Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

22 mei 2007 17:12

Want dan is de druk koud nog veel hoger. :roll:

22 mei 2007 21:49

Devils son schreef:
Carrera4s schreef:Ik stop geregeld eens om de druk te checken !! Het gebeurt toch geregeld dat de druk achteraan zakt tot bvb. 2.6.

Ik mag hopen dat dit niet betekent dat jij de druk meet met warme banden...

Nee, pompstation is zo'n km verderop van waar ik woon :wink:

22 mei 2007 22:29

Carrera4s schreef:
Nee, pompstation is zo'n km verderop van waar ik woon :wink:

Vooruit dan. Hoewel ik toch blij ben dat ik een bandenspanningsmeter thuis heb. Bij pompstations is de apparatuur niet altijd even betrouwbaar.

22 mei 2007 22:33

Idd. scheelde laatst 0,2 bar -pompstation vs. eigen meter (gecontroleerde weergave)-...te weinig, kwalijke zaak.

23 mei 2007 15:21

Ook ik heb een eigen metertje aangeschaft. Het verschil bij mijn pomp is 0,6 bar!!

25 mei 2007 13:31

Ik check soms met .... mijn fietspomp !!

Een vraagje : stijgt de druk niet bij warme banden ?? Omdat Wdepundert schrijft dat de druk hoger is bij koude banden... :?

Bij fietsbanden is de druk alvast hoger als je bvb de fiets wegzet in de volle zon.

25 mei 2007 13:39

Carrera4s schreef:
Een vraagje : stijgt de druk niet bij warme banden ?

Uiteraard.

25 mei 2007 14:12

@Carrera4s: Ik bedoelde ermee te zeggen dat wanneer je de druk bij warme banden meet die ook hoger is. Dan moet je ook nooit lucht laten ontsnappen, omdat, inderdaad, de druk daalt bij koude banden. Daarom ook altijd meten bij koude banden.

25 mei 2007 14:28

OK dan, ik dacht eerder dat je post sarcastisch bedoeld was :wink:

In elk geval, als ik ooit een nieuwe Porsche koop, zal bandendrukcontrole één van de opties zijn die ik aanvink !

25 mei 2007 14:53

Ik ben altijd serieus. :mrgreen:
Plaats een reactie