| Auteur | 
            Bericht | 
        
        
			| 
				
				 benniemelis 
				
				
					 964 carrera2
				
				 
			 | 
			
				
				  Airco 964  
					
						Probleempje, airco werkt niet nu wil ik de compressor doormeten maar hoeveel ampere moet deze geven. 
					
						_________________________________________ Wil een 993 carrera2S
					
  
			 | 
		
		
			| 26 maart 2007 17:54 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 cabrio wim 
				
				
					
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Wat wil je meten, de magnetische weerstand. Deze mag volgens schema Ong. 0.2 Ohm zijn.
 Verdere meet gevens staan er niet bij.
 En zekering controleren, maar denk dat je dat al gedaan hebt. 
					
  
			 | 
		
		
			| 26 maart 2007 20:22 | 
			
				
					 
					
					 
				
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 benniemelis 
				
				
					 964 carrera2
				
				 
			 | 
			
				
				  airco  
					
						Zek inderdaad goed (7,5A) / compressor heeft 3 ohm weerstand / lijkt wel of deze geen spanning krijgt.Schema moeilijk te volgen 
					
						_________________________________________ Wil een 993 carrera2S
					
  
			 | 
		
		
			| 26 maart 2007 20:45 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 paulb 
				
				
					 ex 964 Turbo 3.3
				
				 
			 | 
			
				
				
					
						 werkt ook niet bij temperaturen onder de 14 graden ofzo ? Die van mij doet het prima maar niet als het buiten kouder is dan die pak'm beet 14 graden...(weet niet of dat bij alle airco's zo is maar heb zoiets al vaker gelezen)
 Succes d'r mee in iedergeval... 
					
  
			 | 
		
		
			| 27 maart 2007 20:33 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Devils son 
				
				
					 Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: Airco 964  
					
						
Zit er wel voldoende koudemiddel in?  
					
  
			 | 
		
		
			| 27 maart 2007 21:25 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 anton964 
				
				
					 991.1 gtstholen
				
				 
			 | 
			
				
				
					
						 volgens mij werkt de airco altijd.ook onder de 14 graden.hij maakt ook dat je ramen snel schoon zijn en haalt vocht uit de auto.dit moet onder de 14 fraden ook gebeuren.
 
 gr anton964 
					
  
			 | 
		
		
			| 27 maart 2007 23:59 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Valentijn 
				
				
					 911/964 Carera 2 BJ 1992
				
				 
			 | 
			
				
				
					
						
Onzin een airco werkt of werkt niet.  
					
						_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
					
  
			 | 
		
		
			| 28 maart 2007 0:06 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 bert964c4 
				
				
					 vianen
				
				 
			 | 
			
				
				
					
						Bij de specialist even de pomp na latenkijken, en eventueel opnieuw afvullen en op druk laten brengen, als dit niet in orde is werkt het echt niet    
					
						_________________________________________ Ich liebe luft!
					
  
			 | 
		
		
			| 28 maart 2007 0:16 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 rob964.c4 
				
				
					 ex 964.c4
ex donkervoortAssendelft
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: Airco 964  
					
						
idd ik denk ook dat dat het probleem is,
 om de pomp te laten draaien gewoon spanning op dat zwarte draadje zetten rechts naast de pomp.
 de pomp zal dan gaan draaien maar als er niet voldoende koudemiddel niet te lang laten draaien.
 het is  niet voor niets dat de pomp niet meer draait bij te weinig koudemiddel.
 robert  
					
						_________________________________________ remmen is angst
					
  
			 | 
		
		
			| 28 maart 2007 8:00 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 cabrio wim 
				
				
					
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=11366&highlight=airco
En als de pomp kapot mocht zijn, even gaan shoppen in bovenstaande link    
					
  
			 | 
		
		
			| 28 maart 2007 8:22 | 
			
				
					 
					
					 
				
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 benniemelis 
				
				
					 964 carrera2
				
				 
			 | 
			
				
				
					
						 de spanning die op de compressor (deze comprimeerd) staat is dat 12 volt DC ? 
 En de compr. wordt toch aangedreven door de V-snaar en door de spanning op de magneet bij de compr. wordt deze bekrachtigd maar
 volgens mij hoor ik de P niet eens zwaarder gaan lopen.
 De minimaaldrukschakelaar onderbreekt dus evt door te weinig freon de spanning naar de compr. 
					
						_________________________________________ Wil een 993 carrera2S
					
  
			 | 
		
		
			| 28 maart 2007 17:05 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 rob964.c4 
				
				
					 ex 964.c4
ex donkervoortAssendelft
				
				 
			 | 
			
				
				
					
						 ja gewoon 12 volt ik had gewoon een accu er op aan gesloten, en idd word aan gedreven door de snaar en de magneet schakelt de koppeling in of uit.
 
 je kan het zien draait de koppeling niet mee dan werkt het niet .
 
 je laatste zin snap ik niet helemaal,
 
 
 
 robert
 
 
 of zeg maar helemaal niet 
					
						_________________________________________ remmen is angst
					
  
			 | 
		
		
			| 29 maart 2007 0:35 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Devils son 
				
				
					 Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
				
				 
			 | 
			
				
				
					
						
Hij bedoelt dat indien er te weinig freon in zit (foei, slecht voor milieu...) de minimaaldrukschakelaar er voor zorgt dat de airco niet werkt.
 P.s. zelf vorige week nog freon bij laten vullen.... wat is dat spul lastig te krijgen zeg.     
					
  
			 | 
		
		
			| 29 maart 2007 9:03 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 anton964 
				
				
					 991.1 gtstholen
				
				 
			 | 
			
				
				
					
						 waarom al die moeite voor freon?de ombouw naar het nieuwe koelmiddel kost bijna niets.
 
 gr anton964 
					
  
			 | 
		
		
			| 29 maart 2007 10:08 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Devils son 
				
				
					 Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
				
				 
			 | 
			
				
				
					
						
If it works, don't fix it. En "bijna niets" zou ik ook niet willen zeggen.
 Voor 125 euro had ik koudemiddel en reparatie lekkage. Voor dat geld lacht een Stek erkend bedrijf je alleen maar uit...  
					
  
			 | 
		
		
			| 29 maart 2007 12:07 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 anton964 
				
				
					 991.1 gtstholen
				
				 
			 | 
			
				
				
					
						 heb net de rekening even er bij gepakt.de mijne was voor €200 omgebouwd en gevuld.
 
 gr anton964 
					
  
			 | 
		
		
			| 29 maart 2007 15:26 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 benniemelis 
				
				
					 964 carrera2
				
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Dat ombouwen betekend dus geen nieuwe compr. Alleen andere olie
 en koudemiddel en evt. een elec. aanpassing.
 Mijn P is van aug. 1991 hoe weet ik welk type koudemiddel in mijn
 intall. zit? 
					
						_________________________________________ Wil een 993 carrera2S
					
  
			 | 
		
		
			| 29 maart 2007 18:07 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 cabrio wim 
				
				
					
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Vergeet de afdichtrubbertjes van het systeem niet, dat is het voornaamste. 
					
  
			 | 
		
		
			| 29 maart 2007 18:25 | 
			
				
					 
					
					 
				
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Devils son 
				
				
					 Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
				
				 
			 | 
			
				
				
					
						
Dat is nog altijd 75 euro meer dan ik moest betalen. En de airco werkt weer als vanouds.  
					
  
			 | 
		
		
			| 29 maart 2007 19:11 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 EriC4C 
				
				
					 Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
				
				 
			 | 
			
				
				
					
						
Gezien deze prijs heeft "ombouw" volgens mij net zoveel definities met als "motorrevisie".     
					
						_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!  
					
  
			 | 
		
		
			| 30 maart 2007 11:26 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		 |