Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

21 feb 2007 21:07

Wat zegt dat dan over de LMM.
Mss niet meer dan een lege/zwakke akku toch...?

22 feb 2007 9:32

Heren, heren, een andere (volle, zo van de druppellader) accu is natuurlijk het eerste wat ik geprobeerd heb.

Naar alle waarschijnlijkheid is de starter gewoon gaar, maarik heb nog nooit meegemaakt dat er eentje mee ophield TIJDENS het starten !

't Is wel een rotklus om dat ding er onderuit te halen.

Over de LMM zegt het nix. Hij zit er in, maar ik ben nooit tot starten gekomen. Zaterdag eens een flinke 4x4 voorhanen en een snokje geven.

Peter R., nu mét compressor !

05 apr 2007 9:41

Voor 't geval het nog iemand interesseert :

1. De startmotor is vervangen. 't Is een rotklus, maar 't is te doen.

2. De rooksignalen zijn ook weg. De O2 sensor (lambdasonde) was gaar.

3. De reden dat het 'check engine' lampje niet brandde : 't was kapot :x

Ondertussen loopt -ie weer als een zonnetje.

The toerental 'wiebelt' nog even bij koudstart, een 20 seconden. Ik heb van de nood een deugd gemaakt en nieuwe filters, olie, rotors, distributiekappen en bougies gestoken, en de ISV eens schoon gemaakt.

Volgende klusje is het uitbouwen van de inlaat, schoonmaken, en reinigen en testen van de injectoren. Maar dat zal niet voor de eerste weken zijn.

Peter R.

05 apr 2007 10:56

De weersverwachtingen zijn prima dus ga d'r eerst maar weer eens van genieten zou ik zo zeggen!

05 apr 2007 11:46

Prima dat je het weer voor elkaar hebt Peter, maar inderdaad eerst even genieten voor je aan het andere karwei begint. :wink:

05 apr 2007 14:29

Ja hoor, 'k doe mijn best :P

Maar ik ben wel in-de-rapte een OBD 1 interface aan 't bouwen zodat ik het ding kan uitlezen met de PC. Zou zaterdag of zo moeten klaar zijn. Dat zal me in het vervolg heel wat ellende besparen.

Peter R.

06 apr 2007 11:28

:shock: Wow, heftige sh*t. Da's toch wat anders dan een bougietje eruit draaien.

06 apr 2007 11:36

Ik lees nu het draadje pas; jonge wat een verhaal... Gelukkig dat voor (vrijwel) alles een oplossing te vinden is. Ik wens je weer vele mooie kilometers toe :!:

06 apr 2007 15:01

Sjonge, wat zijn die dingen toch geweldig als ze naar behoren werken en 't is mooi weer.
Op dagen als vandaag is 't allemaal de moeite geweest !

Peter R.
Plaats een reactie