Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

09 apr 2007 11:40

911-lover schreef:
Meneer aard schreef:Heb je nu veel onderhoud aan een 930?

Met die kilometers die hij per jaar rijdt niet vermoed ik.
Hoogsten 2 tot 3 naftbakjes per jaar :twisted: :wink:

haha mjah is gewoon zonde een auto lang laten stil staan..Zeker een mooie Porsche. DIe van mijn staat nu ook al 1 weekje stil en vind het wel zonde (begint te kriebelen) denk dat ik straks mooi even een ommetje ga maken :P

@ Micheal: Verstandige keus :) Olie etc wordt ook oud door verzuring etc (condens etc in de olie die eruit gebakken moet worden etc). Lekker nieuw badje olie / filters etc prima. Die van mijn krijgt ook netjes om het jaar /2 jaar der beurtjes ook al rijd ik relatief weinig (6-10 k per jaar , auto`s van mijn ouders niet meegerekend).

09 apr 2007 13:01

cabrio wim schreef:
Paul van Engelen schreef:Bijna 6 maanden..., niet aan de lader... :?: .... :shock:

Accu losgekoppeld?

Speciale 'gel' accu?

Gelukkig zijn ze er nog, die gelijk starten na een lange tijd stilstaan.
Word mijn verhaal toch geloofwaardiger door. :wink:

Ja hoor ze zijn er nog: ook de mijne heeft meer dan een half jaar stilgestaan met een kapot drijfstanglager; toch maar gestart en wat denk je: binnen één seconde aanslaan, met de accu niet opgeladen of wat dan ook....

09 apr 2007 13:10

ruud964 schreef:@Paul: nog steeds geen antwoord :?: :roll: :scratch:

Edit: Met een beetje een fatsoenlijk alarm, zonder lader loopt het accuutje toch echt leeg. Of je denkt een alarm te hebben, maaruh................... :mrgreen:

Denk er maar eens goed over na, en ja, er zit een fatsoenlijk alarm op wat ook nog eens prima functioneerd.
Laatst bijgewerkt door michael op 09 apr 2007 13:14, in totaal 1 keer bewerkt.

09 apr 2007 13:14

Meneer aard schreef:
911-lover schreef:
Meneer aard schreef:Heb je nu veel onderhoud aan een 930?

Met die kilometers die hij per jaar rijdt niet vermoed ik.
Hoogsten 2 tot 3 naftbakjes per jaar :twisted: :wink:

haha mjah is gewoon zonde een auto lang laten stil staan..Zeker een mooie Porsche.

1 voordeel, hij blijft mooi.

09 apr 2007 14:09

michael schreef:Kom een keer luisteren [breng oordoppen mee :wink: ], zo ver zit je nou ook niet uit de buurt!!

Half uurtje schat ik?.. :lol:

09 apr 2007 14:22

Dat ga je nu nog niet redden denk ik :cry: , pas als de A73 klaar is :ba: .

09 apr 2007 15:21

mijn laatste 964 trok ook echt na 3 weken de accu (nieuwe Bosch Silver) leeg op basis van het alarm en het klokkie. Zou dat dan niet normaal zijn geweest? Ik had hem altijd maar aan de druppellader hangen om te voorkomen dat hij na een tijdje niet meer startte.

09 apr 2007 16:55

Michael wil zijn 'geheim' blijkbaar niet prijsgeven :twisted: :lol: :wink:

Maar je verhaal is voor 'eenvoudige' Porsche rijders niet vreemd hoor Horn :lol:
Zeker met een aftermarket alarm - wat meer stroom trekt - anders toch wel met 1 - 1,5 maand.

09 apr 2007 17:21

Kan m.i. anders ook inderdaad niet Paul...... :wink:

09 apr 2007 17:26

Ik geef mijn "geheim" inderdaad niet prijs op een openbaar forum.

09 apr 2007 17:34

Ah, goed dat ik het lees, druppellader zo maar weer ff uit de kast halen... 911 weer terug in de garage, dus ik heb 's-avonds weer wat te doen :cheesy: (kijken, voor het geval dat niet duidelijk was!)

09 apr 2007 17:45

horn schreef:mijn laatste 964 trok ook echt na 3 weken de accu (nieuwe Bosch Silver) leeg op basis van het alarm en het klokkie. Zou dat dan niet normaal zijn geweest?

Meer dan drie weken met ingeschakeld aftermarket(!) alarm was eerder geen probleem bij mijn 964. Zelfs eerst de kap open gedaan alvorens te starten, waarna de motor direct aansloeg. Toen ik echter later een keer tijdens een vakantie de sensoren in het interieur had uitgeschakeld m.b.v. de afstandbediening bleek de accu na 10 dagen helemaal leeg te zijn :shock: :roll:. Dat doe ik dus maar niet meer. :?

Re: Geen enkel opstartprobleem.

09 apr 2007 19:35

michael schreef:Nou lees ik hier altijd veel over problemen bij lange stilstand, lege accu

Nou vraag ik mij toch echt af hoe dat komt, dat ik er geen last van heb [zachte winter?]. Ik start mijn auto [hij heeft al die tijd NIET aan een acculader gehangen], startmotor gaat soepeltjes rond, 1 seconde, en broemmm, aan dat ding.

Jij bent ook een sadist zeg :mrgreen: Je weet dat heel veel mensen hier "last" van hebben, je vraagt jezelf zelfs af hoe dat komt.

Mensen willen als gevolg hiervan van jouw leren en je gaat ineens geheimzinnig doen :?: :roll: :|

Wat was dan het doel van het starten van dit topic :?:

09 apr 2007 20:28

begrijpend lezen, dan weet je waarom hij het niet post :idea:

09 apr 2007 20:35

:lol: Wees gerust dat wist ik al :wink: Maar daar ging het mij niet om :roll:

09 apr 2007 20:39

@Pascal: zelf de SC maar terug gereden :?:

En, hoe schakelt de bak, en hoe zingt de P. :?: :shock: :lol:

09 apr 2007 23:11

ssst. dit ging over probleemloos starten... En dat deed de SC als altijd... Hij zingt als een schorre kraai :cheesy: ... (en da's GOED!)
Plaats een reactie