Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
08 sep 2007 8:59
horn schreef:anton964 schreef:een 996 zoeen 7 of 8 jaar en die gaan nu al tussen de 30 en 35.000 weg.reken maar uit wat ze dan over 6 jaar zullen opbrengen.ik gok rond de €20.000.
ik denk nog lager, evenals de boxer. 15-20K. Zijn er teveel van.
Wat somber Harald
Zou het in de aantallen zitten
08 sep 2007 10:55
anton964 schreef:ik tel op marktplaats toch wel 3 x996 voor dit geld.
als inporteerd uit duitsland hoef je niet een tezoeken.]anton964
Onder de 35.000 zijn ze van 98 dat is 9 jaar oud.
Maar een auto is toch om te rijden en geen investering waarmee je later weer geld mee kan verdienen (op een uitzondering van sommige klassiekers na).
Dat andere modellen waardevaster zijn is niet meer dan een illusie gecreeerd door de eigenaren van betreffende modellen.
08 sep 2007 20:57
begrijp me niet verkeerd hoor maar het is zomaar wat ik denk.de 996 zakt gewoon veel harder dan de andre modellen de prijzen van een 993 liggen nagenoeg gelijk met de 996.misschien zijn ze wel 9 jaar maar dan nog.het viel mij zomaar op.
gr anton964
08 sep 2007 21:05
993 blijft 'kunstmatig' langer hoog, want de laatste luchtgekoelde etc blablabla. Prijs gebaseerd op gevoelens.
996 is een goede, maar massa-Porsche. Veel mensen hebben lang moeten wennen aan de vorm van de koplampen van de 996 (en Boxster). Nu de 997 weer ronde lampen heeft hoor je veel mensen roepen dat ze dat veel mooier vinden. Maakt een 996 minder geliefd. Er zijn er een hoop van. Eerste Porsche die opvallend vaak als lease auto werd gereden (geldt ook voor Boxster) en dus vaker met veel km's in het tweedehands circuit terecht komt.
Ik denk dat voor de 964 (coupe) de bodemprijs rond de 15 ligt. > 200K km's, 18 jr oud etc. Zie de SC en de 3.2. Goede doen een hoop meer, maar worden ook steeds zeldzamer. Daar de motor van de 3.2 bombenfest is en volgens mij storingsongevoeliger dan die van de 964, wordt in de toekomst die goede 964 nog zeldzamer - dus duurder. Het gros gaat 15-20K kosten, de uitzondering > 30K. Over 5-10 jaar zit de 996 in hetzelfde traject. Over 3-5 jaar de Boxster al (was goedkoper in aanschaf en heeft als tweedehands het nadeel dat het een 2-zitter is - kleinere afzetmarkt).
993 zal binnen nu en 5 jaar verkopen voor 25 voor een coupe. de goede blijven 35+ doen. Cabrio's en targa's in de regel 3K meer.
my 2 pennies.
08 sep 2007 23:23
Een Boxster vind je inderdaad al vanaf 15K maar wat krijg je dan, een '96 of '97 met 2ton op de teller tja...
Prijzen voor een 996 3.6 zullen nog wel een tijdje hoog blijven
voor een 3.4 zie ik het ook wel vrij somber in
Die 993 zijn in mijn ogen zwaar overprijsd maar een prijs is nu eenmaal 'what a fool wants to give '
Wat het model betreft, die spiegelei-koplampen zullen ooit ook een exclusiviteit worden
09 sep 2007 0:07
torquey schreef:Een Boxster vind je inderdaad al vanaf 15K maar wat krijg je dan, een '96 of '97 met 2ton op de teller tja...
Ik zei ook 'over 3-5 jaar'...
09 sep 2007 0:13
horn schreef:torquey schreef:Een Boxster vind je inderdaad al vanaf 15K maar wat krijg je dan, een '96 of '97 met 2ton op de teller tja...
Ik zei ook 'over 3-5 jaar'...

is nou ook al hoor, bij Target International dan toch
http://www.targetweb.nl/shop/article.asp?article=31746
09 sep 2007 11:00
torquey schreef:Die 993 zijn in mijn ogen zwaar overprijsd
wat zouden ze dan mogen kosten in jouw ogen
uitgaande van het volgende:
bouwjaar 1995
ongeveer 110000 km
courante kleur
100% schade vrij
alle boekjes aanw.
geen achterstallig onderhoud
alle mogelijke opties ( o.a. --allu pak--sound pak.--bose geluids pak.--enz)
zeg maar in concour staat.................
hit me..
09 sep 2007 11:02
36000 euro
09 sep 2007 12:07
23.000 euro
09 sep 2007 12:24
Het lijken wel aandelen die Porsches. Als ze duur zijn wil iedereen ze hebben (993 en 964), totdat de LUCHTbel gaat knappen. Op de beurs zijn de WATERaandelen momenteel in trek!
09 sep 2007 12:41
Altijd hetzelfde. Als men een bepaalde auto zoekt, moet ie zo goedkoop mogelijk zijn, logisch. Maar als dan die bepaalde auto na veel moeite gevonden is, blijkt hij plotseling goud waard te zijn
volgens de eigenaar. Is gewoon menselijk denk ik. En over de 964, 993 en 996: Ik hoor van erg veel mensen dat ze de 964 en 993 gewoon tijdloze mooie Porsches vinden. De 996, tja...
En tijdloze mooie ontwerpen blijven hun waarde behouden.
09 sep 2007 13:15
Volgens mij zijn de P's met waterkoeling daarmee ook meteen meer tot gebruiksvoorwerp gedegradeerd zoals ander topmerken als BMW en Mercedes. De meesten zullen gewoon zakelijk of iig bijna dagelijks gebruikt zijn wat met de luchtkoelers veel minder het geval was. Ik wil géén vooroordelen hebben ofzo maar ik denk dat de 996'en hetzelfde lot zullen ondergaan als oude BMW's e.d. met de dalende prijzen zullen ze ook meer petjesvolk aan gaan trekken en misschien zullen er daardoor zelfs een soort sub-specialisten ontstaan om ze met (imitatie) onderdelen aan de gang te houden.
Het betste wat ons kan overkomen op dit moment is een vraag naar 2e hands P's in Azië/China waardoor er hier weer schaarste gaat onstaan.
09 sep 2007 13:25
mike 93 schreef: Ik hoor van erg veel mensen dat ze de 964 en 993 gewoon tijdloze mooie Porsches vinden.
En tijdloze mooie ontwerpen blijven hun waarde behouden.
dat

en omdat ik het zelf erg mooi vindt, wilde ik de stap maken naar een 993 s tip

een van de traagste elfjes, maar o zo mooi
09 sep 2007 13:43
100 % mee eens. En over dat trage: Na echt talloze auto's met handbak te hebben gereden en nu 2 jaar een Tip ben ik voor mijzelf tot de conclusie gekomen dat een Tip ( in de manual stand) niet of nauwelijks onderdoet voor een handbak. Zeker als je in de stad en in Nederland woont. Een verademing!
Maar het klinkt natuurlijk wel stoer als je in de kroeg verteld dat je nét zo snel kunt schakelen als een echte racecoureur. Dream on...............
09 sep 2007 13:53
doe wat je wilt. ik vind een (gedateerde) automaat niet bij een funauto passen.
daily driver ander verhaal in NL. maar zelfs dan niet voor mij.
09 sep 2007 13:54
ik weet dat uit mijn eigen ervaringen
maar ik laat iedereen in zijn of haar eigen waarde, om een eindeloze discussie te voorkomen
ik ga zelf ten alle tijden voor een tip.
09 sep 2007 14:15
Ik ook!
09 sep 2007 14:44
bejaarden
09 sep 2007 14:55
voelde me pas inderdaad een beetje bejaard, toen ik uit een 997 s tip stapte.
ging een beetje moeilijk

of was ik door de
g krachten te hard in mijn stoel gedrukt
(moet je voorstellen wat de nieuwe turbo met je doet)
ach, weet je wat het is ieder z'n meuk toch
09 sep 2007 14:58
993_4S schreef:bejaarden

Zelfkennis! In de jaren 50 van de vorige eeuw waren handbakken in de V.S. al oude meuk!
09 sep 2007 16:05
Niet zelf schakelen... wat is het volgende? Niet zelf gas geven en remmen.
Je kan ook in de trein gaan zitten, hoef je helemaal niks meer zelf te doen.
Voor zakelijk gebruik heb ik sinds kort ook een automaat, maar vind het toch veel meer fun om zelf het moment van schakelen in mijn 911 te bepalen.
Hoe slim en snel die automaten ook zijn het heeft gewoon met het gevoel van controle over je auto te maken.
Maar ieder zijn ding en het gaat erom wat jezelf het prettigst vind.
09 sep 2007 16:09
ook met een tip kun je schakelen

en sneller ook
09 sep 2007 16:29
Niet zelf schakelen... wat is het volgende? Niet zelf gas geven en remmen.
Je kan ook in de trein gaan zitten, hoef je helemaal niks meer zelf te doen.
Even een dolletje: Vandaar dat F1; DTM; Porsche; Ferrari; enz. enz. steeds meer (half) automaten inbouwen? Hebben met elkaar geen verstand van techniek natuurlijk, maar tja die techniek gaat wel steeds verder natuurlijk.
Verder is het een kwestie van ervaring en persoonlijke smaak denk ik en iedereen rijdt gewoon lekker wat hij het prettigst vindt. Vrijheid, blijheid!
09 sep 2007 16:43
Wel grappig om te zien hoe een topic over een bepaald onderwerp kan veranderen.
Deze begon over de tweedehandsprijzen van Porsches en gaat
nu over het schakelen : automaat (tiptronic), of handgeschakelt.
Mijn voorkeur beide : dagelijks gebruik: automaat en just for the fun:
handgeschakelt!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.