Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

06 nov 2007 22:09

Rob Herfst schreef:
Nine-eleven schreef:Ik had begrepen dat deze fenomenale motor de 993 motor als basis heeft, klopt dat?

Ik dacht zelf de 964..... :?


Dat er zoiets moois uit voort kan komen . . . . . . . :wink:

06 nov 2007 22:24

top Erwin ! dank voor je uitleg, klasse verhaal.

(toch blijf ik nog maar even bij de 3.2, 993 was qua motor prima, maar dat onderstel he...leuk projectje om een 993 blok in mijn 3.2 te bouwen als het zover is...)

gr

Steef

12 nov 2007 15:56

De 964 motor is absolute top en zeker in combinatie met een tiptronic
de combinatie automaat tiptronic is top

12 nov 2007 16:26

Oei! laat dát bepaalde mensen maar niet lezen.................... :wink:

12 nov 2007 16:34

paul weiffenbach schreef:de combinatie automaat tiptronic is top


Interessant. Leg eens uit.

12 nov 2007 16:42

:drive: :tongue: :mrgreen:

12 nov 2007 16:56

Daar gáát ie weer! :cheesy:

12 nov 2007 17:17

leuke discussie, werd tijd dat die eens gevoerd werd :lol: :wink:

12 nov 2007 17:30

zeker in combinatie met een tiptronic
de combinatie automaat tiptronic is top


Eindelijk! :oops: :wink:

12 nov 2007 17:55

@Marco: Jij leest zeker niet alles. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink:

12 nov 2007 17:57

En dat is jammer, zéér vermakelijk! :mrgreen:

15 nov 2007 23:04

Waarom hoor ik hier niemand over de 4-cilinders van de 924, 944 en 968?

Dit zijn zeer goede motoren die bij regelmatig onderhoud niet stuk te krijgen zijn. :!:

Olie verversen en op tijd de distributie vervangen is alles wat nodig is om vele 100.000-en km's met deze auto's te kunnen rijden. :D

Persoonlijk vind ik de 944 2.5 4-cilinder de beste motor die Porsche ooit heeft gebouwd...

16 nov 2007 8:13

Edit: Overbodige volledige quote van direct bovenstaande post verwijderd.

omdat we het hier over Porsche motoren hebben en niet over Audi derivaten :wink:

16 nov 2007 14:01

:shock:
944 een derivaat?

16 nov 2007 14:59

Marcel schreef:
omdat we het hier over Porsche motoren hebben en niet over Audi derivaten :wink:


Het zijn "halve" 928 motoren... :salut:

(op de 924 na)

16 nov 2007 15:09

volgens mij kun je "halve" en "derivaat" redelijk aan elkaar relateren en voordat mijn antwoord een eigne leven gaat "lijden" (met lange ij), het was als half grapje :wink: bedoeld.....

Ja je moet hier af en toe op je tenen lopen....

Volgens mij ging het over typische Porsche motoren als in de boxer configuratie, dus in de 911 en dat heeft mi weinig te maken met de motoren in de 924/44/28 series anders dan het woord Porsche, maar misschien hen ik he took hier mis en kan ik nog wat leren vandaag.

16 nov 2007 18:51

het ging over 'de beste porsche motor ooit'. Kan dus ook die trekkerdiesel zijn. :idea:

16 nov 2007 19:01

Kan dus ook die trekkerdiesel zijn.


Dat zal 'm dan worden denk ik... :wink:

16 nov 2007 22:32

Marcel schreef:omdat we het hier over Porsche motoren hebben en niet over Audi derivaten :wink:


Voor de duidelijkheid dan maar: ik bedoel met 924 de 924S die een 150pk 2.5 motor had zoals de 944.

Misschien is het beter niet af te geven op de VW/Audi 2 liter uit de 'normale' 924. Die motoren zijn echt bullitproof, zelfs zonder enig onderhoud (eigen ervaring).


Nu even iets anders: wat denken de experts hiervan:

The Porsche 917 is a racecar that gave Porsche its first overall wins at the 24 Hours of Le Mans in 1970 and 1971. Powered by the Type 912 flat-12 engine of 4.5, 4.9, or 5 litres, the long-tailed version was capable of a 0-62mph time of less than 2.5 seconds and a top speed of over 248 mph (394 km/h).


Porsche 917 Kurzheck 4.5L, winner 1970 24 Hours of Le MansIn the 1973 CanAm series, the turbocharged version Porsche 917/30 developed over 1100 bhp, and as much as 1580bhp in qualifying tune.



Deze motoren waren de absolute top in de racerij op dat moment, en hielden het 24 uur vol op maximaal vermogen. En wat voor vermogen... :shock:

Ik bedoel, je hoeft je echt niet te beperken tot de 911 als het om goede Porsche-motoren gaat...



Afbeelding

Afbeelding

WATKINS GLEN 6 HOURS 1970 - A mechanic drives the #31 KG Salzburg Porsche of Vic Elford/Denny Hulme to the start. They finished as 4th.



En nog even speciaal voor de Audi-bashers hier, let op de tekst op deze 917 (kon het niet laten :twisted: ) (EDIT: en die hierboven...!)

Afbeelding

SEBRING 12 HOURS - It's almost sure that the #16, of Vic Elford and Kurt Ahrens, which qualified as 3rd, and which was was retired by accident after 61 laps, was the one with chassis 011.
Laatst bijgewerkt door Retep op 16 nov 2007 23:01, in totaal 1 keer bewerkt.

16 nov 2007 22:51

Super he?.. zo'n 917 8) . Misschien iets om er eentje op Porsche Motion 2008 te krijgen?, paar demo-rondjes rijden.. :D alleen al voor het geluid :shock: Regel je dat, Lydia?

17 nov 2007 13:06

Deze dusAfbeelding

17 nov 2007 13:12

Of dezeAfbeelding

17 nov 2007 13:29

Nog een...........Afbeelding
Plaats een reactie