Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

11 okt 2007 16:54

Daar heb je wel een punt. Zal dit aan mijn collega voorleggen.

11 okt 2007 20:13

Ja zeker weten, als het mee gaat draaien krijg je die koplamp er nooit meer heel uit, tel uit je winst, ik vraag mij af of Porsche die al meer dan 30 jaar dit systeem gebruikt, hier zo tevreden over is, of hebben die gasten gewoon liggen slapen, en nooit iets met de info van de monteur gedaan, want het is toch duitse grundlicheit of zo :P

11 okt 2007 20:22

Olaf schreef:... te hopen is alleen dat deze NOOIT mee gaat draaien :shock:


Hebben wij er ook inzitten. Hebben met hetzelfde probleem geworsteld. Deze dingen zijn van heel zacht materiaan gemaakt (denk allu.). Dus heel erg uitkijken met het vastzetten. Zo dolgedraaid!!!!!. Maar als ie gaat meedraaien weet ik het niet(gelukkig nog geen ervaring mee), verwacht geen grote problemen, omdat deze dingen zo zacht zijn. Bevalt verder goed.

12 okt 2007 14:41

Iemand deed me de suggestie om er kopervet op te doen tegen het vastzetten. Iemand hiermee bekend?

12 okt 2007 14:48

Kopervet op boutjes die (ooit) weer los moeten is sowieso geen overbodige luxe :idea:

... twee verschillende metalen met elkaar in verbinding brengen vraagt overigens om ellende :shock:

12 okt 2007 14:51

Oké, thx Olaf.

12 okt 2007 16:08

ja waarom zouden ze zulke auto's niet helemaal van rvs plaatwerk maken?
te duur?of niet sterk genoeg?
scheeld veel las werk en lelijke blazen.

gr anton964

12 okt 2007 16:35

Volgens mij heb je om RVS te vervormen veel meer kracht nodig dan ze nu voor het normale blik gebruiken :idea:

12 okt 2007 21:18

Er bestaat een moer in moer systeem dit heet Helicoil de volgende link is de uitleg hoe het werkt. :arrow:

http://www.geocities.com/hotsyflotsy/HeliCoil.pdf

13 okt 2007 11:15

Dit lijkt me wel erg omslachtig.

24 okt 2007 15:17

Uiteindelijk, gerepareerd met een nieuw moertje op te lassen,

:idea: Ik wil iedereen wel vertellen waar het fout ging.

Bij het plaatsen van de koplamp kun je best ( ervaring ) eerst het onderste bevestiging boutje M5 twee slagen vastzetten en dan de koplamp in het spatscherm haken, doe je het anders zoals ik eerst deed, dus eerst de koplamp in haken en dan het M5 boutje vast draaien, is de kans groot dat je het boutje scheef indraait, waardoor de draad beschadigd raakt.

Suc6 :wink:

25 okt 2007 11:37

v0xjns4 schreef:Er bestaat een moer in moer systeem dit heet Helicoil de volgende link is de uitleg hoe het werkt. :arrow:

http://www.geocities.com/hotsyflotsy/HeliCoil.pdf


Een helicoil is prima als je een bout in dik materiaal wilt draaien.
In plaatstaal van een paar mmn dik heb je aan een helicoil helemaal niks.

27 okt 2007 11:45

v0xjns4 schreef:Bij het plaatsen van de koplamp kun je best ( ervaring ) eerst het onderste bevestiging boutje M5 twee slagen vastzetten en dan de koplamp in het spatscherm haken, doe je het anders zoals ik eerst deed, dus eerst de koplamp in haken en dan het M5 boutje vast draaien, is de kans groot dat je het boutje scheef indraait, waardoor de draad beschadigd raakt.

Suc6 :wink:

Nu voor miij te laat, maar ik heb de andere kant nog. :mrgreen:

03 jan 2008 15:27

Mijn collega heeft inmiddels het probleem met mijn koplampbevestiging opgelost met een tubtara.
Plaats een reactie