Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

27 mei 2007 9:38

Mischien een raare vraag, maar waneer is je remvloeistof voor het laatst vevangen en/of ontlucht ?

27 mei 2007 12:27

Jeroen914 schreef:grotere remmen verkorten je remweg niet :idea:
standaard remmen van een 3.2 zijn prima in staat om de auto rap snelheid te laten verminderen
dus daar ga je zeker je probleem niet mee oplossen


Mijn ervaring met de 3.2 remmen tot nu toe is dat ze ruim voldoende remkracht hebben voor recreatief gebruik op het circuit maar dat ze te snel aan de kook gaan. Ik heb nu bij de laatste beurt Castrol SRF synthetische remolie er in laten doen en hoop dat het daarmee een stuk minder snel aan de kook raakt. Kookpunt ligt bijn a 2x zo hoog geloof ik. Heb het helaas nog niet uit kunnen proberen :roll:

27 mei 2007 14:21

Jeroen914 schreef:grotere remmen verkorten je remweg niet :idea:
standaard remmen van een 3.2 zijn prima in staat om de auto rap snelheid te laten verminderen
dus daar ga je zeker je probleem niet mee oplossen

zoals al gezegd, je remmen werken niet zoals in moderne trut-mobielen die al in de ankers hangen als je met je tenen wiebelt
je moet gewoon wat meer je best doen
het bijkomend voordeel daarvan is dat je de remmen ook beter kan doseren

maar om voor de zekerheid andere problemen uit te sluiten, nogmaals: kan je je wielen blokkeren als je heel hard remt?


dat zal ik van de week is veilig op een groot parkeer terrein uittesten :P

27 mei 2007 18:01

Afgelopen winter de remklauwen gedemonteerd, schoongemaakt en nieuwe rubbers ingezet. Hele systeem afgetapt en remvloeistof volledig vernieuwd. Tevens nieuwe blokken er op gezet. Remwerking is nu heel erg goed. Naar mijn mening is de 3.2 goed voorzien in remmen, ook terug remmen vanaf hoge snelheid gaat erg goed.

Ik heb niet het gevoel dat ik kracht mis, maar ik rijd dan ook niet op ut randje.

mischien moet je ook je remmen reviseren.

27 mei 2007 23:56

RicardoP schreef:mischien moet je ook je remmen reviseren.


lagel schreef:heeft laatst nieuwe blokken gekregn en klauwen waren gereviseerd


wel opletten ;)

28 mei 2007 22:42

solly :oops:

30 mei 2007 20:44

Dick schreef:Het is bijvoorbeeld voor een SC hoofdremcilinder lastig om de grotere 964 remklauwen 'vol te pompen' :roll:

Iemand hier nog iets over te melden?

Nee, is nergens voor nodig.
Ik ben Erwins voorbeeld van SC naar 964
De remmen zijn nu idd moeilijker te doseren, je trapt snel te hard!
Enige reden om dit te doen was voor mij het te warm worden en daardoor kromme schijven. Ik heb nu 3.2 schijven die dikker zijn dan die van de SC en dus minder snel krom worden.

Als je P niet goed remt is er iets niet in orde of niet goed gemonteerd.
De zuigers moeten bijvoorbeeld in de juiste stand worden gemonteerd.

30 mei 2007 21:17

GP schreef:De zuigers moeten bijvoorbeeld in de juiste stand worden gemonteerd.


Klopt! Ik heb zelf een kartonnen malletje gemaakt toen ik mijn voorste remklauwen ging reviseren. Hiermee kun je de juiste hoek voor de zuigers bepalen.

30 mei 2007 23:18

vandaag met 40 km per uur de remmen vol ingetrapt en de wielen blokkeerden, maar niet meteen pas na een halve seconde nadat ik hem helemaal had ingetrapt.

zoiezo gaat het mij meeer dat hij bij hoge snelheden iets beter remt. ik zal binnen kort renntech is opbellen voor een afspraak. kan meteen de veering ook gedaan worden :)

31 mei 2007 20:41

volledig aansluitend bij diverse bijdragen van anderen in dit draadje

01 jun 2007 21:10

Jeroen914 schreef:zoals al gezegd, je remmen werken niet zoals in moderne trut-mobielen die al in de ankers hangen als je met je tenen wiebelt
je moet gewoon wat meer je best doen
het bijkomend voordeel daarvan is dat je de remmen ook beter kan doseren

Zo subtiel als Theo dat vanaf zijn wolkje kan zeggen, niet dan :P :lol:

Maar GELIJK heeft die wel, die Jeroen :!: :twisted: :wink:
Plaats een reactie