Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

15 sep 2007 14:57

Loud Pipes saves wives, want dan horen ze de vent al van ver aankomen en kunnen ze het "ongewenste bezoek" vlug eruit werken :twisted: :wink:

15 sep 2007 15:12

i tought wives like big pipes :shock:

15 sep 2007 15:15

:lol: :lol: :lol:

Ze roepen wel steeds vooraf dat de grootte er niet toe doet maar ..... (zelf gecensureerd daar het anders verweiderd wordt) :twisted:

15 sep 2007 15:22

het doet er zeker terdege voor de dames hoe groot die is :shock:
ja het karakter qua inhoud van de portemonnaie :wink:

28 sep 2007 11:12

Ik heb er vanochtend een G-pipe onder geschroefd en ben er super tevreden mee! Echt een mooie donkere brul nu als je gas geeft! Overdreven herrie is het ook weer niet 8)

28 sep 2007 23:06

horn schreef:yep.

G-pijp, G-pipe of G-bocht, vervangt de laatste demper achter rechter achterwiel:

Afbeelding

Cuprohr, vervangt demper achter de achterbumper:

Afbeelding


Een combinatie van beide werkt ook erg goed moet ik zeggen :cheesy:

Groet Harry.

29 sep 2007 0:46

aso :wink:

18 okt 2007 23:12

Iemand een idee of je het cuprohr ook kunt monteren zonder de wagen op een brug te zetten? Ik krijg de P niet op mijn brug.... de wielbasis is korter dan de armen van de brug :?

18 okt 2007 23:37

hebbie en 2 of 4 kolloms brug?

18 okt 2007 23:40

ik weet niet wat voor brug je hebt.maar de mijne rij ik overal op.
soms vel met langere rijplaten.
2 kolommer is helemaal geen probleem.
en ja het kan ook zonder brug.

anton964

18 okt 2007 23:43

ja maar anton jouwe staat paris/dakar hoog man :shock: :D :wink:

19 okt 2007 0:11

goed lezen heren.... :wink: ik praat over armen, dus ik heb een 2-kolommer met armen die je onder de wagen moet draaien, alleen is de wielbasis van de P zo kort dat de armen er niet onder kunnen, vandaar mijn vraag of het cuprohr ook zonder brug te monteren is (opkrikken en op een paar steunen). Dat schijnt dus te kunnen? Mooi! Heb ik morgen weer wat te doen :D

19 okt 2007 9:25

dan moetje hem gewoon op twee platte blokken hout rijden dan je lepels eronder :idea:

of als dat niet lukt met een platte pomp krik (die heb ik altijd bij me voorin)
per kant omhoog krikken en lepels eronder , anders lukt het mij ook niet

maar 9 van de 10 x lukt optie 1, op twee balkjes rijden van 7 bij 17 cm ff iemand tegen laten houden voor het wegschieten als je erop rijd :idea:

succes sleutelzzzzzzzzzzzzz aan je G-pipe koop gelijk zo,n mooi eindstukje

19 okt 2007 9:28

M a r c schreef:(opkrikken en op een paar steunen). Dat schijnt dus te kunnen?


Is goed te doen :!:

Tip :arrow: bij de bodemplaat is het middelste boutje als laatste los te draaien :idea: - en als eerste weer op z'n plaats te zetten - maar pas vast te draaien als de rest van de boutjes er ook weer in zitten :wink:

19 okt 2007 12:41

Thanks (stroopt inmiddels zijn mouwen op) iedereen voor de tips :lol:

19 okt 2007 12:55

Ben benieuwd Marc naar het nieuwe geluid. Wellicht ook iets voor mijn P.. :?: :?:

19 okt 2007 13:16

Edit: Overbodige volledige quote van direct er bovenstaande bericht verwijderd.

Kom de 26e naar de "Luna-meet" en je kunt het horen 8) Er komt trouwens een cuprohr (ter vervanging van de middendemper) onder en geen G-pipe voor alle duidelijkheid.

19 okt 2007 13:33

@Hielkema: een cuprohr of g-pipe is voor een 964, voor je 993 zijn er andere oplossingen.

Sportdempers van bijv. Dansk, RSR's, Fabspeed "dempers". Beetje zoeken hier op de site, zijn nogal wat topics over.

19 okt 2007 13:51

Thanks, zal ik eens naar op zoek gaan. Maar moet natuurlijk eerst weten wat er momenteel onder zit. Geeft nl al een behoorlijk lekkere dreun stationair en bij optrekken. Kan in ieder geval niet onopgemerkt de oprit op rijden.
Is daar eenvoudig achter te komen of moet daar een specialist naar kijken. :?:

19 okt 2007 14:02

M a r c schreef:Edit: Overbodige volledige quote van direct er bovenstaande bericht verwijderd.

Kom de 26e naar de "Luna-meet" en je kunt het horen 8) Er komt trouwens een cuprohr (ter vervanging van de middendemper) onder en geen G-pipe voor alle duidelijkheid.


Haal dan de "edit-regel" ook weg anders staan er nog net zoveel regels :wink: :lol:

19 okt 2007 17:33

Marc, hoelaat ben jij ongeveer bij Luitink, ik ben namelijk wel benieuwd naar je nieuwe sound met die nieuwe pijp :!: Ik heb zelf pas een G-bocht gemonteerd en ben wel nieuwsgierig naar het verschil. Zou het echt overdreven herrie zijn als je ze beide monteerd?!

19 okt 2007 17:35

Oeps, ik zie nu dat ik moet wachten tot volgende week vrijdag om het te horen!

19 okt 2007 18:33

ja het is belachelijk veel herrie allebei te monteren :shock:

19 okt 2007 18:47

:@: Harry 911 :arrow: naast quote staat nog 'n andere button :wink: :arrow: EDIT 8)

19 okt 2007 20:27

drknauf schreef:ja het is belachelijk veel herrie allebei te monteren :shock:


Dat moet ook wel aangezien je dan alleen nog maar een katalysator overhoudt ter demping van het geluid... :shock: Een eventuele volgende upgrade zou voor mij een 100cpi racekat. zijn.
Plaats een reactie