Tjonge, je kan ook niet even rustig aan je auto werken of ze vragen al waar je bent gebleven

.
Maar goed, de afgelopen avonden het beetje vrije tijd dat ik over had natuurlijk in de garage doorgebracht. Ik ben verder gegaan met dit project met het terug opbouwen van de achterbumper. Eindelijk zit nu het rubber tussen de keienvanger en de bumper netjes op zijn plaats. Zoals zoveel 911jes van dit type kwam het rubber bij de uitlaatpijp van er van tussen zetten. Ik heb er nu voor gezorgd dat de keienvanger strak aansluit op de bumper waardoor het rubber goed geklemd zit. Vervolgens de stootblokken, de harmonicarubbers en de zijplaten eraan vast gemaakt, en het geheel kon terug op de auto. Even lekker afzien om de bedrading terug door de stootblokken te krijgen, en heel belangrijk, de verlichting testen voor je de boel vast schroeft. En jawel, de kentekenverlichting werkt rechts niet. Lampje is goed, dus zondag als het licht is maar eens even de bekabeling nalopen. In zo'n geval ben je blij dat de bumper nog niet vast zit

.
De voorspoiler zit ondertussen ook weer terug op de voorste keienvanger, wat toch nog iets meer werk was dan gepland. De beugeltjes waarmee deze aan de keienvanger bevestigd zit waren hier en daar door de roest aangetast. Dus eerst alle tapeinden hiervan met een schroefdraadsnijdertje behandeld, zodat het schroefdraad weer goed begaanbaar was. Vervolgens een handvol nieuwe moertjes en ringetjes gepakt om de boel terug vast te zetten. Voor ik er straks weer echt mee ga rijden moet de auto toch nog even terug op de brug om alles goed te tectyleren, en dan maar gelijk wat tectyl op deze beugeltjes spuiten. Dit geheel zit ondertussen ook weer terug op z'n plek aan de auto, en ook de mistlampen zitten er weer netjes in.
Ik hoop morgenavond wat tijd te hebben om de voorbumper terug op te bouwen en te monteren, zodat ik mij zondag (als het tenminste droog is) hem op de oprit kan zetten zodat de portieren helemaal open kunnen zodat de rechter stoel en andere bekledingsdelen er weer terug in kunnen. Dan kan ik ook kijken op ik het linker portier aan de voorzijde iets verder naar binnen gesteld kan krijgen. Het ligt nu een milimeter of 2 buiten het spatscherm, dus dat moet netter kunnen.
Heeft er trouwens nog iemand een goede tip om de harmonicarubbers goed schoon te krijgen? Ik heb ze laten weken in warm water met een scheut allesreiniger, en vervolgens met een oud nagelborsteltje en een oude tandenborstel schoongeschrobd, maar nu ze goed opgedroogd zijn zien ze er toch nog steeds niet 100% schoon uit. Ik weet dat ik via Elferteile de vier harmoinica's voor €131,- in huis kan hebben, maar ik kan mijn geld momenteel wel even beter in andere dingen steken (=de kleine die binnen een maand zal komen). Dus als het niks wordt kunnen er altijd een andere keer nog nieuwe op.
Tot slot nog een foto van voordat de tweede laag blanke lak er op ging:
En nog 2 foto's van toen hij is z'n nieuwe jasje stond nog zonder voorschermen:

Ik wilde nog een foto maken op het moment dat de schermen erop zaten en ik hem weer mee naar huis nam, maar mijn baas was zo vriendelijk geweest om de camera in zijn zak te laten zitten

. En thuis op de oprit een foto maken was toen ook geen optie, omdat het begon te regenen terwijl het schuifdak nog op zolder lag

. Als ik hem zondag buiten kan zetten zal ik weer eens een paar "up-to-date" foto's maken.