Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

07 jun 2007 23:30

markk schreef:
Yeah right. De afgelopen 15 jaar is er zeker niets veranderd aan onderstel techniek, motertechniek, remmen, veiligheid, onderhoudsgevoeligheid, roestpreventie, etc. ???


Jazeker, maar je vergelijkt een topproduct met een budgetproduct. En een topproduct van 15 jaar terug kan dan nog aardig mee.

Keep dreaming. Beetje moderne uber-GTI/hot-hatch rijd rondjes om een 15-jarige oude 911. Op de weg, op het circuit, in de bochten, in rechte lijn, overal.


Yeah right... Zelfs de tijd van Opel zelf (Manuel Reuter) zat nog onder die van SportAuto met de 993. De 964 is helaas nooit aan een supertest onderworpen (omdat de supertest toen nog niet bestond). Verschil 993 en 964 is echter niet zo groot. En nogmaals: eigen tijd Opel. Met veel rondjes rijden en (stiekum) een paar aanpassingen (het is nl. een marketingtool).

Niet zo gek ook: minder vermogen, meer gewicht en voorwielaandrijving. Niet de beste ingrediënten om beter te scoren...

O, in rechte lijn... mwhoehahahahaha! Ik wil ze wel eens voor je opzoeken, het zal je misschien verbazen, maar mijn auto is nog steeds een klap sneller in rechte lijn en dat met 250.000 km achter de rug.

Zegt natuurlijk niets over beleving, emotie en over het feit dat die 911 15-jaar geleden op zijn niveau de benchmark was zoals die dat nu ook is.


Dus als het al anders was dan zou ik er geen probleem mee hebben, maar feitelijk is het dus niet zo. Dat komt natuurlijk wel een keer...

Maar het blijven oude auto's die qua performance en techniek "outdated" zijn en momenteel geevenaard danwel voorbij gestreeft worden door de GTI/hot-hatchback klasse (Leon's turbo, Golf GTI, 10i's, CTR's, Opel OPC's, etc.)


Mijn moeder rijdt tegenwoordig een VW GTI DSG en ik kan je vertellen: nog steeds een wereld van verschil (en ik heb er inmiddels aaridg mee kunnen testen). Leuke auto, zeker voor een 66 jarige dame, maar als het gaat om pure snelheid, nee, dat red deze nog steeds niet.

07 jun 2007 23:44

markk schreef:Beetje moderne uber-GTI/hot-hatch rijd rondjes om een 15-jarige oude 911. Op de weg, op het circuit, in de bochten, in rechte lijn, overal.


Volgens mij moet jij nodig eens in een 15 jaar of oudere 911 gaan rijden. :D
Ik heb een moderne GTI en die kan met moeite mijn 34 (!!) jaar oude 911 bijbenen ondanks het gelijke gewicht en aantal PK's.
en dan alleen in een rechte lijn. Zodra het op bochten aankomt, is de 206 gti nergens meer. Ik neem aan dat het verschil voor de latere 911jes alleen nog maar groter is geworden.

Zoals 'devils son' al aangeeft, ligt het met name aan de kwaliteit van de onderdelen (remmen, ophanging, stijfheid, stuurinrichting, etc) en het feit dat alleen een kwak PK's op de voorwielen nog geen rijdersauto maakt.

08 jun 2007 11:20

Devils son schreef:O, in rechte lijn... mwhoehahahahaha! Ik wil ze wel eens voor je opzoeken, het zal je misschien verbazen, maar mijn auto is nog steeds een klap sneller in rechte lijn en dat met 250.000 km achter de rug.


Ik moet echt niet ver zoeken hoor , maar deze is dan niet echt meer origineel af fabriek :wink:

08 jun 2007 11:50

911-lover schreef:maar deze is dan niet echt meer origineel af fabriek :wink:


Dat is ook weer waar, maar een beetje gefreubel aan het uitlaatsysteem zal vwb vermogen niet een enorm verschil maken.

Ook een standaard 964 zal een klap sneller zijn in rechte lijn. De GTI's zijn aan het naderen, maar ze moeten nog steeds het hoofd buigen. Wie weet liggen de kaarten over 5 jaar anders (zeer de vraag, gelet op de ontwikkelingen), maar nu is er nog steeds triomf voor de 964. En de 3.2 acht ik ook zonder meer in staat om de Astra OPC een draai om de oren te geven.

08 jun 2007 12:24

Ik doelde eigenlijk niet zo zeer op je 964 alsook niet op een OPC

08 jun 2007 13:46

911-lover schreef:Ik doelde eigenlijk niet zo zeer op je 964 alsook niet op een OPC


Naar ik begrepen had rijdt die auto momenteel niet, dus durf ik dat op mijn fiets nog wel aan. :wink:

08 jun 2007 14:32

Ach wat, opnieuw die Corsa. Zo kan je genoeg voorbeelden van getunede Porsches vinden ook hé. Appels en peren...

Wat het initële topiconderwerp betreft maak ik me vooral zorgen omtrent de eigenaar van die Opel : als je echt zodanig met de perfectie bezig bent, durf je dan nog met je wagen te rijden ???? Los daarvan, het is zijn tijd en geld, ik heb er niks op tegen.

Mijn 4S ziet er geweldig en blinky uit, maar als je op onderzoek gaat vind je geregeld een fijn krasje en zelfs hier en daar een minideukje (leve openzwaaiende portieren... NOT) : het treuren niet waard want zoals gezegd valt dat in feite bij algemene aanblik niet eens op.

Ik poets om de zoveel weken eens, met name vanaf dat 'm vuil toont én als ik tijd heb...
Plaats een reactie