Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
03 okt 2004 22:08
Jaja, hij is op dreef vanavond die Erwin

. Zeker een dagje vrij met vrouw & kids gehad

.
03 okt 2004 22:12
of heeft er iemand nog wat van dat Ter Doolen gerstenat gestuurd
03 okt 2004 22:22
Heb an ders nog wel wat staan
(en een bol kaas)
03 okt 2004 22:22
Bij aankoop van mijn 1992 C2 coupe direct een derde remlicht laten monteren. Ik weet niet vanaf welk bouwjaar dit het geval was maar in mijn geval lag de kabelaansluiting voor een derde remlicht al voor het grijpen (blijkbaar af fabriek) aangezien in 1993 en 1994 de 964 met derde remlicht geleverd zijn.
04 okt 2004 9:24
Renntech schreef:Marco, ik heb een derde remlicht spoiler nog nooit op een Volvo geplaatst, dus ik weet niet of het verwarmen en recht maken van de spoiler veel extra tijd kost.

ik bedoelde voor karl (hoef geen commissie hoor

)
mijn volvo heeft er eentje in de fabriek gekregen
04 okt 2004 13:10
Horn,
Bedankt voor het aanbod. Ik heb ondertussen op het internet een site van een eigenaar gevonden waar de plaatsing zeer goed staat beschreven, inclusief de nodige foto's.
Het toesturen van een copie is niet meer noodzakelijk.
Erwin,
Ook bedankt voor de handleiding. Ze komt overeen met het artikel op het internet. Jullie beschrijven beiden een bijkomd licht dat in een spoiler gemonteerd wordt.
Uit de beide beschrijvingen blijkt duidelijk dat dit voor de doe-het-zelver-met-twee-linker-handen niet zo eenvoudig is.
Alternatief is misschien om het licht binnen achter de achterruit te plaatsen.
Ik bekijk het nog wel.
BTW, mijn Volvo heeft ook standaard het derde remlicht in de spoiler en hoefde niet meer aangesloten te worden.
Groeten,
05 okt 2004 3:30
KARL 964C4 schreef:Alternatief is misschien om het licht binnen achter de achterruit te plaatsen.
..... beter

maar net zo min een klus voor beginners of mensen die niet precies kunnen werken
05 okt 2004 6:20
KARL 964C4 schreef:Horn,
Bedankt voor het aanbod. Ik heb ondertussen op het internet een site van een eigenaar gevonden waar de plaatsing zeer goed staat beschreven, inclusief de nodige foto's.
Het toesturen van een copie is niet meer noodzakelijk.
Waar dan!? URL? Altijd handig. En geen los derde remlicht doen - spoiler veel mooier (zolang geen albert-heijn-karretjes-duwbeugel

)
05 okt 2004 9:46
Artikel te vinden op
http://homepage.ntlworld.com/warmfuzzies/Car/3rd_Brakelight/The_3rd_brakelightIV.htm
Ga akkoord met "mooier" indien in spoiler, maar binnen is het even "veilig"

.
05 okt 2004 20:27
Thanks, nu ik hem zie bedenk ik me dat ik die site in het afgelopen jaar al een keer heb gezien. Hou me op de hoogte van je vorderingen en het eindresultaat ajb.
06 okt 2004 4:34
KARL 964C4 schreef:Ga akkoord met "mooier" indien in spoiler, maar binnen is het even "veilig"

.
Oh ... zeg dat dan
.... had me toch een andere voorstelling bij SPOILER
Zo is 'ie wel knap, kan jammerrrrrrgenoeg niet op een cabrio

daar past alleen zo'n droogrekje op
06 okt 2004 9:49
Olaf,
Hoe noem jij dit dan wel?
Ben steeds verwondert over de ludieke namen die jullie in Nederland bedenken.
Groeten,
06 okt 2004 19:04
KARL 964C4 schreef:Olaf,
Hoe noem jij dit dan wel?
Ben steeds verwondert over de ludieke namen die jullie in Nederland bedenken.
Groeten,
Dit is dus gewoon een derde REMlicht en geen spoiler. Een STOPlicht is een paal met rood, oranje en groen.
06 okt 2004 19:18
Jan A. (964 C4) schreef: Een STOPlicht is een paal met rood, oranje en groen.

Dat noemen wij in het westen weer een verkeerslicht, want voor een stoplicht (als ie groen is) wil ik niet stoppen.
Maar Lou eh die spoiler met dat lampie, vindt het "een dakpan met een liggie"
06 okt 2004 19:19
Noem dit toch ook een spoiler hoor
06 okt 2004 19:38
John4S schreef:Maar Lou eh die spoiler met dat lampie, vindt het "een dakpan met een liggie"
Hoe komt het nou dat jij een reply geeft op een post van mij die één minuut later gepost is dan de jouwe?
(of haal je de twee "moving" avatars een beetje door elkaar?)
06 okt 2004 19:40
John4S schreef:Jan A. (964 C4) schreef: Een STOPlicht is een paal met rood, oranje en groen.

Dat noemen wij in het westen weer een verkeerslicht, want voor een stoplicht (als ie groen is) wil ik niet stoppen.
Maar Lou eh die spoiler met dat lampie, vindt het "een dakpan met een liggie"
Ik vond het al raar dat er in het begin een 3de stoplicht werd genoemd

. Maar ik dacht ik zal er maar geen opmerking over maken.
Maar ik noem die paal met die disco-lampen erin vaker een stoplicht dan een verkeerslicht. Als je aan komt rijden dan gaat ie vaker op rood dan op groen zodat je doorkan rijden.
06 okt 2004 19:41
Lou schreef:John4S schreef:Maar Lou eh die spoiler met dat lampie, vindt het "een dakpan met een liggie"
Hoe komt het nou dat jij een reply geeft op een post van mij die één minuut later gepost is dan de jouwe?
(of haal je de twee "moving" avatars een beetje door elkaar?) 
John is niet voor niks moderator

. Hij kan wel wat meer als alleen maar "gummen"
06 okt 2004 19:43
Lou schreef:Hoe komt het nou dat jij een reply geeft op een post van mij die één minuut later gepost is dan de jouwe
john is een man van vele gaven, kan veel meer dan alleen brood verkopen
06 okt 2004 19:43
tja,
Wellicht mijn nieuwe avatar
06 okt 2004 21:01
Maar dan ook een
928
06 okt 2004 21:02
De Porsche met "albert-heyn-karretjes-duwbeugel" op het onderstaande plaatje, naderde de "verkeerslichten" die duidelijk niet op rood staan, waardoor hij ook niet "STOP"te. Hij had niet gezien dat de taxi zonder "dakpan met liggie" toch nog stilstond.
07 okt 2004 12:35
Die foto blijft Marcel achtervolgen, sindsdien heeft ie last van zijn knie

.
07 okt 2004 12:49
Wel mooi verlaagd.