Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

968 CS of 964 C4 targa?

Poll eindigt op 28 apr 2007 2:05

Ik zou de 964 targa houden, want....
21
48%
Ik zou de 968 CS houden, want....
13
30%
Beide wegdoen, zeikerd...
10
23%
 
Totaal aantal stemmen : 44

14 apr 2007 19:15

ErikE schreef:
270 op de klok, met de koek nog niet op, en qua beleving sneller op 100 dan m'n 911 (zou 'k toch eens moeten meten; idee voor een meeting?)... Zijn hele prettige cijfers.


Het is niet om de hoek, maar als je het zeker wil weten: als je wil mag je de performancebox wel even lenen.

Maar ik ken het antwoord al. De 964 C4 zit sneller op de 100. Ook de top ligt hoger. De verschillen zijn echter klein en geen reden om voor de een of de ander te kiezen.

Maar het gaat om het gevoel (als je instapt, als je start, wegrijdt, optrekt vanuit stilsstandsituaties, snelweg cruisen en het altijd mooiere bochtenwerk op binnenwegen) en daar scoort die 968 nou eenmaal fenomenaal, imho.


Tsja, het is een geweldige auto. Natuurlijk was de cabrio minder scherp dan de coupé, maar ook die reed geweldig. Desondanks heeft de 911 iets extra's wat niet te omschrijven valt met cijfertjes en ook niet met lettertjes.

Hou ze gewoon allebei... :twisted: :wink:

14 apr 2007 21:35

Erik, foei, dat je de vraag durft te stellen!

(want hoe moet Esther je anders herkennen? "Owh, Korte-Broek-Erik-met-de-Targa" :) )

14 apr 2007 21:57

Erik,

Met pijn in het hart (als ex-968 Cabrio eigenaar) denk ik toch dat je het beste de 964 kunt houden.

Ik heb met veel plezier in mijn 968 gestuurd, maar ondanks de grote kwaliteiten van dat model blijft de 911 toch 'the real McCoy' (of zoiets).

Helaas... :wink:

14 apr 2007 22:39

Wat volgens mij niet echt lukt.... :wink:

14 apr 2007 23:44

Beide dumpen en iets moois terugkopen dat niet fluit! (of het moet een turbo zijn :wink: )

15 apr 2007 0:36

goed idee! hoe kom je erop? :cheesy: :wink:

15 apr 2007 1:12

Om nog maar wat tegengewicht in de strijd te gooien:

De 968 houden !!
Zelfde snelheid en rijplezier, zo niet meer en dat voor minder..........
En inderdaad als het een "echte" CS is (met de sportkuipjes etc etc) is ook die langzaamaan op weg naar klassieker status.

15 apr 2007 8:59

rse schreef:Om nog maar wat tegengewicht in de strijd te gooien:

De 968 houden !!
Zelfde snelheid en rijplezier, zo niet meer en dat voor minder..........
En inderdaad als het een "echte" CS is (met de sportkuipjes etc etc) is ook die langzaamaan op weg naar klassieker status.


Het is van buiten een echte CS, chassisnummer etc. ook, maar de vorige (1ste) eigenaar heeft hem vanaf de aflevering aangekleed: leren stoelen, alles elektrisch, after market cruise control en regensensor. Waarom? Joost mag het weten (koop dan een standaard 968).

Bijzonder is wel dat de koper de auto meteen twee jaar lang mee nam naar Engeland. Vandaar ook het voor NL recentere kenteken. In de boeken kun je lezen dat Porsche AG speciaal voor de UK een "968 Sport" versie op de markt bracht om 968 klanten, die een goedkopere maar geen kale versie wilden tevreden te stellen. Mss wilde de vorige eigenaar er qua aankleding een "Sport" van maken :?:

Vannacht was weer een kort nachie. Ben er nog niet uit, ben twee keer in de 911 gaan zitten (in de garage hoor) om te peinzen, maar neig er naar de 968 te houden, zoals Harley al dacht door te hebben :wink:
Laatst bijgewerkt door ErikE op 07 jun 2007 23:47, in totaal 1 keer bewerkt.

15 apr 2007 9:15

Ondanks de vele pro-964 meningen, neig je nog steeds richting de 968, dus dat zeg al genoeg toch :?: :?: :twisted:

Heb overigens ervaring met beide, kan me goed voorstellen dat het lastig kiezen is tussen deze twee super-auto's :!: :!:

15 apr 2007 12:25

ErikE schreef:Ben er nog niet uit, ben twee keer in de 911 gaan zitten (in de garage hoor) om te peinzen, maar neig er naar de 968 te houden, zoals Harley al dacht door te hebben :wink:


968 houden en 964 eruit of beide houden?

15 apr 2007 14:01

Erik hoe moeilijk kan het zijn?
Kop = 911 en 968 eruit en op jacht naar een 993 :wink:
Munt = 968 en 911 eruit en op jacht naar een 993 :wink:
Kant = allebei houden

15 apr 2007 22:51

De 968 CS wordt effectief een klassieker. Het zou me niet verwonderen dat een CS over een paar jaar meer waard zal zijn dan een 'gewone' targa. Een CS is trouwens een goed circuitbeest. Je kan later nog altijd terug een 911 kopen de 968 voor circuit houden.

Kijk maar eens HIER en HIER en HIER om je een idee te geven wat een mooie CS gaat.

De 911 blijft mythisch, maar een mooie CS zeldzaam.

15 apr 2007 23:06

sebastian schreef:Is eigenlijk kiezen tussen passie en ratio mi...


Net die woorden zaten ook in mijn hoofd en heb ik hier al zeer dikwijls neergezet omtrend dit thema.
Ik heb beide gehad en kan je gevoelens perfect volgen.

Nu moet je idd kiezen ofwel wat je hart ingeeft ofwel wat je verstand ingeeft.
Zo is dat steeds met liefdes :wink:

Veel sterkte , want wat je ook kiest , het zal altijd een verlies zijn.

15 apr 2007 23:08

911-lover schreef:Veel sterkte , want wat je ook kiest , het zal altijd een verlies zijn.

Kijk, da's nou een mooie... :cry: :thumleft:

15 apr 2007 23:16

rufie schreef:De 968 CS wordt effectief een klassieker. Het zou me niet verwonderen dat een CS over een paar jaar meer waard zal zijn dan een 'gewone' targa.


Voor de CS met M030 zou dat kunnen. Maar ik verwacht dat zeker niet bij de CS zonder M030 en al helemaal niet bij een aangeklede CS (net zoals een aangeklede 964 Carrera RS, de touring, minder gewild is).

Vergis je ook niet: de 968 CS heeft vooral naam gemaakt als de Porsche circuitauto voor relatief weinig geld. Dat doet toch vermoeden dat er geen Carrera RS achtige ontwikkelingen te verwachten zijn. Om niet te spreken over het feit dat een CS redelijk makkelijk te kopiëren is...

15 apr 2007 23:21

Zoals elke wagen , maar zelfs de beste kopie is nog steeds niet het origineel (zoals bij elk kunstwerk) :wink:

Wat opvalt is dat velen een keuze voorslaan zonder eigenlijk een ervaring gehad te hebben met een desbetreffende wagen.
Ik zou vroeger (oor ik de CS had)ook zo gereageerd hebben , maar nu kan ik Erik zijn twijfel wel begrijpen.
Hij heeft ook voor de aanschaf van zijn wagen eerst in de mijne gereden en ik ben zeker dat dit hemmee overtuigd heeft voor de aanschaf van zijn CS
Een 968CS rijdt heel anders dan een 968 cabrio (en zelfs een gewone 968) Net zoals een 911 coupe (gezwijge van de RS) anders rijdt dan een 911 cabrio.

Koen met wel een M030 pakket op zijn CS

15 apr 2007 23:24

Ik hoef niet in een 968 gereden te hebben om een antwoord te hebben op de vraag 'wat zou jij doen?'...
ik zou die suizende targa en de 968 (hoe goede auto ook) verkopen en een mooie coupe kopen.

15 apr 2007 23:49

Wat ik en anderen zouden doen, is in deze van geen belang...en als ik dit topic lees, is voor jou de keuze gemaakt! Een keuze die je al bij het maken van dit topic genomen had...maakt het gevoel dat een 968 voor velen geen echte P is, het niet mogelijk om jouw oordeel finaal te doen besluiten?
Laatst bijgewerkt door gantor op 16 apr 2007 0:02, in totaal 1 keer bewerkt.

15 apr 2007 23:59

968 houden, targa eruit... zou mijn keuze geweest zijn.

16 apr 2007 0:02

gantor schreef:Wat ik en anderen zouden doen, is in deze van geen belang...en als ik dit topic lees, is voor jou de keuze gemaakt! Een keuze die je al bij het maken van dit topic genomen had...maakt het gevoel dat een 968 voor velen geen echte P het niet mogelijk om jouw oordeel finaal te doen besluiten?


Het leuke is dat ik mijn besluit totaal NIET baseer op wat anderen er van vinden, maar dat ik heel benieuwd ben naar wat PorscheForummers zelf zouden doen.

Het maakt mij niet uit of mensen mij in een 964 targa zien rijden (or any 911 for that matter), maar met welk plezier, emotie, genot en breedte van de PermaGrin ik zelf in de wagen zit!

16 apr 2007 0:03

Roi schreef:968 houden, targa eruit... zou mijn keuze geweest zijn.


Interessant zeg: je hebt een 964 C2. Wil je dit misschien toelichten?

Ciao,
ErikE

16 apr 2007 0:17

Ja hoor,

- ik heb "niets" met targa des te meer met coupe;
- principieel beter ontwerp (rijgedrag);
- qua ontwerp contourlijnen prefereer ik ook de 968 boven een 964 targa;
- de genoemde exclusiviteit -iedereen wil een 911- & onderschatting van de 968 spreekt mij juist aan. Je leest het ook wel een beetje terug in dit draadje.
-last but not least ik vind deze specifieke 968 gewoon heel erg mooi, helemaal in dat RS blauw.

Hee nu heb je net je avatar verandert....rs blauwe targa..hmmm

16 apr 2007 13:22

911-lover schreef:Zoals elke wagen , maar zelfs de beste kopie is nog steeds niet het origineel (zoals bij elk kunstwerk) :wink:


Aangezien de CS niets anders is dan een uitgeklede coupé en daarmee een aangeklede CS eigenlijk niets anders is dan een coupé waag ik dat te betwijfelen.

Hoe dan ook, en dat is mijn punt, de CS komt pas echt tot zijn recht met sper, grotere remmen, sportonderstel en racekuipjes.

Wat opvalt is dat velen een keuze voorslaan zonder eigenlijk een ervaring gehad te hebben met een desbetreffende wagen.
Ik zou vroeger (oor ik de CS had)ook zo gereageerd hebben , maar nu kan ik Erik zijn twijfel wel begrijpen.
Hij heeft ook voor de aanschaf van zijn wagen eerst in de mijne gereden en ik ben zeker dat dit hemmee overtuigd heeft voor de aanschaf van zijn CS
Een 968CS rijdt heel anders dan een 968 cabrio (en zelfs een gewone 968) Net zoals een 911 coupe (gezwijge van de RS) anders rijdt dan een 911 cabrio.


Ik heb alledrie de versies van de 968 gereden. Ik vind het verschil niet zo extreem, zeker niet tussen de coupé en de CS zonder M030.

De twijfel begrijp ik wel, maar er werd om een mening gevraagd en als ik die moet geven dan is het de 964 die wint. Dat is overigens voorspelbaar want voordat ik mijn huidige 964 kocht had ik reeds een 968 en 964 gehad en ik koos toch duidelijk voor de 964. Als ik echter over een hele mooie 968 was gestruikeld had ik misschien daarvoor gegaan, dat dan weer wel, maar als het om de keuze gaat: de 964.

16 apr 2007 14:01

911-lover schreef:Wat opvalt is dat velen een keuze voorslaan zonder eigenlijk een ervaring gehad te hebben met een desbetreffende wagen.
Ik zou vroeger (oor ik de CS had)ook zo gereageerd hebben .....

Ik weet dat het weggedrag van een 968 (CS) beter is dan van een 911 en toch zou ik geen 968 willen hebben. Het gaat mij om het totaalplaatje en niet om het uitblinken in één aspect. Ik hoef er dus niet in gereden te hebben om een persoonlijke keuze te kunnen maken. :salut:

gantor schreef:..... het gevoel dat een 968 voor velen geen echte P is .....

Sorry hoor :roll: , maar ehhh :uh: ..... waar lees jij dat :?: :idea:

16 apr 2007 14:10

EriC4C schreef:Ik weet dat het weggedrag van een 968 (CS) beter is dan van een 911 en toch zou ik geen 968 willen hebben. Het gaat mij om het totaalplaatje en niet om het uitblinken in één aspect.


:roll: :? Afbeelding

De keuze voor de 911 gaat juist om één aspect :arrow: de Porsche uitstraling (gevoel, emotie)
Laatst bijgewerkt door 911-lover op 16 apr 2007 14:17, in totaal 1 keer bewerkt.
Plaats een reactie