Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

27 apr 2007 13:26

achter HOGER :?: :twisted:
dan moek hem weer laten uitlijnen en uitlaten wegen :!:
kvind hem wel leuk staan zo 8)
grtjs mikey

27 apr 2007 13:45

drknauf schreef:kvind hem wel leuk staan zo 8)
grtjs mikey


Ook wetende dat je op hoge snelheid nu veel lift hebt vóór?

27 apr 2007 13:51

leg uit ik ben een leek wat lift betreft . ik vind de looks vet. ik rijd hooguit en paar keer per jaar hard vd rest ben ik meer een cruiser.
grtjs mike

27 apr 2007 14:27

Mike, kan je de resultaten van het uitwegen (gewichten per wiel - dus links voor, links achter, etc.) eens posten... :?:

27 apr 2007 15:45

Het ziet er mooi uit, maar het maakt hem nog geen TURBO..... :wink:

27 apr 2007 16:40

Hi Mikey - ik had 'm vorige week al live gezien - hij ziet er top uit !

27 apr 2007 17:27

drknauf schreef:leg uit ik ben een leek wat lift betreft . ik vind de looks vet. ik rijd hooguit en paar keer per jaar hard vd rest ben ik meer een cruiser.
grtjs mike


Naar mate je harder gaat rijden zal de rijwind invloed hebben op de wegligging. Indien het een kracht is die de wielen naar de grond drukt dan spreek je van downforce (een zeer belangrijk onderdeel in de F1: zonder downforce is een F1 veel minder snel). Indien het een kracht is die de auto "omhoog trekt", dan noem je het lift.

De 964 heeft van nature op topsnelheid als ik mij niet vergis vóór ong. 35 kg lift en achter ongeveer 10 kg lift (maar dit komt diep uit het geheugen, dus ik kan goed mis zitten). Dat zijn voor straatauto's prima waarden.

Door de auto vóór iets te laten zakken ten opzichte van achter zal je de lift reduceren. Maar: laat je de auto achter zakken ten opzichte van vóór, dan zal de lift toenemen.

Het gevolg is dat de auto lichter aan gaat voelen vóór. Er zijn mensen die een standaard 911 al niet meer prettig vinden op topsnelheid als de tank bijna leeg is.

Nog wat in cijfers: zo te zien heb je een Carrera 2. Bij een volle tank en één inzittende heb je ong. 500 kg op de vooras. Indien de lift twee keer zo groot wordt en de tank richting reserve gaat hou je op topsnelheid 360 kg over. Dat is iets meer dan 70% van de druk die je hebt bij lage snelheid met een volle tank.

Als je volgens Spee normen rijdt zal het natuurlijk wel goedkomen.

27 apr 2007 19:54

thnx voor de les! :D

jeroenimo als ik de data terug vind dan mail ik ff een pbtje kheb hem ergens neer gegooid maar kweet ff niet zo snel waar?

ik rijd het liefste altijd met volle tank omdattie dan lager staat optisch en vd rest rijd ik als een bejaarde!!

grtjs mikey :lol:

27 apr 2007 20:03

drknauf schreef:ik rijd het liefste altijd met volle tank omdattie dan lager staat optisch en vd rest rijd ik als een bejaarde!!

:cheesy: dat je hem uberhaupt nog hebt laten uitwegen... :wink:
hij ziet er strak uit, velgen blinken/blingen iets teveel naar mijn smaak, maar dat is persoonlijk. ben wel benieuwd hoe het er in het echt uitziet. 8)

27 apr 2007 20:36

hey horn ik heb gouwuh tanduh hoar dus bereid je maar voor :shock:
grtsje mikey
bling bling yo 8)

27 apr 2007 21:27

gouden tanden in combinatie met chromen velgen. jammer :cheesy: doe dan chromen tanden...

Afbeelding

27 apr 2007 21:36

Jullie bedoelen dus dit, achter iets hoger dan voor.

Afbeelding

1

28 apr 2007 0:41

ja vink iets minder fraai optische zeg maar
Laatst bijgewerkt door drknauf op 28 apr 2007 0:43, in totaal 2 keer bewerkt.

28 apr 2007 0:41

laak m,n tanden ook wel ff polijsten voor dinslaken :lol:

28 apr 2007 14:35

drknauf schreef:i vd rest rijd ik als een bejaarde!!
grtjs mikey :lol:



Dat klopt wel aardig...maar daar heb je de leeftijd ook voor, grijze postduif.. :wink:

zie je dinsdag.... :D

28 apr 2007 16:22

Hee Mike,

Ziet er goed uit.
Ik zie 'm dinsdag wel "in die heimat".

Heb van Bromsnor (Hans) nog niets gehoord, maar Peter komt ook mee met z'n 996 cab. Schijnt weer een hele mooie te zijn en Peter kennende zal dat zeker zo zijn.

28 apr 2007 17:04

cabrio wim schreef:Jullie bedoelen dus dit, achter iets hoger dan voor.


Dat is weer het andere uiterste...

Kijk eens in mijn album, daar zie je wat m.i. zowel optisch werkt als ten aanzien van de wegligging. En dat houdt in voor iets meer laten zakken, waarbij overigens de auto voor en achter even hoog komt te staan (vanaf wielkast gemeten). Voor zover mij bekend ook de hoogte van de RS.

28 apr 2007 18:00

Devils son schreef:En dat houdt in voor iets meer laten zakken, waarbij overigens de auto voor en achter even hoog komt te staan .


IDEM :wink:

Afbeelding

... overigens sta ik rondom weer 1 cm hoger dan op deze foto te zien is :idea:

28 apr 2007 22:46

oja devils son deze ouwe grijze postduif :? is wel een copycat :shock: zie pic stuur:

Afbeelding

alleen m,n logo moek,r nog op plakken hij staat wel vet hoor en hij stuurt als de BOMSTE 8) zo lekker dik man s=dat stuur
enja zo heb ik m,n auto een beetje schuin neergezet zoals een rs op z,n pootjes staat :lol: ook zo een beetje het uiterlijk gecopycat :!:
grtjs mikey see you all on dinslaken gezellig

30 apr 2007 22:19

@stucado :mrgreen: : ziet er goed uit hoor, je vertelde tijdens de meeting op de a13 en slalom in lelystad al over je plannen. Vind een verlaging bij een 964 altijd erg fraai.

Stuurt hij nu ook (voelbaar) strakker door de bochten heen. Ik vind dat in ieder geval een plus. Het "overhellen" zal in ieder geval minder zijn.

O ja, Mike af en toe wel even flink gassen hé, is tie voor gemaakt en is (bij warme motor) ook nog eens goed voor het motortje :idea:

30 apr 2007 22:23

Ik vind de wagen zo verlaagd wel mooi.
Had ikzelf ook laten doen met de 911

01 mei 2007 21:45

hij stuurt als een scheermes nu verlaagd niet dattie niet goed stuurde voorheen maar nu vele malen voelbaar beter :shock:
en ja hoor ik heb flink gas :lol: gegeven in duitsland wij reden rond 7 uur smorgens in dl helemaal leeg de weg heb ik m,n kind op de teller op 285km/u :shock: gehad met drie man aan boord en volle bepakking! (fotoos komen nog!!) al zou die 30 km/u afwijken is nog 255 km/u vink nog hard voor een 16 jarige :D
grtjs mikey die het vandaag zwaar naar z,n zin heeft gehad 8)

02 mei 2007 9:21

jeetje..........was idd. errug laag...maar wel strak hoor.........


Voortaan niet zo lachen jullie, Porscherijden is een serieuse zaak hoor...

Vooral je vaste Porschemaatje Pablo..............heeft maar 1 standje in zijn gezicht.........:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:









Houden zo...

03 mei 2007 20:16

John schreef:jeetje..........was idd. errug laag...maar wel strak hoor.........


Voortaan niet zo lachen jullie, Porscherijden is een serieuse zaak hoor...

Vooral je vaste Porschemaatje Pablo..............heeft maar 1 standje in zijn gezicht.........:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Houden zo...


Ha,
ik zie dat jullie Pablo en Mike inmiddels ook al goed kennen.

Ik ken de 2 onafscheidelijke kameraden al vele jaren uit de VW (GTI) scene, vanuit mijn toenmalige functie als voorzitter, en ik moet zeggen er bestaan absloluut chagerijniger mannen dan die twee.

Jongens worden groot en inmiddels hebben een flink aantal van toen zich een stap hoger begeven.
Heel veel lol gehad en het Porsche feest gaat gewoon door.

cu guys

03 mei 2007 21:25

yo marcel nine eleven ouwe rakker, hoe is het nou jajaja pablo en ik zijn al heel lang gabbers idd .
deze vrijdag nacht vertrekken wij reeds naar de volgende grote happening namelijk worthersee, voorheen altijd trouw met m,n 800kg wegende gti mk1 met een 240 pk :shock: pompende g60 motor erin:

Afbeelding

nog steeds in mijn bezit.

dit jaar gaan pablo en ik voorde 17de keer niet met onze golfjes maar met onzer porsche kinderen

Afbeelding

met nog 30 andere gezellige kornuiten naar deze gigantische grootse :D
meeting.

grtjs mikey
Plaats een reactie