Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

De prijzen van de 964 zijn de laatste jaren gestegen

Eens
98
70%
Oneens
43
30%
 
Totaal aantal stemmen : 141

29 aug 2007 12:15

Denk dat wij wel wat naar Duise prijzen toedrijven. Veel Porsches worden vanuit Nl naar Dld gereexporteerd.

29 aug 2007 12:20

Bij het opruimen kwam ik een paar oude clubbladen tegen van de NPC :!:
Van c.a. 2 jaar geleden, er stonden een paar 964 's te koop voor bedragen onder de € 20.000,-- :wink:
Ook ik zie dat de prijzen hiervan stijgen, verkocht mijn 964 1½ jaar geleden en wist toen al dat de prijs niet meer zou zakken :shock:
Maar zie (gelukkig) dat de 993 S ook aardig waardevast is :lol:

29 aug 2007 12:30

Nog een leuk voorbeeld :wink:

Was 2,5 jaar geleden bezig met Pon Leusden, stond een zéér mooie zwarte 996 van 2000 :shock:
Dacht dat zij rond de € 63.000,-- voor vroegen, en kreeg € 20.000,-- voor mijn 964 :oops:

Wat zou nu een 996 van 2000 waard zijn :?: en de 964 :?:

29 aug 2007 12:54

Ongeveer dezelfde waarde.

29 aug 2007 13:09

911-lover schreef:Ongeveer dezelfde waarde.


Sure... is appels met peren vergelijken (bovenkant vraagprijs markt 964 vergelijken met absolute bodem 996 markt). Ik zie nog steeds 964en van 16000 /17000 euro op Marktplaats. Een top 964 haalt wellicht net de 30.

Grtz. Boxi

29 aug 2007 13:38

boxi schreef:
911-lover schreef:Ongeveer dezelfde waarde.


Sure... is appels met peren vergelijken (bovenkant vraagprijs markt 964 vergelijken met absolute bodem 996 markt). Ik zie nog steeds 964en van 16000 /17000 euro op Marktplaats. Een top 964 haalt wellicht net de 30.

Grtz. Boxi


Ben het daar wel mee eens, een knappe 964 rond de € 24.000,--
Een mooie (want dat was hij) 996 van 2000 rond de € 46.000,--
Of zit ik er helemaal naast :?:

29 aug 2007 13:53

Onlangs heeft iemand van het PF.BE nog een 964 C2 rood van '93 met 65.000km gehaald in Duitsland.
De staat van de wagen is super , de prijs ook.
38.000€ :shock:
Dus ondanks de "koopjes" die veelgoedkoper aangeboden worden wordt er toch zo ver gereden voor een zeer goede wagen die niet goedkoop te noemen is

29 aug 2007 17:20

gast schreef,

Mijn bescheiden mening is dat elke Porsche (relatief gezien) waardevast is.


Maar de één wat meer als de ander :wink:

29 aug 2007 20:01

Ik heb het begrepen en ben het volkomen met u eens. Ik kan het niet beter verwoorden.

Ik zag vandaag een 996 C4S voor me rijden en wat wordt dat ooit een gezochte klassieker. Die wagen heeft het gewoon. Dit even terzijde.

Over de 964 : Echt perfecte 964'ers zijn bijna niet meer te vinden en die gaan geld. Minder dan 30 kan je het rustig vergeten of je moet op iemand vallen die de markt niet kent. En dan nog moet je supersnel zijn of hij is al verkocht.

De laatste 10 maanden zijn alle (bijna) perfecte 964'ers over de 35000 van eigenaar gewisseld. Was zelf 2X te laat en éénmaal op tijd. Dus nu heb ik eindelijk eentje.

Kleuren en smaken verschillen maar iemand merkte op dat een rode 964 minder gevraagd zou zijn. Dat was ooit zo maar is niet meer het geval. Tesamen met wit en de iets gewaagdere kleuren (maritiem blauw of mint groen) is rood erg in trek bij de 964.

29 aug 2007 21:34

993S schreef:Kleuren en smaken verschillen maar iemand merkte op dat een rode 964 minder gevraagd zou zijn. Dat was ooit zo maar is niet meer het geval. Tesamen met wit en de iets gewaagdere kleuren (maritiem blauw of mint groen) is rood erg in trek bij de 964.


Jongens, wil echt niet hier alleen maar zitten zeiken, maar mintgroen??? Gekker moet het niet worden :D

29 aug 2007 22:37

nou sorry maar ik wil dan wel zeiken :wink: , ik vind het een prachtige kleur dat mint groen:



Afbeelding
echt wel fraai:




Afbeelding
nu komt op deze foto niet hlml de kleur tot zijn recht maar toch :wink:


gewoon eerlijk zeggen vind je mintgroen nog stees niet mooi :?: :wink:
maarja over smaaak valt niet te twisten idd,




deze blauwe vink ook helemaal de BOMSTE:



Afbeelding :D
19 inch ruf wielen eronder en redelijk gezakt :shock:






grtjs :D mikey

29 aug 2007 23:37

19 inch ruf velgen zijn zéker niet de baas - van maken die er een ordinaire bak van zeg. :puker: maar ieder z'n meuk.

964's uit duitsland halen is bijna niet meer interessant, met de bpm bijtelling van 2500 - 3000 euro (afhankelijk van bouwjaar en model). Als je mobile.de afstruint zie je dat als <100K km's wil hebben, je altijd > 30K euri kwijt bent. De basisprijs in het buitenland gaat wel goed - 'mijn' schieffergraue 1991 964 cabrio met 75K km's op de klok en alle goede accessoires en zwart turbo interieur kon ik in Zwitserland voor 26K euri kopen. Tja, alleen voordat je hem hier had... :cry:

Denk dat je in NL voor een goede 964 coupe kan slagen voor rond de 25K en voor een goede cabrio voor 28K. Dan heb je wel meer dan 100K km op de teller, maar een kloppende onderhoudshistorie en schadevrij.

oja, veel van die RS kleuren vind ik erg gaaf. Mintgroen, blauw (als MitchM3), dat donkerrode/paarse, wit en natuurlijk coralred... :cheesy: 8)

Afbeelding

30 aug 2007 0:37

drknauf schreef:nou sorry maar ik wil dan wel zeiken :wink: , ik vind het een prachtige kleur dat mint groen:


Mmmmmmhmmmm :? ieder z'n eigen smaak... Ben er niet zo weg van...

30 aug 2007 7:36

993 schreef,

De laatste 10 maanden zijn alle (bijna) perfecte 964'ers over de 35000 van eigenaar gewisseld

Vergist jij/u zich niet met een 993 :?:
De prijs lijkt mij erruuug hoog :!:

30 aug 2007 7:39

hangt van je definitie van perfect af.

30 aug 2007 11:01

Klopt , Denis is nogal een perfectionist :wink:

30 aug 2007 11:49

Uitgaande van mooie exemplaren met lage km standen in bekende onderhoudshistorie denk ik aan het volgende scenario. Dit betreft niet de s modellen.

911 3.2. Is gezakt tot 15 k en stijgt nu weer naar max. 30 k
964 is gezakt tot 20 k en stijgt weer naar max. 35 k (uitzonderingen zijn er altijd)
Boxster is gezakt tot 22,5 k en zal niet veel meer in waarde dalen. Stijgen vraag ik me af.
993 is gezakt tot 30 k en stijgt naar max. 45 k
996 gaat zakken naar 35 k en zal dan stijgen naar ...??

Gezien de huidige economische situatie hebben de oudere modellen het heel goed gedaan. Als je naar het prijsverschil kijkt tussen een hele mooie 3.2 en een 993 dan vraag ik me wel af of dit terecht is. Bij een 993 of een 996 koop je uiteindelijk wel veel meer auto.

Als je kijkt naar afschrijving zit je met een Porsche volgens mij altijd wel goed (m.u.v. de eerste 8 a 9 jaar).

Uiteindelijke kopen we de auto allemaal om ervan te genieten en da's onbetaalbaar. Dat ze dan waardevast blijken is natuurlijk een mooie bijkomstigheid.

30 aug 2007 13:16

996driver schreef: Als je naar het prijsverschil kijkt tussen een hele mooie 3.2 en een 993 dan vraag ik me wel af of dit terecht is. Bij een 993 of een 996 koop je uiteindelijk wel veel meer auto.


Is toch met alles zo , een goede 356 kost véél meer dan een bijna nieuwe 996 en daar is het verschil van "meer auto" pas echt groot.
Iemand die een goede 3.2 wil heeft geen boodschap aan wat een 996 kost.
De oudere zeer goede Porsche's zitten in een andere markt. Het worden/zijn 'verzamelauto's' , geen 'gebruiksauto's'.

Aan Molen 934 : neen ik vergis me niet. Trouwens een perfecte 993 bestaat niet voor 35.

Perfect is : weinig km, originele lak , geen of nauwelijks gebruiksporen, historiek compleet en 100% origineel tot de radio en reservesleutels toe.

30 aug 2007 13:28

993S schreef:

Perfect is : weinig km, originele lak , geen of nauwelijks gebruiksporen, historiek compleet en 100% origineel tot de radio en reservesleutels toe.


die van mij dus :lol:

nu nog op de velgen na, maaaar die zijn in aantocht + 2 weken.

30 aug 2007 14:04

:@: 993S: Je geeft alleen aan wat 'perfect' in jouw ogen is voor de 'verzamelaarauto'-categorie.

Er bestaan ook echt wel perfecte oude porsches (oud is relatief in deze context) in de 'gebruiksauto' categorie.
Het ligt er nl maar net aan wat je zoekt. :idea:

30 aug 2007 14:43

993 S schreef,

Is toch met alles zo , een goede 356 kost véél meer dan een bijna nieuwe 996 en daar is het verschil van "meer auto" pas echt groot.

De spijker op zijn kop :wink:

30 aug 2007 14:55

de reken-je-rijk club is nog steeds actief? :lol: :wink:

30 aug 2007 15:47

Marco schreef:de reken-je-rijk club is nog steeds actief? :lol: :wink:


Heb nog wel wat "Spijker" aandelen :cry:

06 sep 2007 14:22

Eric P schreef:Ik heb het idee dat de meeste handelaren/specialisten proberen de verkoopprijzen hoog te houden. Als je ziet wat een particulier vraagt en krijgt dan ligt dat toch een stuk lager. En dat zijn wel de wagens die vervolgens bij de specialisten opduiken.
Ok, bij de specialist krijg je wat garantie maar of dat opweegt tegen een (veel) hogere prijs?


Zal niet zeggen dat zij de prijs hoog houden :oops: , maar er zit wel véél verschil tussen marktplaats/telegraaf en de "specialisten" :!:

06 sep 2007 14:44

Mij vielen recent juist de gestegen prijzen op marktplaats op; 3.2 particulier 15-20K. Vroeger kwam je ze toch een paar 1000€ goedkoper tegen.

En een kleine search op mobile.de laat zien dat coupe's daar starten op 18K (onbouw 80sc met 3.2 motor tot 50K. Mi onverklaarbaar groot prijsverschil Dld-Nl.

:idea:
Plaats een reactie