Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
17 aug 2007 22:37
patrick911 schreef:Meneer aard schreef:En een 912 houd je ook al bij met de 924..Denk dat je nog sneller bent ook.
Als je de 912E uit 76/77 bedoelt wel; met 83pk hou je die inderdaad wel makkelijk bij.
De 912 (tot jaren 70) had een top van 192 tegen 200km/u van de 924....
Dan ben je sneller, maar niet veul.

Het is overigens 210

Ligt aan de versnellingsbak. Maar de 924 hangt ook errug goed aan het gas. Als je het gas onderin legt dan voel je hem gewoon sleuren. Beter als met al die andere wagens met die CO troep erom heen.
18 aug 2007 12:07
De Mitteldruckmotor van Audi, gebruikt in de 100 F104 (C1), vertoont inderdaad grote overeenkomst met het blok van de 924. Vreemd genoeg heeft mijn boek over de 924 het over zijn opvolger, de 100 type 43 (C2).
Ik heb wel eens gereden in een 100 Coupé S (met dubbele carburateur), het motorkarakter daarvan vertoont inderdaad wel wat overeenkomsten met dat van de 924. Maar Porsche heeft zijn werk aan de cilinderkop goed gedaan, want de 924 loopt nog lekkerder...