14 apr 2007 0:56
Jort schreef:paSCal schreef:Jort, die theoretische discussie elke keer is wat saai aan het worden... "Voor je gevoel" gaat een dikke diesel met 410Nm er een stuk harder vandoor als een "magere boxster" met minder Nm's... Daar gaat het nu even om...
Het "trap-in-je-rug" gevoel zegmaar
Dat mag jij vinden, ik geef alleen even de feiten. Die "trap in je rug" heeft de diesel bij lagere toeren, zoals ik ook schreef. Daar hebben die max Nm's dus nada noppes, niets mee te maken.
14 apr 2007 7:14
WB schreef:@ F@rgo: ik heb nochthans in verscheidene testverslagen gelezen dat het verschil tss 2.5 en 2.7 minimaal is en het prijsverschil zeker niet waard.
Dit is zeker zo bij de nieuw aankoop, het verschil bij een tweedehandsaankoop hangt natuurlijk af van de onderhandelingscapaciteiten.
Om bovenstaande reden heb ik twee jaar geleden ook de 2.5 aangeschaft.
Over de S kan ik niks zeggen daar dit verschil niet in die testverslagen is besproken, maar dat kan ik wel geloven.
14 apr 2007 21:50
14 apr 2007 23:39
15 apr 2007 9:39
Toch niet in mijn relaas,Retep968 schreef:De Boxster 2.5 wordt zo negatief neergezet in de 'Porsche-gemeenschap' dat ik bij mijn zoektocht naar een andere (open) Porsche alles overwoog behalve die 'langzame (en ook slechte)' 2.5!![]()
Totdat ik er bij toeval een keertje in mocht sturen. De rest is bekend...
15 apr 2007 10:48
torquey schreef:Conclusie:
Ik ben er nog niet uit, eerst nog eens een 2.7 trachten te versieren voor een test. Schijnt koppelrijker te zijn bij lage toeren en van nature een mooiere diepere sound.
15 apr 2007 11:04
16 apr 2007 9:30
16 apr 2007 18:51
16 apr 2007 19:03
Jeroen C3.0 schreef:Iedere Porsche is snel, je hebt dus snelle en hele snelle Porsches!![]()
16 apr 2007 20:09
16 apr 2007 23:22
16 apr 2007 23:43
16 apr 2007 23:46
barolo schreef:torquey schreef:Conclusie:
Ik ben er nog niet uit, eerst nog eens een 2.7 trachten te versieren voor een test. Schijnt koppelrijker te zijn bij lage toeren en van nature een mooiere diepere sound.
Ik zou ook maar eens de 3.2S proberen. Weet zeker dat die jij gaat overtuigen![]()
![]()
![]()
![]()
17 apr 2007 10:03
Boxstermouse schreef:
Probeer inderdaad de 3.2 ook 's. Ik miste in de 2.7 net "de punch" of kick die ik bijv. op de motor ook heb. Heeft misschien niet alleen met het extra vermogen en (zeker ook) koppel te maken, maar ook met de geluidssensatie vanaf c.a. 5000 rpm. Een verslavende "rooaaar"![]()
Mijn conclusie was in ieder geval dat ik mijn budget maar naar boven moest bijstellen (en dat klinkt velen denk ik bekend in de oren...) en voor de 3.2 moest gaan. Maar ja, e.a. hangt inderdaad echt van je persoonlijke voorkeuren, budget en wijze van rijden af.
17 apr 2007 12:07
torquey schreef:Geldt de 3.2 overigens algemeen als een betrouwbaar blok?
17 apr 2007 13:01
F@RGO schreef:De 2,5 ga ik niet afbreken, denk dat de tiptronic beter past bij de 2,5 dan de handbak als je veel stadsverkeer doet. De mijne had te weinig koppel bij het vertrekken en heel traag rijden...in 1 e.
De 2,7 heeft dit niet. En de S is super.
Ik reed daarvoor wel met een vr6 vw... speelt ook wel parten.
17 apr 2007 13:16
17 apr 2007 13:27
Jort schreef:Maandagochtend Boxster?
17 apr 2007 13:37
Jort schreef:Maandagochtend Boxster?
17 apr 2007 13:51
Devils son schreef:
Dit soort lijstjes vertelt niet het hele verhaal.
Barolo schreef:@Jort: Heb jij ook nog de cijfers van de 2.7 + 3.2S?
17 apr 2007 14:00
Jort schreef:
Als je gaat vergelijken welke auto sneller is, ga je ervan uit dat de chauffeur weet welke versnelling te kiezen..., anders is de vergelijking bij voorbaat niets waard..
17 apr 2007 14:09
Devils son schreef: Als je in een rechte lijn accelereert dan is het allemaal heel simpel, maar als er bochtenwerk bij komt, dan is het niet altijd zo dat je in het ideale toerengebied kan blijven, althans: schakelen kost ook tijd en is dus soms geen goed idee.
Heb ook nergens beweerd dat de cijfers vanaf 0 gelezen dienen te worden.Daarnaast: het betrof vooral tussensprintjes en dus niet vanaf 0.
Typische uitspraak die ik doorgaans van onwetende collega's hoor, maar niet op het PF verwacht te lezen.Hoe dan ook: van een Porsche mag je meer verwachten dan van een Golf.
17 apr 2007 14:42
Jort schreef:
Typische uitspraak die ik doorgaans van onwetende collega's hoor, maar niet op het PF verwacht te lezen.![]()
17 apr 2007 14:47