Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

De prijzen van de 964 zijn de laatste jaren gestegen

Eens
98
70%
Oneens
43
30%

Totaal aantal stemmen : 141

27 mei 2007 23:50

rafv schreef:Voor wat het waard is: volgens Flat Six (Frans Porsche magazine) zijn de prijzen van de 964 nu in dalende lijn, en dan vooral van de C2. Dit gaat ook tegen mijn gevoel in, zeker omdat je de C2 relatief minder vaak te koop ziet.

Ging dat over Frankrijk?

27 mei 2007 23:57

rafv schreef:Voor wat het waard is: volgens Flat Six (Frans Porsche magazine) zijn de prijzen van de 964 nu in dalende lijn, en dan vooral van de C2. Dit gaat ook tegen mijn gevoel in, zeker omdat je de C2 relatief minder vaak te koop ziet.

...heb ik ook gelezen...'k volgde Franse markt nu ongeveer een jaar en er zijn een paar opmerkelijke verschillen. De 964 zakt bij hen nog steeds lichtjes, terwijl hij in Belgie, NL en D aan een opmars begonnen is. De 993 prijzen liggen er hoog tov bij ons, uitgenomen voor de S, 4S en TT die ik enorm vind meevallen. Ook 996 GT3's kan je voor een mooie prijs in Frankrijk kopen.

Frankrijk is zo'n gek land nog ni om op zoek te gaan naar een 964...de targa en (in mindere mate) de RS prijzen vallen goed mee tov hier!

29 mei 2007 1:34

Ik denk dat voor de meeste Nederlanders de taal de barriere is omin Frankrijk te gaan zoeken.
Zomoest ik bvb voor Chris de communicatie doen als er een wagen in Duitsland stond die hem interesseerde

04 jun 2007 16:25

Ik heb net nog even de database van m'n site (die 911's van marktplaats, autotrack en 2dehands.nl haalt) in Excel gecopieerd, en een paar grafiekjes gemaakt die voor een aantal bouwjaren de vraagprijs over de afgelopen 3 jaar laten zien: http://911.nl.eu.org/911_prijs_statistiek.aspx

Het is wel geen echte statistiek (SPSS is iets te lang geleden) maar misschien ziet iemand er wel iets in. Ik zie in ieder geval vooral voor bouwjaar 98 een duidelijk dalende lijn. Maar voor de andere bouwjaren :?: :?:

04 jun 2007 17:26

Leuk gedaan zeg!! En het doet me goed dat de prijzen van jaren 80 Porsches licht stijgende zijn.

04 jun 2007 17:27

Interessante grafiekjes. Komen vast nog wel eens van pas.

04 jun 2007 18:02

grappig ook dat de 1990 zo dicht op elkaar zit en de '92 meer verspreidt

04 jun 2007 18:16

mi valt er zo weinig-niets uit deze gegevens te concluderen behalve dat de jongste auto het meeste afschrijft...

04 jun 2007 18:44

michael schreef:Leuk gedaan zeg!! En het doet me goed dat de prijzen van jaren 80 Porsches licht stijgende zijn.

Niet waar joh, je scherm staat scheef :P

04 jun 2007 19:14

:ass: :wink: :mrgreen: .

04 jun 2007 19:18

Ik heb laatst dit onderwerp met Viktor van Motron besproken. Hij gaf aan dat met name de vraag naar luchtgekoeld groter is dan watergekoeld. Vorige week bij Wams schrok ik van hun voorraad, eigenlijk helemaal niets tov een paar jaar geleden.

Prijzen van goede 964's lijken naar boven te tenderen. Daarnaast neemt de voorraad uiteindelijk alleen maar af.....................

04 jun 2007 19:30

Bartje968 schreef:Ik heb laatst dit onderwerp met Viktor van Motron besproken. Hij gaf aan dat met name de vraag naar luchtgekoeld groter is dan watergekoeld.

Ik moet eerst even melden dat ik dit topic niet helemaal gelezen heb .
Dat er meer vraag naar een luchtkoker is is niet zo vreemd . De waterkoker is niet zo oud bij Porsche 911 .En eerlijk is eerlijk het BLIJFT geweldig zo'n luchtkoker.

04 jun 2007 20:08

Lucht koken? :scratch:

04 jun 2007 22:19

Gebakken lucht :?: :wink:

10 jun 2007 22:00

http://auto.marktplaats.nl/porsche/9803 ... 2F8wu7CrkA

Ze worden steeds duurder...

10 jun 2007 22:19

kweeeeezie...

een LHD uit de UK met 200K km's op de teller voor 31.000 + 2500 bpm - yeah right! :shock: :bang:

10 jun 2007 22:20

Doorgaans zijn de LHD'tjes 'n stuk goedkoper op dat eiland :roll:

11 jun 2007 7:28

Typefoutje? :shock: Ach het is een VRAAGprijs he? :wink:

13 jun 2007 23:37

Sinds dit topic gestart is lijkt het er op dat de prijzen van de 964 op o.a. marktplaats echt stijgen (of is 't schijn), bij handelaren worden iig geen koopjes meer aangetroffen ongeacht of het hoge km standen zijn.

Maar wat ik me afvraag of iemand al gemerkt heeft of zijn/haar taxatiewaarde sinds de vorige keer stabiel is gebleven of gestegen. Dat weet je natuurlijk alleen als je de auto ook minimaal 3 jaar of langer (meen ik?) hebt, zodat er weer een nieuwe taxatie vereist is.

De prijzen van de 964 RS stijgen iig wel, en de 964 in het algemeen zal daar mee omhoog liften.

13 jun 2007 23:40

Ga je me nu vertellen dat dit draadje de markt heeft beïnvloed? :lol: Dat was ook de bedoeling. :wink: Nee, serieus, ik krijg ook de indruk dat de stijging doorzet de laatste tijd. :roll:

13 jun 2007 23:56

Marcos schreef:Maar wat ik me afvraag of iemand al gemerkt heeft of zijn/haar taxatiewaarde sinds de vorige keer stabiel is gebleven of gestegen.

Ja :!:

Taxatiewaarde gestegen ..... en niet alleen bij mij :wink:

14 jun 2007 0:14

Nadelig effect is dan dat je -over het algemeen- meer premie moet gaan betalen....

14 jun 2007 0:16

Roi schreef:Nadelig effect is dan dat je -over het algemeen- meer premie moet gaan betalen....

.... maar ook meer uitgekeerd krijgt bij totaalverlies of diefstal :wink:

't is maar net waar je voorkeur naar uit gaat :arrow: goedkope(re) verzekering of 'n goede schadeloosstelling :idea:

14 jun 2007 11:15

Marcos schreef:Sinds dit topic gestart is lijkt het er op dat de prijzen van de 964 op o.a. marktplaats echt stijgen (of is 't schijn), .

Ze worden volgens mij steeds zeldzamer. :mrgreen:

14 jun 2007 11:37

Olaf schreef:
Roi schreef:Nadelig effect is dan dat je -over het algemeen- meer premie moet gaan betalen....

.... maar ook meer uitgekeerd krijgt bij totaalverlies of diefstal :wink:

en de auto minder snel total loss wordt verklaard :twisted:
Plaats een reactie