OK , hier het verslagje.
8.30u , de wekker deed haar best. Al stond mijn hoofd er niet naar , het was tijd om op te staan. Eindelijk was het zover. Dit was de eerste keer dit jaar en de eerste keer na de tegenslag van vorige keer dat we terug naar de Nordschleife gingen.
Klaarmaken , auto van pyama ontdoen , hopen koffie drinken en vertrekken maar.
Daar er geen zekerheid was of de groep over de 61 via Mönchengladbach ging rijden reden wij maar via Aken. Dat is nog eens een hap korter waardoor zeker 100km bespaard werden (benzine is te duur om weg te gooien voor onzekerheden)
Om 10u (vrouwen en klaarmaken hé) werd er vertrokken en om 12u waren we aangekomen aan de Schleife.
De weg ernaar was best leuk en we hebben nog een stuk op de 1 kunnen gassen samen met een 996 Turbo (die aan de afrit zijn duim naar ons opstak) en 2 moto's die we naderhand nog tegenkwamen aan de Nordschleife en nog gezellig mee gekeuveld hebben .

Voordat we aan de Nordschleife aankwamen nog even een fotootje gemaakt van de "fahrschule" die nu allemaal Z4M Coupé's hebben
Een paar forummers stonden er al doch de parking was nog zeer leeg.
Eerst een rondje lopen met de camera alvorens de PF-ers op te zoeken. Nynke (en gevolg) en Pascal waren ondertussen ook al aangekomen en er werd een klein praatje gemaakt

Ook werd er nog een gezellige babbel gemaakt met de eigenaar van deze wagen
Op mijn woorden van "och , iedereen heeft het recht om te dromen" was zijn sportieve verklaring "ach niet alle Porsches zijn GT3's of Turbo's"
Nadat we een lekkere koffie geconsumeerd hadden was het ondertussen 13u geworden en werd het circuit geoepend doch niet voor lang.
Het eerste ongeval was al gebeurd en het circuit werd een tijdje dicht gezet.
Kans genoeg dus om de aanwezige wagens vast te leggen op de gevoelige digitale plaat.
Het Porschegeweld was weer massal aanwezig , maar ook andere exoten of pareltjes ontbraken niet.
Enkele teasers

Na heel wat rondjes en praatjes wilde ik Magda toch eens laten zien hoe de Schleife was en voor mezelf was het moreel ook nodig.
Er werd besloten toch een kaartje te kopen daar het er zeer rustig was , er bijna geen moto's of ragbakken rondreden en er werd voorgenomen de ronde aan toeristentempo te doen.
Het kaartje werd met ansgtzweet gekocht en we waagden het erop.
Opvallend als je steeds op zondagen hebt gereden is dat het echt leeg op het circuit was. Er werd uiterst rechts aangehouden en als er maar een wagen in de spiegel op dook ging het pinkertje al aan.
Mijn traagste ronde ooit
Zelfs de depanagewagen die een beschadigde BMW Compact aan het depaneren was kon me bijna bijhouden en heeft in mijn spiegel gehangen tot hij ergens af ging.
Onderwege Nynke en man tegen gekomen met een gele vlag daar er een motorrijder zijn machine in de vangrail had geplant.
Super attent van jullie
Doch opvallend was daar iedereen me echt rustig voorbij reed (op 2 Porsches na ) het circuit toch glad was.
Een Skyline die me iets eerder rustig voorbij reed brak op geen 50 meter voor me in de volgende bocht uit. Eerts zwiep links , dan recht maar gelukkig kreeg hij de wagen onder controle . Mijn hartje werd ineens piepklein en de rem werd al weer goed ingetrapt.
Al bij al ben ik blij dat ik dat (vermoedelijk enigste rondje met de CS) gedaan heb . Dit was echt nodig om het voorval te kunnen verwerken.
Na nog een tijdje dan te hebben rondgehangen met de andere forummers besloten we terug huiswaarts te keren.
Iedereen die we konden zien nog even gedag gezegd en vertrekken maar.
Het was weer een schitterende en vooral gezellige dag die zeker voor herhaling vatbaar is.
Mijn gemaakte fotootjes kunnen jullie
HIER bekijken door opde juiste tab te klikken.
Veel plezier