Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
14 okt 2007 22:09
Ligt dit nu aan het type reparatie of aan de reperateur
Echt onzin dat een professioneel aangebrachte plug, van binnen uit

, er zo maar uit komt/lek gaat
En ja het meenemen in de 911, dat is niet helemaal ideaal
Kon de band niet gewoon opgepompt met de compressor?
14 okt 2007 22:54
Hier mijn band die bij een gang van 260 begon te scheuren.Was ook een kleine schade(waarvan ik niks wist) met grote gevolgen.De band klapte tijdens het vertragen bij ca 180kmh.
Ik zou geen risico nemen met een schade in het karkas(=volgens mij ook het loopvlak)er komen zeer grote krachten op met hoge snelheid.Met een fiat panda die max 140kmh gaat zou ik ook wel een prop aandurven maar met de Porsche....no way.
15 okt 2007 16:18
Was dat niet gebeurd door onvakkundige montage?
Dat is helemaal stug: denk je dat je safe zit met een nieuwe band.
Ga de discussie niet herhalen over repareren wel/niet, dat is te vinden via de ZOEK-functie.
Is niet eens duidelijk of er bij Stak sprake is van een nieuw lek wat dus ook in een nieuwe band kan voorkomen...
15 okt 2007 17:36
Paul van Engelen schreef:Ga de discussie niet herhalen over repareren wel/niet, dat is te vinden via de ZOEK-functie.
Groot gelijk er zijn altijd voorbeelden te vinden die bepaalde meningen staven. Bepalend is hoe deskundig het herstel heeft plaatsgevonden.
Feitelijk moet je gewoon zelf weten wat je doet en als je voor herstel kiest zorg dan dat je vertrouwen hebt in de bandenspecialist en diens werkwijze.
Ik ken namelijk ook verhalen van niet juist gemonteerde nieuwe banden die op hoge snelheid de geest gaven.
15 okt 2007 20:59
Is niet eens duidelijk of er bij Stak sprake is van een nieuw lek wat dus ook in een nieuwe band kan voorkomen...
Ga morgen tussen de middag de band langs de porsche dealer brengen....hoor ik wel of het een nieuw lek danwel oude prop is..
15 okt 2007 21:04
niet de begin-quote weggooien Stak, krijg je leeglopende banden van
mod by horn - al hersteld
15 okt 2007 23:14
Paul van Engelen schreef:Was dat niet gebeurd door onvakkundige montage?
yep.Er is toen bij het monteren van de band in de bandwang gestoken met de hevel in plaats van net onder de stalen kabel die daar in zit.Als je de andere band zag die ook zo'n schade had maar nog niet geklapt was, wil je niet geloven dat zo'n kleine schade zulke gevolgen kan hebben.Ik weet nu dus dat een klein draadbreukje al de hele band kan doen scheuren.(zie foto)
17 okt 2007 21:14
stak schreef:Is niet eens duidelijk of er bij Stak sprake is van een nieuw lek wat dus ook in een nieuwe band kan voorkomen...
Ga morgen tussen de middag de band langs de porsche dealer brengen....hoor ik wel of het een nieuw lek danwel oude prop is..
Tja,..de lekke band werd opgepompt en de lek zat...waar de plug zat..dus de plug die lekte...Kan gebeuren is mij verteld..ik was er niet blij mee en heb eigenlijk dat ook duidelijk verteld.Er zit nu een nieuwe band op.
Hoe is het mogelijk!!!Het kan dus lekken bij zo een plug!!!
17 okt 2007 21:38
tzal allewmaal wel maar ik zou er gewoon een nieuw bandje om leggen
wat is nou een paar honderd op de totale kosten, een klapper kost meer..
ik zou niet volluit durven gaan in een bocht met hoge snelheid,
iig niet zonder dichtgeknepen billen
maarja zo denk ik er over
17 okt 2007 21:46
Was de plug er vanaf de buitenkant of de binnenkant in gezet
18 okt 2007 8:17
Er is een wezenlijk verschil tussen een plug ( van buitenaf ) en een "parapluutje", van binnenuit, deze heeft een diameter van ca. 4 cm, wordt verlijmd, en zit erg betrouwbaar. Maar dan moet de band er dus wel af.
21 okt 2007 18:18
Ik heb ooit eens met mijn vorige Porsche (964), 260 km/u gereden terwijl er een schroef in mijn achterband zat...

gelukkig goed afgelopen
Daarna heb ik er ook een ''prop'' in laten plaatsen door profile tyrecenter, en heb daar nooit problemen mee gehad.
21 okt 2007 19:44
Paul van Engelen schreef:Was de plug er vanaf de buitenkant of de binnenkant in gezet

De plug was er aan de buitenkant ingezet..de band is er volgens mij niet afgeweest..en dat verklaart een boel.
21 okt 2007 20:14
In ieder geval voor deze discussie belangrijk om te weten.
21 okt 2007 20:40
HEEL BELANGRIJK inderdaad
Altijd die discussie hier over de onveiligheid van een reparatie
Bij mijn smartvoor2 die een top heeft van wel
135 km/u
heb ik de van buiten gemonteerde plug laten vervangen door 1 van binnenuit.
En die zit ook in de 993, in een voorband nog wel
22 okt 2007 18:58
heb ik de van buiten gemonteerde plug laten vervangen door 1 van binnenuit.[quote]
Dus ik had gewoon die prop van buiten die lek was kunnen laten dichten door een prop van binnenuit?
Ik blijf het slecht vinden van de dealer dat ze niet een prop van binneuit gemonteerd hebben..
In iedergeval bedankt voor de reakties..Jij ook paul
22 okt 2007 19:16
stak schreef:Dus ik had gewoon die prop van buiten die lek was kunnen laten dichten door een prop van binnenuit?
Inderdaad, wel voorop gesteld dat het karkas niet beschadigd is door de spijker/datgene wat het lek veroorzaakt heeft. En daarvoor moet de band dus toch al gedemonteerd worden!
stak schreef:Ik blijf het slecht vinden van de dealer dat ze niet een prop van binneuit gemonteerd hebben..

Is dit bij een Porsche dealer gedaan
via de Quote knop is te zien hoe je teksten van anderen kwoot
22 okt 2007 19:41
Is dit bij een Porsche dealer gedaan
via de Quote knop is te zien hoe je teksten van anderen kwoot 
[/quote]
En ik maar volhouden dat de plug ondeskundig gezet was..maar die was wellicht goed gezet alleen van de verkeerde kant..haha..
De porsche dealer heeft ook nog mn motor eruit en erin gezet ..ik hoop dat dat wel goed gedaan is

Tja een band plakken lijkt mij makkelijker...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.