Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

06 jun 2007 13:44

Devils son schreef:
patrick911 schreef:het zou mij niet verbazen als er een 8cilinder in de 911 komt.


Daar wordt al heel lang over gesproken... Maar zo lang er nog 4 liter versies van de 6 cilinder gemaakt kunnen worden zal dat de volgende stap zijn.


Als Porsche een 3 liter van een 4 cilinder kan maken (750CC per cilinder) en Dodge zelfs een 8liter uit en 10 cilinder (800CC per cilinder) is er nog wel plaats open naar boven

800x6 = 4800cc :wink:

Jort schreef:

Niemand is schuldig tot het tegendeel is bewezen...


In theorie wel , doch in praktijk :?

06 jun 2007 13:52

Maarten schreef:Wat voor een geintje heeft Ruf gehad?


Beschuldigd van omkatten... Het fijne weet ik er niet van, het stond ooit vermeld in de AutoVisie ttv een reportage over Ruf.

06 jun 2007 13:59

911-lover schreef:
Devils son schreef:
patrick911 schreef:het zou mij niet verbazen als er een 8cilinder in de 911 komt.


Daar wordt al heel lang over gesproken... Maar zo lang er nog 4 liter versies van de 6 cilinder gemaakt kunnen worden zal dat de volgende stap zijn.


Als Porsche een 3 liter van een 4 cilinder kan maken (750CC per cilinder) en Dodge zelfs een 8liter uit en 10 cilinder (800CC per cilinder) is er nog wel plaats open naar boven

800x6 = 4800cc :wink:
In theorie wel , doch in praktijk :?


en hoeveel langer dan een 911 motor is die van Dodge?
hoe hoog is ie?

past die V10 in een standaard 911 motor ruim zonder de boel om te katten of de helft van de inlaat in de spoiler te proppen??

06 jun 2007 16:56

Het ging over hoeveel CC er per cilinder gehaald kan worden , niet over een motorswap :roll:

Eventjes juist lezen :wink:

06 jun 2007 17:00

911-lover schreef:Het ging over hoeveel CC er per cilinder gehaald kan worden , niet over een motorswap :roll:

Eventjes juist lezen :wink:


eventjes juister lezen
ik maakte het comment , dat je lengte nodig hebt om meer potten te monteren, want als je de lengte niet hebt, haal je het displacement niet meer, omdat je de potten van kleinere diameter moet gebruiken om de gezamelijke lengte van de 6 potter niet te overschrijden...

maar jij maakte comment van Dodge V10... nu weet ik maar al te goed dat je meer potten met meer displacement kan maken, je kan een V24 maken van 14 liter als je de lengte ervoor hebt in je motor ruim
maar als je dezelfde V24 in een porsche motor ruim wil proppen
dan zul je geen 14 liter motor inhoud voor mekaar krijgen, eerder iets van een halve liter of zo...

en groter potten, op een 6 cyllinder, vergen ook meer cyllinder spacing...
wat ook lengte vergt

savvie?

06 jun 2007 17:04

Als een 5.4 V8 in de motorruimte van een 911 past zal een Flat six met iets grotere cilinders ook wel gaan dacht ik zo .En als Porsche 750cc per cilinder uit een 968 kan halen zullen ze het ook wel met een flat six kunnen. :idea:

Dus geen vipervoorbeeld meer maar Porschevoorbeeld

750 x 6 is nog steeds 4500cc

06 jun 2007 17:32

't verschil is wel dat een V8 hotrod conversie smaller is, niks om milieu eisen geeft, meestal met pushrods werkt ipv externe timing belts
en ik heb al helemaal geen enkele gezien met AC

Porsche moet nogal wat meer troep kwijt bij productie modellen, in de vorm van uitlaat + 2 katalysators en een hoop meer riemen en pulleys , AC compressor en dergelijke, en bovendien met iets meer fancy hardware in het inlaat traject zit

dus lengte, en breedt over die lengte is echt wel een punt in het geval van de flat 6 in een 99x, elke cm ruimte wordt nu al enorm goed benut

07 jun 2007 0:21

Devils son schreef:
Maarten schreef:Wat voor een geintje heeft Ruf gehad?


Beschuldigd van omkatten... Het fijne weet ik er niet van, het stond ooit vermeld in de AutoVisie ttv een reportage over Ruf.


Yeps.
Dat had ik destijds ook gelezen.........

22 jun 2007 10:06

Al meer bekend rond dit "schandaal"???

24 jun 2007 21:48

dat mijn gok ivm directe injectie volgens autotelegraaf juist blijkt te zijn :D

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=43877
Plaats een reactie