01 maart 2007 19:12
01 maart 2007 19:34
01 maart 2007 20:36
GI996C schreef:Olie...... ohh je bedoeld dat spul waar jullie altijd heeeeel veel van nodig hebben![]()
![]()
01 maart 2007 21:32
01 maart 2007 21:41
01 maart 2007 21:52
gantor schreef:Valt er ook iets te zeggen over handgeschakeld en tiptronic en dit meerbepaald met het gevoelige IMS Lager van de motoren? Houden de tipjes de zaak heel of speelt dit geheel geen rol?
01 maart 2007 22:19
gast schreef:@ Gantor; heb jij ook een tip dan?
01 maart 2007 22:27
gantor schreef:gast schreef:@ Gantor; heb jij ook een tip dan?
Idd, zelf heb ik een tip.
01 maart 2007 22:52
gantor schreef:Valt er ook iets te zeggen over handgeschakeld en tiptronic en dit meerbepaald met het gevoelige IMS Lager van de motoren? Houden de tipjes de zaak heel of speelt dit geheel geen rol? Ik ben op zoek naar hoop![]()
![]()
01 maart 2007 23:22
Paul van Engelen schreef:Heb van dat Rennlist draadje 2 pagina's gelezen...
Staat daar verderop iets over relatie met Aut.?
01 maart 2007 23:33
01 maart 2007 23:39
Nu heb ik een noob vraag; heeft een 3.4 blok stalen bussen of is het geheel aluminium met iets van nicasil wanden?
02 maart 2007 11:46
02 maart 2007 13:33
boxi schreef:Tsja, volgens mij is een motorrevisie voor een lufti net zo duur als (voorlopig) een complete motorwissel voor een 996 wasserboxer.
02 maart 2007 13:36
02 maart 2007 13:39
02 maart 2007 14:32
02 maart 2007 14:39
02 maart 2007 22:34
gast schreef:ps weet iemand nog iets te melden over de materialen van het cilinderblok? ( losse bussen of 1 stuk alu?)
02 maart 2007 22:56
gast schreef:ps weet iemand nog iets te melden over de materialen van het cilinderblok? ( losse bussen of 1 stuk alu?)
02 maart 2007 23:13
Harley, die al eerder in dit draadje schreef:Alles is nagemeten (toleranties van zuigers en cilinderwanden, lagers etc) dit was blijkbaar allemaal in orde. Omdat niet overduidelijk was waardoor de motor tikte, heeft men in overleg met de importeur besloten om preventief, dus voordat er echt problemen optreden, een nieuwe motor te plaatsen.
Harley schreef:Bij mij was die van cilinder 5 op het BDP iets ovaal waardoor de zuiger daar wat speling had.
Vandaar ´de tik´ volgens de dealer.
Paul van Engelen, die al eerder in dit draadje schreef:Begrijp dat de cylinders eerst eigenlijk ovaal werden en daardoor scheurden. Niet altijd natuurlijk.
En onderhoud, en zelfs rijgedrag heeft hier niets mee te maken.
Met koude motor raggen geeft groeven in de cylinders, maar geen scheuren.
02 maart 2007 23:20
Rob Herfst schreef:Ik kan natuurlijk niet in een glazen bol kijken, maar ik denk dat jij goed bent geholpen met een nieuwe motor (zoals het hoort!)
Rob Herfst schreef:...maar daar betaal je natuurlijk (samen met de vorige eigenaren) een substantieel bedrag aan mee!
03 maart 2007 0:43
gast schreef:(dacht dat ik dat niet hoefde met mijn nieuwe hobby en zorgeloos kon gaan scheuren.......)
03 maart 2007 3:01
03 maart 2007 10:22
gast schreef:Theoretisch kun je de bus weer rond slijpen of draaien en dan opnieuw een laag nikasil laten opbrengen. Ik denk dat dat een eind in de richting komt van wat autofarm doet.
Paul van Engelen schreef:Origineel zijn het vaste bussen als integraal onderdeel van de cilinderblokken.
Door Autofarm worden deze bussen geheel uitgefreest en vervangen door nieuwe.