03 sep 2007 13:29
Double G schreef:220pk 1985-1988
250pk 1988-tot einde productie
Naar wat ik er van weet heeft de 250pk turbo een andere regelunit en turbodruk. Verder meen ik eens gehoord te hebben dat de turbo S uit '88, die zilverrose dus, zelfs een andere turbo had dan de "gewone" en latere turbo's, en hierdoor 0,2 seconden sneller op de 100 zat. Wat betreft een 16v turbo mag je deze naar het land der fabelen verhuizen. P heeft hem nooit gemaakt, misschien iemand die op z'n S2 een turbo had gezet?
Maar waar het hier om ging was om de 16v en S uitvoeringen, vandaar dat de 2.7 er niet bijstond. Deze levert trouwens dezelfde prestaties als een 2.5 maar heeft een iets hoger koppel en is dus ietsje soepeler.
03 sep 2007 19:54
03 sep 2007 22:23
Double G schreef:
De prestaties van de S vielen ten opzichte van een standaard nogal tegen, "slechts" 27pk meer, dus 190. Ze zijn iets soepeler dan de 8 kleppers, maar verder geen noemenswaardig verschil in prestaties. Voor zover ik weet hadden de 2.5 16v motoren niet de meest betrouwbare cilinderkoppen, en onderhoud zou aanzienelijk duurder zijn dan dat van z'n kleine broertje. De S2 daarintegen heeft 211pk en is verder doorontwikkeld en daardoor een genot om mee te rijden. De kop zou op een aantal punten herzien zijn (toch??) zodat het met de betrouwbaarheid wel goed zit. Onderhoud blijft duurder dan een 8v.
Renntech schreef:een kwalitatief minder goede 2.5 16V van 190pk.
Hieruit is later de 3.0 liter S2 en de 968 motor onwikkeld die wel goed is, ook al moet je de kettingspanner goed in de gaten houden.
924 schreef:ok als ik het doe (wat ik dus wel wil), zal ik jullie op de hoogte houden van de stand van zaken..
kijk dit even, het tweede artikel, large throttle body + 10bhp, is dit echt merkbaar het verschil, en hvl is 10bhp in pk's?
http://www.porscheshop.co.uk/acatalog/p ... ction.html
03 sep 2007 23:02
Double G schreef::shock: Twee jaar op vakantie geweest![]()
![]()
Zo leert een mens nog eens wat
03 sep 2007 23:21
Double G schreef: Wat betreft een 16v turbo mag je deze naar het land der fabelen verhuizen. P heeft hem nooit gemaakt
04 sep 2007 0:00
mayonaise schreef:Double G schreef:[...]
in die tijd, was 27 pk wel aanzienlijk meer dan de normale 944,16% inderdaad heel soepel, en qua prestaties, je mag eens een normale 944 naast mijn S komen zetten, en dan mag je es proberen bij te houden hier op de boereweggetjes...
Het was geen turbo, het was een midrange model, maar toch, er is wel degelijk een merkbaar verschil in prestaties, het is gewoon anders rijden, je moet toeren maken, wat echt wel leuk isRenntech schreef:[..]
we hebben die discussie al eens eerder gedaan
en dan is er echt geen grond gevonden voor deze uitspraak
er zijn er minder gemaakt, en dan kom je sneller op een statistische hogere uitval ivm een lager meetbereik, maar zelfs die statistieken zijn niet bekend, dus die uitspraak, op wat is die gebaseerd? eender wie ik vraag, die een 944S heeft, weet mij te vertellen dat ie nergens last van heeft... dus ja...
hier en daar een 944S met problemen, begin de jaren 90, wil nog niet zeggen dat elke 944S motor , kwalitatief minder is...
het blok is hetzelfde, en de kop, weet je mij eens te zeggen wat de verbeteringen zijn op de S2 kop?? want voor zover ik kan zien, zijn ze redelijk gelijk, met uitzondering van het vlak waar ze op de cyllinderbussen zitten dan, en de klep grootte
04 sep 2007 0:05
mayonaise schreef:Double G schreef: Wat betreft een 16v turbo mag je deze naar het land der fabelen verhuizen. P heeft hem nooit gemaakt
foto van het land der fabelen?
alstublieft !
Porsche heeft die echt wel gemaakt
slechts 1 keer in competitie gereden , Le Mans, proto, 7th overall
was wel als 924 GT LM ingeschreven, maar de kop zegt al 944, en das zeker geen 924 onderblok
04 sep 2007 20:04
mayonaise schreef:Double G schreef: Wat betreft een 16v turbo mag je deze naar het land der fabelen verhuizen. P heeft hem nooit gemaakt
alstublieft !
05 sep 2007 11:41
Double G schreef:mayonaise schreef:Double G schreef: Wat betreft een 16v turbo mag je deze naar het land der fabelen verhuizen. P heeft hem nooit gemaakt
alstublieft !
Klopt als een bus, maar er werd gesproken over de normale productievarianten van de 944
05 sep 2007 11:44
05 sep 2007 11:51
911-lover schreef:En verkocht
05 sep 2007 12:04
mayonaise schreef:de Porsche racers, werden nog altijd op deze wereld geraced...
05 sep 2007 12:11
911-lover schreef:Nog een leuke turbo 16V
05 sep 2007 19:39