Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

05 feb 2007 19:54

Klinkt goed :lol:

05 feb 2007 20:28

Klink zeker goed :!: :shock: Ook netjes gereden :wink:
Je hoort duidelijk de terugval van toeren als er overgeschakeld word , en het opnieuw opbouwen van het toerental. ( Je kan dus goed horen dat er geschakelt word ) Dat is bij een tip anders , dus mijns inziens minder mooi. :idea: Of moet ik dit bijschrijven op het lijstje "voordelen :arrow: nadelen"onder nadelen :?:
Handbak of tip

Re: Welke sportuitlaat op mijn 996 ?

05 feb 2007 20:52

Harley schreef:met mijn Hama Autostativ, ander doel dus, maar het (interieur) geluid van m´n RSR´s is prima te horen. Aanwezig bij hogere toerentallen, bij rustig cruisen geen herrie.


Prima on board sound man!

Re: Welke sportuitlaat op mijn 996 ?

06 feb 2007 0:23

jeroenoop schreef:...Ook netjes gereden :wink:

...ik probeer me meestal wel een beetje te houden aan die adviessnelheden. Je weet wel, die borden met een rode rand en een getal er op. :wink:
Ben nogal gehecht aan dat roze papiertje. Knallen doe ik wel op het circuit.

Edit EriC4C: Onboard opname hoe/waarmee gaat daar verder. ;)

Welke sportuitlaat op mijn 996 ?

11 feb 2007 1:43

Beste vrienden,

het heeft even geduurd. Maar heb een 2-tal kleine sprintjes laten vastleggen. Het was een heel gedoe voor een digibeet om dit op het net te krijgen. Maar ik kan het nu. Te vinden bij :
You Tube - europipe exhaust Porsche 996 Tipronic.

Als iemand mij kan uitleggen hoe ik dit kan kopieren naar het Forum,
dan hoor ik dat graag.

Groet Edgardo

11 feb 2007 1:47

Nou, zo dus. :mrgreen:

Filmpje 1
Filmpje 2

11 feb 2007 12:08

hey das leuk, kvroeg mij altijd af of je buiten een groot verschil hoorde tussen de tip en handgeschakeld. Kvind dit een mooi geluidje hoor!!!!!

14 feb 2007 14:46

Zal hier even een filmpje zetten van mijn 996 4S met de Porsche sportuitlaat :

http://www.youtube.com/watch?v=hLCrNz90vg8

14 feb 2007 17:13

Mijn 996 C2 heeft dempers van europipe er onder...

Klinkt zo ( alhoewel in real life het nog mooier klinkt)


http://members.home.nl/gunter.nuyts/IMGP3342.WAV

16 feb 2007 13:47

gantor schreef:Mijn 996 C2 heeft dempers van europipe er onder...

Klinkt zo ( alhoewel in real life het nog mooier klinkt)


http://members.home.nl/gunter.nuyts/IMGP3342.WAV



Heb je alleen de einddempers van Europipe erop of de hele uitlaat ?
En wat kost dat ongeveer ?


Pierre.

16 feb 2007 15:24

@ Pierre...alleen de dempers ( ze doen volgens mij ook alleen maar de dempers). Kostprijs was 1300 ex. BTW meen ik me te herinneren.

16 feb 2007 19:06

Gantor, thanks. Ik moet ook maar eens naar Europipe. klink goed.

02 maart 2007 18:19

Europipe rvs demperset, en dan genieten :
Geluid : Ingetogen op lage toeren, geweldig boven de 4/5000.
Aanrader :D

C2 met porsche sportdempers en Fabspeed coldair kit

02 nov 2007 23:11

Met veel belangstelling deze topic gelezen. Ook ik was erg zoekende naar een beter geluid voor mijn 996 C2 (98). Uiteindelijk eerst en cold air kit (280 euro) van Fabspeed besteld online. Inderdaad een fluitje van een cent om te plaatsen (15 min werk). En heel mooi resultaat ! Mooie diepe bron, met veel resonantie bij lage toeren. En boven 4000 toeren echt een duidelijke verbetering en meer karaktistiek rauw geluid. Maar, het bleef toch kriebelen. Uiteindelijk toch orginele porsche sportdempers erop laten zetten. Morgen ga ik hem ophalen..... Ik zal het resultaat posten hier (of op youtube met een link hier). Volgens mij is de combi van een cold air kit met porsche sportdempers op een 996 C2 nog niet eerder langs gekomen hier.....

03 nov 2007 7:08

ben benieuwd. vond die porsche sportdempers alleen al zo'n mooi geluid op een 996... 8)

06 nov 2007 22:16

http://nl.youtube.com/watch?v=qxtAabg9C4A

07 nov 2007 20:38

kijk ook even naar supersprint . Ik heb het hele systeem inclusief de spruitstukken.
Ben daar zelf erg tevreden over. Ik zal kijken of ik nog een filmpje heb liggen. http://www.supersprint.it

28 dec 2007 21:58

Leuk : Voor degene met een originele fabrieks-sportuitlaat, zonder schakelaar. Fabrieksoptie schakelbaar bij inbouw achteraf is duur ( 600,- tot 800,-? via tip-toets dashboard )
Een simpele ingreep bij PCA, en de mijne is in- en uitschakelbaar geworden middels een switch, welke de drukregelaars in- of uitgeschakeld houdt. Werkt perfect. kosten ca. 150,-

28 dec 2007 22:37

waar schakel je dan ?

29 dec 2007 9:14

Bij mij is een kantelschakelaar tegen de zijkant middenconsole geplaatst.
Makkelijk bereikbaar, en toch uit het zicht.

27 maart 2008 13:51

Hallo,

Heeft iemand ook gebruikerservaring met sportdempers van Porsche zelf op een 996 3,6 Tiptronic? Ik heb de mogelijkheid om een zo goed als nieuw setje aan te schaffen en ben eigenlijk voornemens om dit doen. Een mooi sportief geluid voegt toe in de beleving, een ordinarir geluid doet daarentegen afbreuk.

Iemand anders ook voor de keuze gestaan? Wat is jouw beslissing geweest en waarom?

Dank voor eventuele reacties!

Ciao,
ASW

27 maart 2008 14:18

Ik. ( zie posts hierboven).
Schakelbare klappenauspuff Porsche af fabriek al gemonteerd.
Aanrader.
Schakelbaar gemaakt achteraf.

27 maart 2008 16:08

TUBI or not TUBI that's the question !

27 maart 2008 23:36

LeOH schreef:Ik. ( zie posts hierboven).
Schakelbare klappenauspuff Porsche af fabriek al gemonteerd.
Aanrader.
Schakelbaar gemaakt achteraf.

Indien je het schakelmechanisme niet had was je dan nog steeds enthousiast? Heb je de zogenaamde silencers vaak aan?

28 maart 2008 9:52

Zeker. Klinkt zoals AG het bedoeld heeft. Best stevig, niet dreunend, maar
wel nadrukkelijk. Iets feller dan de Europipe's onder m'n vorige 996.

Maar ik zit niet altijd alleen in de 911.
Dus gaat af en toe de schakelaar om, wil ik 's avonds nog wat te eten krijgen :idea: :mrgreen:
Plaats een reactie