Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
24 okt 2007 12:53
goede middag heren,
mijn evaring is de cabriokap onder de tien graden openen is vragen om schade aan de achterruit.
aangezien het plastic achterritje 1mm dik is en gewoon heel hard wordt als deze koud is.
je zou hem kunnen openen door zoals altijd!!eerst de kap te ontgendelen
dan de ruit los ritsen en hem dan plat neer leggen.aanbevolen om de ruit warm te maken van te voren.maar de kans op breken blijft bestaan.
en dat is dan gewoon een vervelende schade.
een even een ruitje vernieuwen is het niet zoals olaf al beschreef moet de cabriokap bijna in zijn geheel los.
ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en anders kun je me altijd bellen om advies.
groet ronald
24 okt 2007 20:30
Heb nu mijn tweede cabrio, en heb nog nooit problemen gehad met mijn ruitje. Rits het los en zotg dat het mooi recht achter de stoeltjes valt en leg dan de kap erop, komt er echt niks aan.
@Ronald,
snap niet dat je hierover advies geeft, zo ben je een dief van je eigen portefeuille.
Horn schreef:waar heb ik eigenlijk een cabrio voor gekocht?
OM OPEN TE RIJDEN HARALD,
stelletje zeuren
24 okt 2007 20:41
klopt helemaal, heb 5 jaar zo gereden ; droog weer, ruitje ritsen, goed naar de stoelen toe recht leggen en naar beneden die kap....deed hem eerder dicht vanwege het gebulder van de wind (met flink doorrijden, lange stukken) dan de kou..
24 okt 2007 20:46
rovako schreef:mijn evaring is de cabriokap onder de tien graden openen is vragen om schade aan de achterruit.
Is er bij het dak/plastic ruitje van de 996 dan iets veranderd Ronald?
In het instructieboekje staat (samen met een bijgeleverde kaart), dat er wordt geadviseerd om het dak niet onder de 0 graden te openen.
24 okt 2007 20:51
Volgens mij staat er bij de 964 ook 'nul' graden op het kaartje in de linker zonneklep
Bij de latere Porsche's knikt het ruitje niet in het midden - denk dat dat al 'n hoop 'belasting' scheelt
... ook zal de ouderdom van het ruitje mee gaan tellen - 'n 964 Cabrio ruitje van 15 a 17 jaar oud zal eerder 'knakken' dan 'n jonger stukje plastic van bv 'n 996
24 okt 2007 22:04
Wat ik wel altijd deed is achteruit kijken of het ruitje netjes vouwt. Zo niet dan deed ik even met de hand helpen.
24 okt 2007 22:08
Komt op mij als couperijder allemaal wat vreemd over, deze-bij <10gr-zeer duur-kaput-gaande raampjes...
24 okt 2007 22:46
horn 993 targa kopen

zomer en winter genot
24 okt 2007 22:48
vind het model (nog) minder mooi.
24 okt 2007 22:50
sja dan week het niet,
emigreren naar oord boven de 10 graden
of boxster glazen ruitje
24 okt 2007 23:09
Kan iemand me uitleggen wat er nou zo lekker is om bij die lage temperaturen open te rijden? Bij ons zit de hartop er rond deze tijd van het jaar meestal op, je zet 's winters toch ook niet je ramen en deuren open met de kachel op 10
24 okt 2007 23:19
open rijden heeft wat mij betreft niet met de temperatuur te maken, maar juist met het rijden in de open lucht. als het te koud is, hou ik het dak dicht, maar met een windscherm, verwarming en stoelverwarming is het dat niet. vergelijk het voor mijn part met in het bos lopen op zondagochtend om 7 uur in de winter in de eerste zon. persoonlijk vind ik het heerlijk (deed dit met eerdere cabrio's dan ook) om na een goede sneeuwbui in de zon open naar huis te rijden. daar word ik nou vrolijk van...
24 okt 2007 23:23
hetzelfde als op je harley rijden in de wintahh lijkt mij,
gewoon het geeft een enorme kick
24 okt 2007 23:50
nou misschien is er wel een optie.laatvoor de wintermaanden een kap zonder achterruitje maken.
ik heb voor mijn targa ook een winterdak,kost een paar cent maar dan heb je ook wat
anton964
25 okt 2007 1:47
anton964 schreef:nou misschien is er wel een optie.
... tuurlijk

auto in 'n garage op kamertemperatuur brengen - dak open doen en de rest van de winter lekker open rijden
... van het voorjaar is het dan wss weer warm genoeg om het dak zonder problemen te sluiten
25 okt 2007 8:28
Met respect naar de Engelsen, die rijden altijd open, zeker in de jaren 50 tot 70. En om nu te zeggen dat het daar altijd mooi weer is.
Is door hun dat dat de europeanen (vaste land) na het old-timer virus eindelijk inzagen om ook maar in die markt te springen.
25 okt 2007 9:06
hallo cabrio wim,
tja wat zal ik zeggen natuurlijk is het mijn brood maar ik geef ook eerlijk advies.en zoals alweer olaf omschreef(wat weet ie toch veel

)bij de 964 serie is het ruitje al een paar jaar oud waardoor het allemaal wat harder wordt dan wanneer het van een nieuwer model is.
en het is toch heerlijk met het zonnetje openen rijden
25 okt 2007 9:17
Ronald >
25 okt 2007 10:14
roenkie schreef:Kan iemand me uitleggen wat er nou zo lekker is om bij die lage temperaturen open te rijden?
Ik zit graag in de buitenlucht. En met een goede verwarming + stoelverwarming zit je warm zat. Vergelijk het met een verwarmd terras...
Ga jij als je aan het skiƫn bent en de zon schijnt binnen wat eten/drinken, of ga je dan ook lekker buiten zitten in de zon?
25 okt 2007 12:08
Geen idee... als het goed is ga ik deze winter voor het eerst op skivakantie. Dat krijg je als je ouders een zaak hebben. Ik werk meestal als het personeel vakantie heeft en als het personeel werkt dan zit ik weer aan de studie
Maar back on topic.... als open rijden met elke temperatuur kan... wat moet ik dan met die hardtop

Vind het weer net teveel werk om de hardtop erop te doen met regen en eraf te halen als de zon schijnt
25 okt 2007 12:35
roenkie schreef:wat moet ik dan met die hardtop
http://www.marktplaats.nl
25 okt 2007 18:18
aan een ander watje verkopen.
25 okt 2007 19:56
drknauf schreef:horn 993 targa kopen

zomer en winter genot

Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.