Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

17 mei 2007 11:29

OK HORN......................be carefull :roll:

groet rene
Laatst bijgewerkt door Lambiek op 17 mei 2007 12:16, in totaal 1 keer bewerkt.

17 mei 2007 11:29

horn schreef:Derhalve ben ik aansprakelijk gesteld voor de motorschade. De gevolgschade (total loss door de brand) wordt door de verzekering vergoed, maar de motorschade (kleine 10 mille) willen ze op mij verhalen. :shock:



Blijkbaar 't ge-eikte verhaal bij de lease-mij.'s :roll:


Afbeelding


Succes met de strijd :!:

17 mei 2007 11:37

:shock: succes met de strijd iig

17 mei 2007 12:38

Jeroen C3.0 schreef:Verder kan er tijdens het rijden een waarschuwing komen voor low oil level, dit is wat anders dan het beruchte " rode lampje". Als je daarna peilt, staat het level nog altijd net boven minimum, dus niet helemaal leeg. Audi heeft dit denk ik vanwege " long-life" serviceintervallen van 30.000 km gedaan, dan is olie verversen bij een beurt soms net iets te ver weg.

Nops, heeft Seat op de oude Leon ook zitten, en die heeft geen long-life service-interval.... Maareh, wordt een lastig verhaal volgens mij...

Overigens, zo'n oorzaak zoals Eric al aangeeft lijkt me eerlijk gezegd logischer...

17 mei 2007 12:41

Wat een ellende. :(
Iedereen hier op 't forum weet hoe vaak je met die mini bij de garage bent geweest en hoe gek je op dat ding was, en om nou hier dan de verantwoordelijkheid/schuld voor te krijgen..... triest.

Succes iig met de afwikkeling Harald :!:

17 mei 2007 14:04

Wat een bizarre wending zeg! :shock: Je mag overigens nog van geluk spreken, hoe gek het ook klinkt, dat je niet ook voor de gevolgschade aansprakelijk wordt gesteld. En op naar de rechter is de keuze van de leasemaatschappij toch? Op kosten van de zaak een goede advocaat inhuren, wellicht dat ze het nog laten lopen? Ik bedoel: 10k is je leasemij. nl. zó kwijt aan advocaatkosten. Plus het procesrisico (het risico dat ze kunnen verliezen).

17 mei 2007 17:11

Interessant gegeven. Je iets verwijten wat je nooit kunt bewijzen? Elke maand een filmpje maken als je de olie checkt of zo? Maar wel mooi kl.te: op zijn best een hoop ellende. Sterkte!

17 mei 2007 17:23

Maarten schreef:Interessant gegeven. Je iets verwijten wat je nooit kunt bewijzen?

Ook mijn gedachte.. Sjips voor je Harald gaat helaas een hoop negatieve energie in zitten.

17 mei 2007 17:44

Maarten schreef:Interessant gegeven. Je iets verwijten wat je nooit kunt bewijzen?


Maar voor de goed orde je had toch de dag ervoor olie gepeild :wink: Dat een mini elke dag een peiling nodig heeft staat niet in het boekje. Laat hen maar het tegendeel bewijzen.

17 mei 2007 17:56

Stel, je rijdt door het rood licht en prakt bij deze actie je firmawagen total-loss ?
Stel, je parkeert 'met een glaasje op' je firmawagen tegen een volwassen paal ?
Stel, je rijdt te lang door op reserve, je valt zonder brandstof en het common-rail systeem van je (diesel)firmawagen grippeert ?
Stel, één of ander brokstuk - te voorzien obstakel, hum - op de weg slaat een gat in je carter en de motor draait in de soep ?

Kan de verzekerings- of leasingmaatschappij zich dan tegen jou keren om de geleden schade te verhalen :roll:

ik blijf het onwaarschijnlijk vinden dat jij voor de volledige motorschade zou moeten opdraaien... Bij wie ligt de bewijslast eigenlijk? Bij hen om aan te tonen dat jij een nalatige eigenaar bent? Bij jou om aan te tonen dat het een constructiefout / verborgen gebrek betreft? Alleszins hoop ik dat je een goede rechtsbijstands-verzekering hebt die voor jouw rechten opkomt.
Hoop dat deze fakkel-story je zoektocht naar een P. niet onderbreekt :x

17 mei 2007 20:50

:shock: Da's slecht nieuws Harald! Volgens mij moeten ze maar aan kunnen tonen dat je met te weinig olie reed door te weinig peilen! Kan toch ook zijn dat je ineens een hoop olie bent kwijt geraakt door een plotseling optredend mechanisch defect? Misschien brandde hij daardoor ook zo goed.

18 mei 2007 11:12

man, vind dit verhaal een beetje de omgekeerde wereld :!: :evil:
'je bent schuldig tot jij het tegendeel bewezen hebt' , wat een b..llshit :!: :roll:
succes Horn met die 'wankers':!:

18 mei 2007 15:29

horn schreef:Voor de kenners: als een motor te weinig smering zou hebben, zou er toch een lampje moeten gaan branden? :roll: Enfin, op naar de rechtbank. :evil:


Nee, nooit. Dat geeft hoogstens aan dat de oliepomp niet droogstaat of dat het niveau in het carter te laag is. Als je bijvoorbeeld een uitgesleten lager hebt in de krukas ergens, ben je daar direct 30% van je olie kwijt, waardoor de rest te weinig smering krijgt. Tsja, en als daar ergens contact wordt gemaakt warmt het op, desintegreert de olie, en in het slechtste geval (de jouwe dus) vliegt de boel uit elkaar omdat ie blokkeert.
Ik denk dat als je dit goed uitzoekt dat je wordt vrijgesproken van enige vergoeding. Tenzij de leasemaatschappij alles nameet en 'aantoont' dat de motor mechanisch in goede staat was is het onzin dat jij op moet draaien wegens te weinig olie.
Ander voorbeeld: op het circuit is het zelfs mogelijk dat een 928 motor vastloopt wegens olietekort (vooral hoogtoerig met veel wild gesjees dus). De oliedruk is dan prima, maar door de centripetale krachten kan de olie niet helemaal door de krukas waardoor het middelste lager droog kan komen te staan. Dit wordt versneld als je weinig (maar niet te weinig!) olie in het carter hebt: als de pomp even een kleine luchtbel opzuigt valt je druk even weg en dan heeft je motor het gehad...

Dit is echt zo'n geval van wie heeft de grootste mond en komt het meest intelligent over. Zij beschuldigen jou, dus bij hun ligt toch de bewijslast? Laat hun aantonen dat het lampje aan stond. Laat hun aantonen dat de motor mechanisch in goede staat was. Geef voorbeelden waarbij een motor wegens oliegebrek in de soep loopt terwijl het lampje NIET brandt.
Om een theorie te ontkrachten heb je slechts 1 tegenvoorbeeld nodig, zorg dat het een goeie is ;-)

21 mei 2007 1:38

Ik vind het een bizar verhaal.
Je bent zoals eerder aangegeven meer in de garage geweest met deze wagen dan op de weg.
Hebben zij dan elke keer het oliepijl gecontroleerd (verantwoordelijkheid garage :?: )
Wanneer was je het laatst bij hun :?:
Persoonlijk vind ik , maar met die nieuwe technieken kan het , 25.000km tot en volgende smering erg veel. Temeer daar meer en meer moderne wagens als advies krijgen bij elke tankbeurt het oliepijl te controleren (sticker aan de benzinedop , vermelding un het boekje etc) .
Mijn wagens krijgen steeds veel eerder al een grote beurt (en 2 kleine ertussen) en nog check ik regelmatig (zonder gevolg gelukkig) het oliepijl of alles OK is.
Wie gaat zeggen dat jij dit niet hebt gedaan :?: :?: :?:
Laat hun dat eens bewijzen :idea:
En het verhaal van John is idd hard, doch ik zou de kop niet neerleggen. Onlangs heb ik hier ook al eens gepost (wat zeer bewogen reacties teweeg bracht vanwege dat het merk niet Porsche was , maar dat is een mini ook niet) dat het anders kan uitlopen .
Van hieruit wordt geduimd

Re:

19 okt 2011 11:28

horn schreef: Derhalve ben ik aansprakelijk gesteld voor de motorschade.


:arrow: :arrow: :arrow:

Ongeveer twee maanden geleden een geval met de Clubman S --- plotseling totaal geen remmen meer en dat terwijl we daarvoor vaker een melding op het dashboard daarvan kregen en er volgens de garage niks met de remmen aan de hand was .. nu dus andersom.
Mini door de garage af laten slepen - en het eerst volgende telefoontje dat we ontvingen ging niet over de remmerij, maar over motorschade :shock: :roll:


horn schreef: er heeft geen enkel lampje gebrand dat aangaf dat ergens te weinig olie in zou zitten.


De mini heeft (als een van de weinige auto's) geen olie-(druk?)-indicatie- lampje ... maar (bij bovengenoemde Mini) wel een sticker op het dashboard - met daarop de mededeling elke 2000 Km het oliepeil te controleren :|

Affijn - de schade aan de motor bedroeg zo'n 9000 Euro - en met veel touwtrekkerij is dat (uiteindelijk) onder garantie gerepareerd ..

'n beetje Googlen levert overigens erg veel verhalen op over mechanische en electrische problemen bij de Mini's van die periode :popcorn:

Re: Fakkel Cooper S Cabrio

19 okt 2011 11:47

Willen jullie Harald een complex aanpraten ofzo? :wink:
Hij durft er straks amper meer in te rijden op deze manier. :mrgreen:

Re: Fakkel Cooper S Cabrio

19 okt 2011 12:16

zoals elders al gepost

Afbeelding

Re: Fakkel Cooper S Cabrio

19 okt 2011 14:12

toch benieuwd: hoe heeft de rechtbak uiteindelijk geoordeeld? (kan het in dit topic niet terugvinden)
Plaats een reactie