14 sep 2004 13:54
horn die in EriC4C zijn bericht schreef: (een symptoom van het niet kunnen rijden)![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
14 sep 2004 15:18
Mr. Tip notabeneschreef:
EriC4C schreef:Peter 2.4S schreef:Erwin zou moeten kunnen melden of verbrande kleppen (en/of zittingen) bij een 911 motor veel voorkomt (een symptoom van het niet kunnen rijden)![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
wrijf het er nog maar lekker in .....
horn eerder schreef:Ik dacht dat het kwam doordat Monique zwanger was, maar wellicht heeft het toch wat te maken met de tijdelijke wissel van BMW naar Alfa...
14 sep 2004 15:35
EriC4C schreef:..... en zoals ik JC afgelopen zondag in TopGear hoorde zeggen: "Het verschil tussen Alfa Romeo en BMW..... Een Alfa Romeo is voor aardige mensen
"
14 sep 2004 18:44
EriC4C schreef:Peter 2.4S schreef:Erwin zou moeten kunnen melden of verbrande kleppen (en/of zittingen) bij een 911 motor veel voorkomt (een symptoom van het niet kunnen rijden op loodvrij).
wrijf het er nog maar lekker in .....
14 sep 2004 18:49
paSCal schreef:Renntech schreef:Jouw Carrera 3.0 moet dus Euro 95 hebben, al kan 98 totaal geen kwaad.
PaSCal zijn SC moet wél 98 hebben.
Dat van mij wist ik al... Dat van die Carrera 3.0 niet... Kun je me (in mijn taal, dus vergelijk het met overals!
) uitleggen wrom die Carrera wel met 95 kan rijden? Heeft dat te maken met de hardheid van de klepdeksels? (ooit iets van Jeroen van opgevangen? Of was dat nu puur alleen om het loodhoudende?)
14 sep 2004 19:48
14 sep 2004 20:07
André 3.0 schreef:Jeroen,wij (de 3liter Carrera's) kunnen gewoon euro 95 tanken
14 sep 2004 20:54
Erwin schreef:paSCal schreef:Renntech schreef:Jouw Carrera 3.0 moet dus Euro 95 hebben, al kan 98 totaal geen kwaad.
PaSCal zijn SC moet wél 98 hebben.
Dat van mij wist ik al... Dat van die Carrera 3.0 niet... Kun je me (in mijn taal, dus vergelijk het met overals!
) uitleggen wrom die Carrera wel met 95 kan rijden? Heeft dat te maken met de hardheid van de klepdeksels? (ooit iets van Jeroen van opgevangen? Of was dat nu puur alleen om het loodhoudende?)
Een heel kort antwoord,
Een 204 pk SC heeft een hoge compressie verhouding, hierbij moet je gebruik maken van een brandstof met een hogere klopvastheid.
(d.w.z., dat de benzine niet al te makkelijk vanzelf spontaan gaat ontbranden door hoge druk en hoge temperatuur)
Een Carrera 3.0 heeft een lage compressie.
14 sep 2004 21:15
paSCal schreef:... Iemand tips?
27 sep 2004 8:44
27 sep 2004 16:26
27 sep 2004 16:45
Jack schreef:Mijn motortje, de 180 pk versie is door Pietje Kraan (bij de revisie) zo afgesteld qua timing etc dat hij nu hetzelfde is als de verbeterde versie van 188 pk die later uitkwam. Advies van Kraan is ongelood '98.
27 sep 2004 16:58
28 sep 2004 21:01
Jack schreef:En wist je dat je 17 tot 22 pk kan winnen als je een uitlaatsysteem van een model van voor 74 op een sc'tje plakt? Zou dat waar zijn? Gaat dat ook op voor de c 3.0?
http://www.eastwesteuroauto.com/Porsche.html#911%20SC
04 okt 2004 22:30
05 okt 2004 21:16
05 okt 2004 21:21
Renntech schreef:Euro 95 zonder loodvervanger zou ik tanken, ook geen toevoeging gebruiken of loodvervanger. (heb ik dat gezegd?)
En een ouder uitlaat systeem komt het vermogen zekers ten goede.
En als je het helemaal leuk wilt hebben, injectie eraf, carburateurs erop.
(Weber 40 IDS-3C)
Waanzinnig gaat dat!!
05 okt 2004 21:33
05 okt 2004 21:54
05 okt 2004 21:57
05 okt 2004 22:15
05 okt 2004 22:29
Als je loodvervanger gaat gebruiken moet je dat elke tankbeurt doen. Niet om de drie keer tanken, dit kon alleen met afwisselend loodhoudend of loodvrij.
05 okt 2004 22:55
05 okt 2004 23:17
06 okt 2004 9:21
Erwin schreef:Als je tzt. interesse hebt wil ik jou wel een prijs geven van de onderdelen. ze staan ook ergens hier op het forum omdat dit al eerder ter sprake kwam.