Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
14 apr 2007 16:32
We hebben de achterwielen gecontroleerd op het "balanceerapparaat" maar hier zat geen afwijking in.
Aan de banden kan het eventueel ook nog liggen, maar zover hebben we nog niet gekeken.
Maar wat kan er dan fout zijn aan de banden?.
Als er volgende week andere velgen komen, zullen (naar ik aanneem) deze banden worden overgezet, en weten we het vlug genoeg...
Mijn vorige set banden op de 17" sport classic velgen had "platte" kanten in het loopvlak, maar dat was een heel ander gevoel in de auto.
Na montage van het nieuwe setje, liep ze als over rails...
14 apr 2007 18:20
Je zoekt dus eigenlijk deze, alleen ietsje smaller (dan 32 mm):
Spacers met een echte naafrand en een set draadeinden waardoor geen lengte verloren gaat in de spacer. Dit zijn dus origineel door P. geleverde; waarschijnlijk pittig geprijsd maar je hebt dan ook echt wat.
Je bandenman heeft het ook over origineel Porsche. Waarschijnlijk is dat slim gezegd en wordt alleen maar bedoeld VOOR Porsche. Gemaakt niet in opdracht en met de kwaliteitseisen van P., maar door een bedrijf die het vooral scherp geprijsd moet doen
Uitzonderingen als BBS daargelaten is er echt heel veel ondermaatse - voor het Porsche nivo van kwaliteit en SNELHEID

- waar op de markt
De wielen worden wel gebalanceerd met de centreerkegel aan de binnenzijde en niet aan de (naafdop)buitenzijde
14 apr 2007 18:46
De eerste set wat hij heeft gemonteerd (de 2 losse sets van 5mm zijn orgineel porsche, met de bijbehorende bouten. Ik heb ze zelf uit de verpakking gehaald, compleet met Porsche embleem op de spacers.
De set die hij vandaag heeft gemonteerd waren van een ander merk, kom er even net meer op.
De spacers die jij laat zien is een goed voorbeeld van hoe het moet. De spacers worden met de orginele bouten vastgezet, en de velgen met moeren bevestigd op de draadeinden. Mijn orginele set van 17mm is ook zo uitgevoerd.
Waarschijnlijk maakt Porsche de spacers alleen in de maten 5, 17.... en groter. 5mm kan zonder problemen op de naaf, en vanaf 17mm is eea stevig genoeg om er een naaf op de maken.....
14 apr 2007 19:39
Spacers van 10mm met centreerring bestaan bij mijn weten niet voor Porsche, dan zal je al naar 15mm moeten gaan. Hier zijn fabrikanten genoeg van H&R of Techart...
Spacers van 11mm met centreerring bestaan ook en worden gemaakt door Cargraphic, maar deze zijn dan verschrikkelijk duur (250 euro incl.bouten ongeveer). Bij mijn weten de enige die ze levert.
14 apr 2007 20:24
Verschrikkelijk duur
Naar aanleiding van deze opmerking heb ik de spacers van mijn foto eens opgezocht in een 2005 Duitse prijslijst. Uitkomst: € 100 + 5 bouten x €5 en dat x 2 = ....
Kwaliteit kost geld. Als je dat er niet voor wilt/kunt uitgeven dan zijn er een aantal alternatieven. Goedkoper maar nieuw spul is daar slechts 1 van
20 apr 2007 8:03
Zometeen naar de bandenboer, ben benieuwd wat voor een oplossing hij heeft....
20 apr 2007 11:50
mooi, nu kan je van het weekend een laagje rubber van de banden halen
20 apr 2007 11:52
En ze staan er erg mooi onder
20 apr 2007 12:49
Met dit mooi weer en dan het dakkie dicht
Ziet er mooi uit hoor.
20 apr 2007 13:54
Boxy&Boraman schreef: even "getest" 2xx zonder problemen (klein stukje A2 Maastricht-Valkenburg)

Dat wist ik al voordat jij het hier kon posten
20 apr 2007 13:56
Leuk, heb ik er weer een foto bij voor in mijn album
20 apr 2007 14:25
Stukken
Wat een temperatuur weer hier in het zonnige zuiden
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.