Bart,
Nogmaals van harte en het is mooi te lezen hoe de trofee toch weer boven water komt.
Zoals beloofd even mijn verslag van deze hunt.
Ik had deze locatie al eerder op het oog aangezien maar heel weinig mensen het bestaan en de historie van het vliegveld Middenmeer kennen en daardoor met de juiste aanwijzingen snel de link zou worden gelegd met Schiphol en vliegbasis de Koog.
Aanwijzing 1
Het gemeentewapen van Haarlem. En de hoofdstad van Noord Holland.
Zo zouden jullie in ieder geval wel redelijk snel bij Noord Holland uitkomen.
Aanwijzing 2
Ik wilde jullie een beetje in de war brengen en eens laten raden waar dit om ging. Wel de vleugel verlichting van een lightweight Zodiac 601HDS.
Aanwijzing 3
Deze mag duidelijk zijn. Om jullie op het spoor van een vliegveld te zetten een bekend plaatje.
Schiphol is één van de 5 vliegvelden in Noord Holland;
EHAM - Amsterdam Schiphol Airport
EHHV - Hilversum Airport
EHMM - MLA Vliegveld Middenmeer
EHTX - Texel International Airport
EHKD - Den Helder Airport / Marinevliegkamp de Kooy
Aanwijzing 4
Deze luchtfoto heb ik de een beetje moeten shoppen om de markeringen van de landingsstrip er uit te halen.
Gerhard heeft het origineel weer bijzonder knap terug gevonden. De A7 die je hier op ziet werd in 1941 opengesteld tussen Middenmeer en Den Oever
Aanwijzing 5
Een Fokker C-V. Vliegveld Middenmeer speelde een belangrijke rol in de eerste dagen van WO2. De in Hilversum gestationeerde verkenningsvliegtuigen van het type Fokker C-V werden op 10 mei 1940 verplaatst van Hilversum naar Middenmeer
Aanwijzing 6
Deze aanwijzing behoeft weinig betoog lijkt mij. Het vliegveld licht ongeveer 800 meter van deze wegwijzer.
Aanwijzing 7
Vliegveld Middenmeer ligt aan de Flevoweg Nr 1.
Aanwijzing 8 en 9 hoeven weinig uitleg (het meeste staat er al bij)
Ik had eventueel nog een 10e aanwijzing. Het paaltje waar het uiteindelijk om ging.