Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
02 aug 2007 15:14
Vraag blijft ook hoe scherp je 'klassieker' formuleert. De meeste Porsches vallen daaronder al in die zin, dat er door velen moeite wordt gedaan om Porsches in een goede conditie te houden om er nog veeele jaren van te kunnen blijven genieten. In die zin is ook de 924 met Audimotor al een klassieker te betitelen. Maar ja, hoe minder geproduceerd, dan wel hoe hoger de nieuwprijs, hoe groter de kans dat het gedoodverfde toekomstieg klassiekers zijn.
Wellicht zijn de leukste klassiekers eigenlijk die auto's, die in hun jonge jaren ondergewaardeerd worden, en pas later ineens herkend worden als ware iconen (2.7rs groeit nog altijd als legende, 964 als model lijkt ook populairder te worden naarmate de jaren gaan tellen).
02 aug 2007 15:51
Ik verwacht van Master JW Ken op de opening van dit onderwerp een rijtje met best scorende toekomstige klassiekers.
02 aug 2007 19:27
John schreef:Mijn idee....
Ook de Carrera GT
wrom..........
Hij is gelimiteerd en handgemaakt.
Veel staan achter slot en grendel.
Hij is qua prestaties (ongelooflijk eigenlijk bij die superkar) al voorbij gegaan.
Maar als je er 1 in het wild ziet, dan blijft dat een supertrekker van jewelste..iedereen moet hem ff aaien etc.
Beetje ala de F40 van Ferrari..
Nee John, dat is nu weer een collectersitem.

geen klassieker.
02 aug 2007 19:56
@Barolo =>
Ruwe gok na het lezen van 3 pagina's.....964 RS???
02 aug 2007 22:25
Elke Porsche die de fabriek verlaat wordt uiteindelijk een klassieker.
Volgens mij is die zin ook eens in een advertentie van Porsche gebruikt...
02 aug 2007 22:29
John schreef:Mijn idee....
Ook de Carrera GT
wrom..........
Hij is gelimiteerd en handgemaakt.
Veel staan achter slot en grendel.
Hij is qua prestaties (ongelooflijk eigenlijk bij die superkar) al voorbij gegaan.
Maar als je er 1 in het wild ziet, dan blijft dat een supertrekker van jewelste..iedereen moet hem ff aaien etc.
Nee hoor.... Wordt de 964 Turbo S speedgelb!! Zijn er maar 83 van gemaakt. En deze zie je niet vaak toch nooit ergens rijden! Behalve.....
DUS: 964 TURBO S SPEEDGELB
02 aug 2007 23:05
Vaak zijn de mensen die een 911 nieuw kunnen betalen zelf "klassiekers". (Helaas)
Ik ga voor kleine productie-aantallen en exclusiviteit, kijk bv. naar de 550 (90 van geproduceerd), waarde 500k tot 1,5 mio. euries
dus... Carrera GT of toch een 997 GT3RS daar worden er ook maar 600 van gemaakt toch?
02 aug 2007 23:19
Ik denk dat de échte klassiekers inderdaad in kleine aantallen geproduceerd worden. En dus zou ik mijn geld zetten op de RS-sen! En de Carrera 3.0 natuurlijk
02 aug 2007 23:42
Master Ken schreef:@Barolo =>
Ruwe gok na het lezen van 3 pagina's.....964 RS???

MAster Kennie: Zo makkelijk kom je er niet vanaf. FF een overzichtje maken met alle genoemde types en de bijbehorende scores.
03 aug 2007 7:15
Dan had ik er misschien beter een "polletje" van kunnen maken....... met tig keuze
03 aug 2007 8:41
cabrio wim schreef:John schreef:Mijn idee....Ook de Carrera GT
Nee John, dat is nu weer een collectersitem.

geen klassieker.
Goh dus een echte collector zal geen klassieker nemen, ik zie wel een beetje waar je op doelt maar ben het niet helemaal met je eens....mooi heh zo'n discussie.
porschehenk schreef:Nee hoor.... Wordt de 964 Turbo S speedgelb!! Zijn er maar 83 van gemaakt. En deze zie je niet vaak toch nooit ergens rijden! Behalve.....
DUS: 964 TURBO S SPEEDGELB
Zo ben benieuwd bij Wolbert.......as zondag.....
03 aug 2007 10:20
GT3 Mk1, Ontelbare overwinningen (Le Mans etc.), 1e in een hele reeks GT3's. Zijn volgens mij (dacht ik laatst ergens gelezen te hebben) minder van gemaakt dan de 2.7 RS. Hoeveel goede GT3 Mk1's zin er nog over in 15 jaar? GT3RS Mk2 zal mi. ook klassieker worden. Carrera GT zal het ook worden. 993 RS zal het ook worden of al zijn. En verder zal op een gegeven moment elk elfje een klassieker worden, alleen minder exlclusief dan bovenstaande speciale 11jes (en Carrera GT).
Boxster S waarschijnlijk ook wel, is toch een leuke sportwagen voor erbij (kijk nu maar naar Triumpfs en MG's). Zal wel minder waard zijn dan de elfjes uit gelijke periode.
Cayenne? hmmmm... 924/944/968 hmmm....
Grtz. Boxi
03 aug 2007 11:55
...924/944/968 hmmmm.....

ik geef het op
En hoort de 914 niet thuis in het rijtje klassiekers
03 aug 2007 12:17
ik ben in de diverse antwoorden de 959 overigens nog niet tegengekomen; wellicht omdat dat al een klassieker is?
03 aug 2007 14:36
De vraag is wat worden de toekomstige klassiekers? De 914 is dat al lang en breed wij kunnen discussieren of de 965 en de 959 het nu al zijn of met een 10 extra jaren dat gaan worden.
Ik ontvang iedere vrijdag van
www.classicdriver.com een gelikte nieuwsbrief met mooie foto's. Meldt je aan als jij hiervoor belangstelling hebt.
03 aug 2007 14:39
Jij ook
Hier nog eentje die er al jaren op geabonneerd is en ze nog allemaal heeft
03 aug 2007 16:56
Goed idee, Heb me ook maar ingeschreven.
03 aug 2007 17:10
Waarom denk je dat ik alle klassiekers 5 stuks verkocht heb, zit al jaren de klad in die handel. Daarom lekker een Porsche cabrio gekocht waar ik van kan genieten en mijn centen veilig gesteld.
In begin jaren '90 dan was er volop vraag naar die auto's, dus heb toen verschillende gekocht en na restauratie verkocht.
03 aug 2007 22:36
cabrio wim schreef:Waarom denk je dat ik alle klassiekers 5 stuks verkocht heb, zit al jaren de klad in die handel. Daarom lekker een Porsche cabrio gekocht waar ik van kan genieten en mijn centen veilig gesteld.
In begin jaren '90 dan was er volop vraag naar die auto's, dus heb toen verschillende gekocht en na restauratie verkocht.

Interessant verhaal. Vertel eens?
03 aug 2007 22:56
HansGT schreef:Wat heel jammer is, dat zowel hier als bij de Porscheclubs weinig mensen verstand hebben van de transaxle modellen,laat staan de CGT
verstand willen hebben is waarschijnlijk beter gesteld.
HansGT schreef:... onder geschoven kindjes bij Porsche, en het ziet er naar uit dat met de Cayman het zelfde gaat gebeuren, of de Boxter die de titel kappersauto heeft.

Ja, en dan de kenners van dat model van Porsche, een kruising van de boxer (motor) en een roadster
Mijn overall advies: geniet van de auto - Porsche of ander merk - waar jij van geniet
Probeer niet anderen te overtuigen van jouw 'gelijk' en hun 'ongelijk'
Op dit forum vind ook '''niemand''' een 2-wielaangedreven 993 S een aantrekkelijke Porsche.
En het interesseert me echt geen bal
04 aug 2007 0:40
Paul van Engelen schreef:Probeer niet anderen te overtuigen van jouw 'gelijk' en hun 'ongelijk'

Een verhaal heeft altijd 3 kanten: mijn kant, jouw kant en de waarheid.
04 aug 2007 2:43
als de benzine op is

al moet ik een gastank inbouwen de mijne moet gewoon lkkr blijven knorren heeeerlijk dat KLASSIEKE

geluid
of op zonnebloem olie

alsdie maar loopt die luchtgekoelde flat6 van me
doen we gewoon de gastanktunnelrun/zonnebloemtunnelrun

met z,n allen
grtjs

mikey
04 aug 2007 8:00
De tijdperken in de automobiel geschiedenis zijn:
ANTIEK: 1885 - 1949
KLASSIEK: 1950 - 1980
MODERN: 1980 - heden
De vraagstelling van Master kennie = welke P uit het tijdperk 1980 - heden zal in de toekomst een begerenswaardige klassieker worden?
De 914 werd geproduceerd van 1969 - 1976. Het type 2.0 L Flat 6 is in goede staat een begerenswaardige klassieker.

Maar valt wel buiten deze discussie.