14 apr 2007 19:15
ErikE schreef:
270 op de klok, met de koek nog niet op, en qua beleving sneller op 100 dan m'n 911 (zou 'k toch eens moeten meten; idee voor een meeting?)... Zijn hele prettige cijfers.
Maar het gaat om het gevoel (als je instapt, als je start, wegrijdt, optrekt vanuit stilsstandsituaties, snelweg cruisen en het altijd mooiere bochtenwerk op binnenwegen) en daar scoort die 968 nou eenmaal fenomenaal, imho.
14 apr 2007 21:35
14 apr 2007 21:57
14 apr 2007 22:39
14 apr 2007 23:44
15 apr 2007 0:36
15 apr 2007 1:12
15 apr 2007 8:59
rse schreef:Om nog maar wat tegengewicht in de strijd te gooien:
De 968 houden !!
Zelfde snelheid en rijplezier, zo niet meer en dat voor minder..........
En inderdaad als het een "echte" CS is (met de sportkuipjes etc etc) is ook die langzaamaan op weg naar klassieker status.
15 apr 2007 9:15
15 apr 2007 12:25
ErikE schreef:Ben er nog niet uit, ben twee keer in de 911 gaan zitten (in de garage hoor) om te peinzen, maar neig er naar de 968 te houden, zoals Harley al dacht door te hebben
15 apr 2007 14:01
15 apr 2007 22:51
15 apr 2007 23:06
sebastian schreef:Is eigenlijk kiezen tussen passie en ratio mi...
15 apr 2007 23:08
911-lover schreef:Veel sterkte , want wat je ook kiest , het zal altijd een verlies zijn.
15 apr 2007 23:16
rufie schreef:De 968 CS wordt effectief een klassieker. Het zou me niet verwonderen dat een CS over een paar jaar meer waard zal zijn dan een 'gewone' targa.
15 apr 2007 23:21
15 apr 2007 23:24
15 apr 2007 23:49
15 apr 2007 23:59
16 apr 2007 0:02
gantor schreef:Wat ik en anderen zouden doen, is in deze van geen belang...en als ik dit topic lees, is voor jou de keuze gemaakt! Een keuze die je al bij het maken van dit topic genomen had...maakt het gevoel dat een 968 voor velen geen echte P het niet mogelijk om jouw oordeel finaal te doen besluiten?
16 apr 2007 0:03
Roi schreef:968 houden, targa eruit... zou mijn keuze geweest zijn.
16 apr 2007 0:17
16 apr 2007 13:22
911-lover schreef:Zoals elke wagen , maar zelfs de beste kopie is nog steeds niet het origineel (zoals bij elk kunstwerk)![]()
Wat opvalt is dat velen een keuze voorslaan zonder eigenlijk een ervaring gehad te hebben met een desbetreffende wagen.
Ik zou vroeger (oor ik de CS had)ook zo gereageerd hebben , maar nu kan ik Erik zijn twijfel wel begrijpen.
Hij heeft ook voor de aanschaf van zijn wagen eerst in de mijne gereden en ik ben zeker dat dit hemmee overtuigd heeft voor de aanschaf van zijn CS
Een 968CS rijdt heel anders dan een 968 cabrio (en zelfs een gewone 968) Net zoals een 911 coupe (gezwijge van de RS) anders rijdt dan een 911 cabrio.
16 apr 2007 14:01
911-lover schreef:Wat opvalt is dat velen een keuze voorslaan zonder eigenlijk een ervaring gehad te hebben met een desbetreffende wagen.
Ik zou vroeger (oor ik de CS had)ook zo gereageerd hebben .....
gantor schreef:..... het gevoel dat een 968 voor velen geen echte P is .....
16 apr 2007 14:10
EriC4C schreef:Ik weet dat het weggedrag van een 968 (CS) beter is dan van een 911 en toch zou ik geen 968 willen hebben. Het gaat mij om het totaalplaatje en niet om het uitblinken in één aspect.