We zijn het erover eens, het was de moeite waard.

Allemaal bedankt voor een fijne dag, leuke sfeer ook.
Ik had het hard nodig want koud 24 uur later (en 600 km meer op de teller, ik woon nu eenmaal wat ver weg) heb ik met Targa Florio de uurtjes van mijn leven gehad op Zandvoort

.
Al de kleine glijoefeningen kwamen goed van pas. Ik heb nog nooit een auto zo op zijn donder gegeven, maar het blijkt echt dat ze voor het circuit gemaakt zijn. Hij zat helemaal in z'n element, niks geen nare geurtjes of geluiden of rook of wat dan ook. Gewoon afraggen, binair stampen op de rem of het gas, hoog in toeren toch nog terugschakelen, altijd boven de 4000 houden en 10 ronden verder stop je even en lijkt het alsof je net uit de garage komt gereden, ongelooflijk.
Ik had ook altijd het idee dat de 911 zo slecht te corrigeren was en als ie eenmaal ging, er geen houden meer aan was. Dat werd wel wat bevestigd in Lelystad op dat nep-ijs. Tijdens de slalom was het al minder, maar in Zandvoort ben ik van dat idee verlost. Allereerst gaat hij gewoon niet schuiven, na 3 rondjes bouw je wat vertrouwen op en dan gaat ie af en toe wat schuiven, maar (en daar hielp Lelystad echt wel) alert reageren lost alles zo weer op

(met een 993 tenminste, ik denk dat de 964 en 3.2 wellicht wat abrupter gaan, althans men zegt toch dat daar nog meer sport in zit). Hoewel, tot het moment dat de banden zo warm waren dat de achtertrein wat begon te drijven. Toen moest je echt alle snelheid vóór de bocht eruit hebben. Volgende keer pomp ik de banden wat meer op...........
Ga ik zeker weer doen, enige kandidaten? Als we 20 P bij elkaar krijgen kost het zo'n 175 € pp voor 2 uur. Ondanks die 20 P heb je veel minder wachttijd (bijna geen) en uiteindelijk meer rijtijd dan in Lelystad. In die 2 uur bouw je bovenop de Lelystad experience nogmaals het dubbele plezier. Het is inclusief instructie vooraf, begeleiders die samen met jou de baan verkennen (zij doen het voor in jouw auto) en mensen die bij het vrij-rijden de rijders netjes ver genoeg van elkaar laten vertrekken, zodat je elkaar niet in de weg zit. Als iemand wat verkrampt aan de finish komt ziet men dat en zorgt men voor vertrek in het volgende rondje voor de juiste insteek

. Erg goed. Kwam allemaal zeer doordacht en veilig op me over. Veel beter dan wat ik zo over de recente Zolderdag lees waar je toch altijd een paar idioten hebt

.
Ik zet wel een nieuw draadje op. Datum eind Augustus?
Can't wait.