Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

04 sep 2007 10:20

Zou ik ook zeggen als ik de dealer was....ik ben niet overtuigd hoor. Alles waar je een goed merk op plakt wordt duurder, ik kan zo honderd produkten verzinnen uit dezelfde fabriek waar het enige verschil de prijs (en dus het merk) is...

04 sep 2007 10:28

Zie http://www.944racing.de/reload.php?urlt ... ichte.html

Verschil Porsche Cup 1 met Mille Miglia Cup 1: 700 gr VA, 900 gr HA
ten voordele van de Porsche velg, dus.

Los van flexibiliteit/brosheid van de legering is er dus alvast een fors gewichtsverschil.

04 sep 2007 10:33

Kijk, dat bedoelde ik dus. En ik heb ook meer vertrouwen in de originele legering.

04 sep 2007 10:41

Je hebt replica's en replica's...

Ik heb jaren geleden eens een docu gezien over het maken van (illegale) kopieën van auto-onderdelen. Inclusief een kerel die voor een hutje in het oerwoud velgen stond te gieten. Later lieten ze wat tests zien op die goedkope replica's, die dingen zaten vol met scheuren, gietfouten en luchtbellen. Het was akelig makkelijk om het hart eruit te breken.

Waarmee ik maar wil zeggen: kies origineel of een replica van een bekende fabrikant. If it sounds too cheap to be true, it probably is.

04 sep 2007 19:42

foto van massieve en holle velgen

Afbeelding

mod by horn - eigenschappen van de foto, niet van de pagina, plaatsen :idea: :salut:

04 sep 2007 20:28

bedankt! :cheesy:

04 sep 2007 23:36

misschien nog even naar de link kijken maar bij de 18"turbo hol en 18'turbo scheelt het gewicht ongeveer 2,7 kg per velg.

is bijna 11 kilo totaal, dat scheelt aardig wat als onafgeveerd gewicht.

dat zou ik dan eerder doen dan de bekleding uit de kofferbak halen(wat ik wel eens vaker heb gezien)


robert

06 sep 2007 12:51

beaker schreef:foto van massieve en holle velgen

Afbeelding

mod by horn - eigenschappen van de foto, niet van de pagina, plaatsen :idea: :salut:


nu heb ik de velgen opgehaald, bij een p specialist, en het zijn de bovenste............. :shock:

toen ik hem dat melde zij hij dat het hier toch echt orgineele p velgen betrof.

06 sep 2007 12:53

Originele velgen hoeven nog geen turbo-velgen te zijn ...

06 sep 2007 15:47

:idea:


gelukkig, begon al een beetje buikpijn te krijgen

11 sep 2007 14:36

Er zijn dus 2 typen originele Porsche Turbo velgen: de holle/lichte voor de TT zelf geleverd en de massieve spaak voor de 4S geleverd. Verdere detailverschillen zoals door Rob.964 gemeld.

Die 3 gr. gewichtsverschil hoef ik al niet meer te corrigeren :!: :x :wink:

11 sep 2007 15:57

ik merk absoluut verschil met voorheen, verandering was het absoluut waard 8)

11 sep 2007 16:14

Foto van de nieuwe 'aanblik' :!: :?: :D

11 sep 2007 19:13

een dezer dagen.. :wink: .
Plaats een reactie