Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

27 feb 2007 15:52

Marcos schreef:Wat een verhaal zeg :shock: dat is toch wel een kras op de Porsche trots. De 3.4 is er om te laten staan, dat weten we nu.

Misschien moeten ze in Zuffenhausen naast versnellingsbakken met een Japans stempeltje (heb ik gezien in de fabriek) ook de motor maar van een zelfde stempeltje voorzien.

Wat is eigenlijk het meest probleemloze motorblok?


Uhuh...

Ik had in mijn studententijd een Honda Accordje met 2,4 ton op de teller. Noooiiittt problemen mee gehad!!! Kunnen ze wat van leren :lol:

27 feb 2007 15:56

Marcos schreef:
Wat is eigenlijk het meest probleemloze motorblok?


Van Porsche, of meer in het algemeen?

Als het om Porsche gaat heeft de 3.2 een goede naam, maar ook de M64 (964, 993, GT3 + Turbo 996/997).

Als je wat meer ruim wil kijken: Mercedes Diesel in de tijd dat je de 0-100 met een kalender meette. Het ging niet snel, maar ook niet snel kapot.

27 feb 2007 15:56

ECT schreef:
Marcos schreef:Wat een verhaal zeg :shock: dat is toch wel een kras op de Porsche trots. De 3.4 is er om te laten staan, dat weten we nu.

Misschien moeten ze in Zuffenhausen naast versnellingsbakken met een Japans stempeltje (heb ik gezien in de fabriek) ook de motor maar van een zelfde stempeltje voorzien.

Wat is eigenlijk het meest probleemloze motorblok?


Uhuh...

Ik had in mijn studententijd een Honda Accordje met 2,4 ton op de teller. Noooiiittt problemen mee gehad!!! Kunnen ze wat van leren :lol:


Ja Mercedes diesel draait 900k, maar ik bedoel "Wat is eigenlijk het meest probleemloze motorblok van de Porsche 911"

27 feb 2007 15:58

Marcos schreef:
Ja Mercedes diesel draait 900k, maar ik bedoel "Wat is eigenlijk het meest probleemloze motorblok van de Porsche 911"


Zie hierboven... (incl. het Mercedes blok :wink: )

27 feb 2007 16:05

Devils son schreef:Als het om Porsche gaat heeft de 3.2 een goede naam, maar ook de M64 (964, 993, GT3 + Turbo 996/997).

Als je wat meer ruim wil kijken: Mercedes Diesel in de tijd dat je de 0-100 met een kalender meette. :lol:


Bedoel je nu de Turbo 997, die komt ook in dit draadje voor, dus allerminst betrouwbaar (en nog te jong).

27 feb 2007 16:09

Marcos schreef:
Bedoel je nu de Turbo 997, die komt ook in dit draadje voor, dus allerminst betrouwbaar (en nog te jong).


Ook de 997 Turbo is een M64 variant. Over welke problemen heb je het dan?

Ik denk dat als je het achteraf moet bezien dat de latere 964 motoren misschien wel het minst vaak worden genoemd als er problemen worden opgenoemd van de M64 varianten.

Laten we wel zijn: kennelijk is er iets grondig mis met de 3.4 liter. Dat wil niet zeggen dat er dan ook wat mis moet zijn met andere motoren van Porsche.

27 feb 2007 16:16

Devils son schreef:Ook de 997 Turbo is een M64 variant. Over welke problemen heb je het dan?


Zie pagina 2 door ECT

27 feb 2007 16:21

Marcos schreef:Zie pagina 2 door ECT

DIT bedoel je :idea:

27 feb 2007 16:48

Marcos schreef:
Zie pagina 2 door ECT


Vooralsnog een incident. Maar het geeft geen goed gevoel in het licht van deze discussie...

27 feb 2007 17:38

Devils son schreef:Redelijk schokkend vond ik dat ik vandaag bij navraag bij de specialist te vernemen kreeg dat 1:3 zeker kon kloppen.

:silent: :wink:
Devils son schreef:Persoonlijk vind ik het meest kwalijke dat Porsche nog steeds de 3.4 levert.

Dat is handel/omzet, steeds minder garantie/coulance gevalletjes, maar gewoon knalharde €'s.
Daarnaast speelt misschien ook wel een rol dat je niet zomaar een 3.6 in een vroege 996 kunt lepelen.
Dankzij alle modificaties, lukt het in een late 996 3.4 ietsje makkelijker!


Devils son schreef:
Marcos schreef:Zie pagina 2 door ECT

Vooralsnog een incident. Maar het geeft geen goed gevoel in het licht van deze discussie...

Deze 997 geplofte motor had ik in dit topic ook al geplaatst.
Het gebeurd dus met de huidige modellen ook, alleen absoluut niet in de mate als met de 3.4 motor van de 996.

27 feb 2007 18:22

zit er in de nieuwe boxster geen 3.4..?

dan dus geen jongere boxster als opvolger , maar een 3.6 8)

27 feb 2007 18:34

Rob Herfst schreef:Het gebeurd dus met de huidige modellen ook, alleen absoluut niet in de mate als met de 3.4 motor van de 996.


Zijn waarschijnlijk ook nog niet de aantallen van de 3.4 in verkocht :wink:

27 feb 2007 18:34

Red Cabriolet schreef:En jij gelooft dat ze je blok uitelkaar schroeven, niks bijzonders vinden en je toch maar voor de zekerheid een kompleet nieuw blok geven? :roll: ()

Ja, waarom niet :?: Ik zie niet in waarom ze tegen me zouden liegen hierover. Wat zouden ze daar mee winnen.

27 feb 2007 18:52

Misschien de geruchten die mede door dit draadje circuleren over het 3.4 blok :?:

27 feb 2007 19:40

Is er onderhand dan nog steeds geen offensief gevormd tegen Porsche? Een belangengroep van gedupeerde porsche rijders met gevoelige IMS Lager 3.4 motoren? Ik kan mij voorstellen dat Porsche eerder zal luisteren naar grote groep ontevreden klanten dan de individuele ontevreden klant zoals blijkt uit de reacties!

27 feb 2007 19:41

Ik weet niet of er in de Boxster, cayenne en 997 ook de 3,4 motor zit, maar ook bij deze modellen gaan de motoren de lucht in.(dit had ik vorig jaar al gemeld in een draadje)
Zolang de motoren nog in de garantieperiode zitten word er blijkbaar nog niet veel geklaagt (misschien ook wel een soort schaamte/ongemakkelijk gevoel, je geeft enorm veel geld uit en dan ploft je motor) en waarschijnlijk een mooi verhaal dat je de eerste bent met dit probleem.Daarbij zijn er van de cayenne en 997 nog niet van die enorme aantallen verkocht zoals bij de 996.

27 feb 2007 20:07

Rob, mijn medeleven. Zwaar klote. Geluk dat jij nog een oude gevulde sok had. Ik moet er niet aan denken zeg.....
Succes met de "nieuwe"!!!!

27 feb 2007 20:09

Denniz C2 schreef:Is er onderhand dan nog steeds geen offensief gevormd tegen Porsche? Een belangengroep van gedupeerde porsche rijders met gevoelige IMS Lager 3.4 motoren? Ik kan mij voorstellen dat Porsche eerder zal luisteren naar grote groep ontevreden klanten dan de individuele ontevreden klant zoals blijkt uit de reacties!


Het heeft bij het 968 pignonlagerprobleem niet geholpen... :!:

(het is dus ook niet iets van de laatste jaren, die arrogantie)

27 feb 2007 20:11

Rob Herfst schreef:Dat is handel/omzet, steeds minder garantie/coulance gevalletjes, maar gewoon knalharde €'s.
Daarnaast speelt misschien ook wel een rol dat je niet zomaar een 3.6 in een vroege 996 kunt lepelen.
Dankzij alle modificaties, lukt het in een late 996 3.4 ietsje makkelijker!


Ok, ik dacht dat het met niet al te veel moeite te regelen was. Maar hoe moeilijk is het dan voor Porsche om een oplossing voor het probleem te ontwikkelen. De laatste keer dat Porsche superarrogant was tov de klanten was eind jaren 80...

27 feb 2007 20:41

Stond Porsche niet vorig jaar of het jaar daarvoor vrij ver bovenaan in de lijst met meest betrouwbare auto's?.. :roll:

27 feb 2007 20:50

Denniz C2 schreef:Is er onderhand dan nog steeds geen offensief gevormd tegen Porsche? Een belangengroep van gedupeerde porsche rijders met gevoelige IMS Lager 3.4 motoren? Ik kan mij voorstellen dat Porsche eerder zal luisteren naar grote groep ontevreden klanten dan de individuele ontevreden klant zoals blijkt uit de reacties!

Hebben ze ooit in Duitsland al eens tevergeefs geprobeerd, er was zelfs een website voor www.996forum.de , maar ook die is inmiddels ter ziele...........

Devils son schreef:Ok, ik dacht dat het met niet al te veel moeite te regelen was.

De motor is ook niet het probleem, maar de steeds groter wordende hoeveelheid electronica.
Daarnaast is er een hele grote hoeveelheid modificaties op diverse onderdelen in die paar jaartjes............:wink:

27 feb 2007 20:51

mischien een heel raar woordt, maar ook op motoren van porsche zit zo iets als een wettelijke garantie.
je mag er van uitgaan dat de importeur die iets verkoopt dat doet met een bepaalde levensduur van het product, mits normaal gebruikt en onderhouden.
als het product binnen die bepaalde levensduur stuk gaat, door een gebrek, niet terug te koppelen aan de gebruiker. blijft de leverancier verantwoordelijk voor een pecentage van de te vervangen onderdelen.
een porsche heeft bijvoorbeeld een levensduur van ongeveer 10 jaar.
in dit geval zou porsche dus voor minimaal 50% van de geleden schade op moeten draaien, volgens de nederlandse wet.
dit verhaal geldt trouwens voor alles wat je koopt in nederland.

27 feb 2007 21:02

Volgens mij gaat dat voor auto's niet helemaal op...

27 feb 2007 21:04

eric p schreef :
Volgens mij gaat dat voor auto's niet helemaal op...

dus die mogen na de door de fabriek afgegeven garantie termijn spontaan in de brand vliegen ???? :lol:

ik denk dat als er een aantoonbare productie fout is geconstateerd, dit zeker te verhalen is op de leverancier. ( ga dit nog even na kijken) :rambo:
Laatst bijgewerkt door mr.burns993 op 27 feb 2007 21:08, in totaal 1 keer bewerkt.

27 feb 2007 21:07

mr.burns993 schreef:mischien een heel raar woordt, maar .....

Misschien een heel raar :idea: , maar ..... eerst de reeds geplaatste berichten in een topic doorlezen voor je een nieuw bericht plaatst :?: :roll: :wink:
Plaats een reactie