17 aug 2007 15:46
PeterDorr schreef:tsja, het zal volgens de letter wel waar zijn, maar ik kan je vertellen dat het schuim me op mijn mond stond, ik moest 's avonds nog van Rotterdam naar Eindhoven. Had dus geen licht meer op mijn auto, terwijl mijn lampjes zo ongeveer op de balie lagen....
Heb een auto moeten lenen, maar ik was ook echt WOEST !!
17 aug 2007 16:04
17 aug 2007 16:44
horn schreef:als jij nou kan bewijzen dat het artikel van jou is/was, moeten dergelijke criminelen dan nog afstand doen van het in hun bezit zijnde artikel? Bijvoorbeeld iemand wordt gepakt met de van jou gestolen grasmaaier (met jou postcode en huisnummer erin gegraveerd) en deze vriendelijke man beweert gewoon hem op marktplaats gekocht te hebben?![]()
17 aug 2007 17:02
Devils son schreef:ECT schreef:
Was dat voor bullshit. Dat is de wereld op zijn kop. Het is toch gestolen!?! Niks eigendom.... Hij moet gewoon met zijn tengels van andermans spullen afbljven... Ik ga hiervan schuimbekken.
Niet helemaal juist. Ten eerste wordt de houder vermoed eigenaar te zijn en als iemand iets niet wil afgeven moet e.e.a. via de rechter lopen. Dat is zo gek nog niet. Natuurlijk zijn er situaties waar e.e.a. duidelijk ligt, maar we moeten eigendomskwesties niet door agenten op laten lossen...
17 aug 2007 17:17
17 aug 2007 18:21
ECT schreef:
Devils son.... je weet toch dat er heel veel rechters rondlopen die niet alleen wereldvreemd en autistisch zijn maar ook nog een portie achterlijk zijn?
Ik word nu echt gek: iemand jat bv. in het openbaar iets van mij en dan moet ik naar de rechter stappen om hem terug te krijgen?
Nou als dat zo gaat dan weet ik wat de volgende keer doe als iemand iets van mij steelt: dan pak ik het af met een knupppel in de hand en tegelijkertijd krijgt die van mij zo'n geweldige oplawaai dat hij het nooit meer doet.
Maar goed.... we leven in een dermate achterlijk en autistisch land waarbij boeven en tuig beter beschermd worden dan goede burgers!!
Ik heb geen vertrouwen in het rechtssysteem. Kijk maar eens om je heen wat er allemaal rond loopt.
17 aug 2007 23:31
17 aug 2007 23:35
18 aug 2007 7:46
18 aug 2007 9:49
Devils son schreef:
Niet helemaal juist. Ten eerste wordt de houder vermoed eigenaar te zijn en als iemand iets niet wil afgeven moet e.e.a. via de rechter lopen. Dat is zo gek nog niet. Natuurlijk zijn er situaties waar e.e.a. duidelijk ligt, maar we moeten eigendomskwesties niet door agenten op laten lossen...
18 aug 2007 10:36
18 aug 2007 12:05
944 guy schreef:
Wat een crap, die lui waren op heterdaad betrapt staat er toch?
Dan ga je mij niet wijsmaken dat een agent zo'n kwestie niet op mag lossen.
Daarnaast: zo'n stuk tuig heeft naar alle waarschijnlijkheid geen P, en dan heel toevallig een ander aanlopen met: 'goh, mijn koplampen zijn gejat'. In dit geval is het wel dubbel zo duidelijk wie er nou fout zit.
Maargoed, NL... hier hebben criminelen inderdaad rechten...
18 aug 2007 12:36
Devils son schreef:Ik heb vaak kritiek op ons rechtssysteem.
Het is verre van perfect.
Maar er zijn maar weinig landen waar het zo goed is geregeld als in Nederland.
Nee, de uitwassen van de striktere regimes (zoals b.v. de VS, waar mensen denken dat het beter werkt dan hier ten aanzien van criminaliteitsbestrijding) zijn vele malen erger dan onze uitwassen.
En uitwassen heb je overal.
18 aug 2007 13:39
18 aug 2007 13:43
turbocruiser schreef:Maar idd, als je zoiets op heterdaad zou betrappen op een ander continent sta je gewoon vierkant in je recht als je die lui een schot hagel in hun reet pompt. Ben blij dat ik daar niet woon.![]()
Maar waarschijnlijk gaat het om uitkeringstrekkers die zwart bijklussen in de hennep-teelt en daarnaast zo af en toe ook nog even een overvalletje plegen met gewelddadige afloop... van een zekere afkomst die daar wel vaker mee wordt geassocieerd...Finnen?
![]()
18 aug 2007 14:04
18 aug 2007 14:27
18 aug 2007 14:29
Devils son schreef:Dan ga je mij niet wijsmaken dat een agent zo'n kwestie niet op mag lossen.
Agenten zijn niet onfeilbaar ...
Nee, ieder mens heeft rechten en overal ter wereld is dat zo. We noemen dat mensenrechten. Jij neemt ze voor lief, maar als jouw mensenrechten een keer goed geschonden worden piep je wel anders. Onze overheid is machtig genoeg...
18 aug 2007 14:48
Devils son schreef:
Ik heb vaak kritiek op ons rechtssysteem. Het is verre van perfect. Maar er zijn maar weinig landen waar het zo goed is geregeld als in Nederland. Nee, de uitwassen van de striktere regimes (zoals b.v. de VS, waar mensen denken dat het beter werkt dan hier ten aanzien van criminaliteitsbestrijding) zijn vele malen erger dan onze uitwassen. En uitwassen heb je overal.
18 aug 2007 16:27
ECT schreef:ben je wel eens vaak in de VS geweest? Daar hebben ze nog tenminste respect voor de politie. Er zijn idd. uitwassen , gelukkig zijn ze zeldzaam, maar ik voel me daar vele malen veiliger dan hier. Je kijkt misschien teveel TV.
18 aug 2007 17:33
Rob Herfst schreef:Als je echt denkt dat daar aan de overkant alles zoveel beter en veiliger is, wat houdt je nu dan nog tegen om een enkele reis te bestellen bij de KLM?
18 aug 2007 19:07
ECT schreef:... wat een kloteland.
ECT schreef:Conclusie die ik na 40 jaar leven trek: het Nederlands rechtssysteem is een achterlijk systeem bedacht door demente nietsnutten die zich rechters en of politici noemen.
ECT schreef:... leven in een dermate achterlijk en autistisch land waarbij boeven en tuig beter beschermd worden dan goede burgers!
ECT tegen Rob Herfst die in 1e instantie bijzonder redelijk had gereageerd maar Erland zag dit blijkbaar niet schreef:Wat ben jij een onbeschoft mannetje...
18 aug 2007 19:36
18 aug 2007 19:51
18 aug 2007 19:52
clemens schreef:Tip: koop een Opel Astra en je bent ook van je probleem af