Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

25 jun 2007 23:36

Erwin / Renntech . Je hoeft je in mijn beleving niet te verdedigen , zie nogmaals de smilies .IK heb op dit forum gezien dat je niet aan kaas denkt , maar dat je heeeel veeeel verstand van PORSCHES hebt,En door dit forum en jou verstand denk ik dat wij elkaar wel zullen ontmoeten, of je vriend uit oss moet nog reageren (op mijn verzoek).

26 jun 2007 9:21

Paul van Engelen schreef:Beide kappen vervangen en de P. vloog er weer van tussen :P
So far so good.

ECHTER: de kabel aan C loopt naar het midden van de kabelklem linksboven en is dus niet voor 6 maar voor 5 :!: :roll:
En zo loopt ook B naar de buitenste kabel (= 6).
Alleen C loopt goed naar wat de achterste cylinder aan de rechterkant gaat worden: no. 4 dus.

Mick schreef:Dat je jezelf het spreekwoord met betrekking tot de schoenmaker herinnert? :lol:

:mrgreen:

@Jeroen: Erwin was niet degene die er geen kaas van kon maken. :idea: :wink:

26 jun 2007 9:43

Erwin: je raakt hier wel een heel gevoelig punt, over die Brezan monteur :!: :? :?:

Ben ook niet blij met het gebruik van die rotzooi, het is gedaan door dezelfde monteur die de kappen vernieuwd en de kabels verwisseld heeft :twisted:

Nog een oplosmiddeladvies?
Heb wasbenzine geprobeerd maar dat doet maar weinig.

======================
De kabels lopen verder wel zoals het hoort (door mij geheel gecontroleerd, ook achter de ventilator).
Maurice zijn foto en verhaal klopt 100%.
Laatst bijgewerkt door Paul II op 26 jun 2007 10:03, in totaal 1 keer bewerkt.

26 jun 2007 10:01

@mayo: kijk hier eens: vermogen en uitlaatgaskwaliteit.

Verderop:

The two sparks on the Alfa twin spark engines fire one after the other on the power stroke causing higher compression as the flame front travels across the combustion chamber. The second spark fires in the extra compressed mix, ensuring a cleaner burn and less unburnt fuel in the exhaust as well as a higher thermodynamic efficiency.

Dus niet tegelijk onsteken, en minder zwarte walm in de uitlaat zoals geconstateerd toen het verkeerd was aangesloten.

26 jun 2007 10:20

Paul van Engelen schreef:Dacht dat Maurice en Olaf er wel in zouden duiken, maar nee.


:oops: ... moest 'n keus maken tussen wiskundige vraagstukken en het Porscheforum ... :oops:

26 jun 2007 13:05

@Paul,

Maar ik heb begrepen dat bij de 964 en 993 de bougies op exact het zelfde tijdstip vonken....of heb jij andere info?

26 jun 2007 15:00

Paul van Engelen schreef:Nog een oplosmiddeladvies?
Heb wasbenzine geprobeerd maar dat doet maar weinig.


Weinig kans.
De meeste van die sprays bevatten siliconen en dat is helaas onoplosbaar.
Leuk spul maar je krijgt het nergens meer van af.

26 jun 2007 21:50

Olaf schreef:
Paul van Engelen schreef:Dacht dat Maurice en Olaf er wel in zouden duiken, maar nee.


:oops: ... moest 'n keus maken tussen wiskundige vraagstukken en het Porscheforum ... :oops:


Slap xcuus Olaf, je moet een beetje prioriteiten stellen hè? :wink:
Plaats een reactie