Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
23 mei 2007 23:34
volgens mij gaat er ook een lampje aan als hij niet omhoog gaat.
te minste zo is het bij mijn lucht koeler en ook ik zie de spoiler in de binnen spiegel.
gr anton964
23 mei 2007 23:43
De schaduw van je auto ...
Rijdt op een zonnigde dag eens om ca 12:00 op een wegdeel van west -> oost, en zie op het wegdek de schaduw van je spoiler ... of niet
Moeilijk he die natuurlijke aspecten van licht en schaduw ?
24 mei 2007 6:42
Henk schreef:Wat een gedoe allemaal,
Ook ik zie duidelijk in de achteruitkijkspiegel de spoiler opkomen.
Klopt, je kan het (net) zien.
Anders iemand anders een foto van je laten maken -nee, niet Koos.
24 mei 2007 6:44
Henk schreef:996 boven de 200 onstabiel??????????????????
Wel als je spoiler niet 'Ausfahrt'.
24 mei 2007 9:45
Kans is aanwezig.madestein is denk ik een km of 6 bij mij vandaan...
Gaan we nog vissen daar

top visstekkie daar.
24 mei 2007 9:55
lijktme tof man john die vleugel check
als het weer zo door gaat met de warmte kunnen we beter een zwembroek ipv hengel meenemen
als meneer jdeprez ook langskomt vrijdag avond (mocht hij in de buurt wonen) kunnen we met z,n allen checken of z,n vleugel er uit komt
grtjs mikey
24 mei 2007 19:40
John schreef:wrom gaat ie bij de 120 km omhoog ????????????
Ik heb wel is gehoord dat een 996 spoiler pas zijn functie heeft bij 200+
en jawel met flink doorpotten is ie met dooraccelereren bij de 200 precies op tijd paraat...
wrom gaat ie bij juist bij 60 Km/h terug
24 mei 2007 20:36
Ger schreef:John schreef:wrom gaat ie bij de 120 km omhoog ????????????
Ik heb wel is gehoord dat een 996 spoiler pas zijn functie heeft bij 200+
en jawel met flink doorpotten is ie met dooraccelereren bij de 200 precies op tijd paraat...
wrom gaat ie bij juist bij 60 Km/h terug

60 is over het algemeen een tempo richting de bebouwde kom........daar is ie niet nodig......
Zou het 120 weer terug zijn of 100, dan is die spoiler nog meer op en neer aan het gaan tijdens een fatsoenlijke rit, als wij mannen tijdens een andere rit
Gaat ie ( de spoiler dan) denk redelijk minder lang mee
24 mei 2007 20:40
@JOHN & drknauf : helaas... woon in de buurt van Antwerpen :-)
24 mei 2007 20:44
jdeprez schreef
woon in de buurt van Antwerpen
Knap als je op de ring boven de 120 p/u komt
Kom zelf meestal niet boven de 40 p/u
25 mei 2007 19:36
Ark schreef:ik heb mij bij mijn 997 S hetzelfde afgevraagd en heb toen bedacht (nog niet uitgevoerd) om een dun stokje voorzichtig op de spoiler te plakken en wel zondanig dat het stokje aan de linkerkant van de auto, zichtbaar in de spiegel, uitsteekt. Als het goed is zie je dan het dunne stokje boven 120 km omhoog komen....

Ik heb mijn eigen bovenstaande suggestie om de werking van de spoiler op mijn 997 uitgevoerd. En wat bleek: de spoiler kwam keurig rond de 120 km omhoog

. Vanuit een 997 is de spoiler zonder hulpmiddelen echt niet te zien. het verbaast mij dat in een 996 dit wel het geval is, of zitten de 996-bezitters die dat in dit draadje beweren allemaal in een wat verhoogd kinderstoeltje...
26 mei 2007 16:43
Ark schreef:Ik heb mijn eigen bovenstaande suggestie om de werking van de spoiler op mijn 997 uitgevoerd. En wat bleek: de spoiler kwam keurig rond de 120 km omhoog

. Vanuit een 997 is de spoiler zonder hulpmiddelen echt niet te zien. het verbaast mij dat in een 996 dit wel het geval is, of zitten de 996-bezitters die dat in dit draadje beweren allemaal in een wat verhoogd kinderstoeltje...

Nee hoor, wij hebben geen hulpmiddelen nodig
28 mei 2007 21:40
Idd, hij doet het nog :-)
Heb hem nu idd opgemerkt bij het omhoog komen, dom, maar met genoeg rekken en strekken gezien, netjes bij 120km/h zoals het hoort.
Nice :-) Thanks voor de support
j-)
28 mei 2007 23:31
volgens mij gaat er ook een lampje aan als hij niet omhoog gaat.
Klopt, tenminste bij de Boxster wel en je kan hem ff testen bij stilstand met het knopje op het zekeringen kastje.