Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
13 nov 2007 22:14
De slurptax vandaag in de krant van wakker NL:
AMSTERDAM - De invoering van de zogeheten 'slurptax' op vervuilende wagens heeft en dramatisch effect op de prijzen, zo blijkt uit berekeningen van De Telegraaf. We hebben de ‘strafbedragen’ voor een aantal auto’s in verschillende klassen op een rij gezet.
De onderstaande bedragen zijn exclusief de bpm, die betaald wordt volgens de energielabels, en exclusief de algemene bpm-verlaging.
EXOTEN
Audi R 8, €146.200, 349 g/km, plus 117 x 110 = €12.870 extra
Dodge Viper, €152.900, 489 g/km, plus 257 x 110= €28.270 extra
Ferrari F430, €215.251, 420 g/km, plus 188 x 110= €20.680 extra
Lamborghini Murcielago, €353.015, 495 g/km, plus 263 x 110= €28.930 extra
Mercedes SLR McLaren, €622.420, 348 g/km, plus 116 x 110= €12.760 extra
DURE SUV’s
BMW X5 4.8, €91.700, 286 g/km, plus 54 x 110= €5940 extra
Cadillac Escalade 6.2, €93.990, 383 g/km, plus 151 x 110= €16.610 extra
Lexus RX350, €60.155, 264 g/km, plus 32 x 110= €3520 extra
Range Rover Sport V8, €88.300, 374 g/km, plus 142 x 110= €15.620 extra
Jeep Grand Cherokee V8, €77.900, 388 g/km, plus 156 x 110= €17.160 extra
GOEDKOPERE SUV’S/MPV´S
Hyundai Santa Fe V6, €32.795, 241 g/km, plus 9 x 110= €990 extra
Kia Sorento V6, €33.975, 258 g/km, plus 26 x 110= €2860 extra
Ford Galaxy 2.3-16V, €40.670, 235 g/km, plus 3 x 110= €330 extra
Renault Espace V6, €48.490, 289 g/km, plus 57 x 110= €6270 extra
Chevrolet Captiva V6, €44.995, 275 g/km, plus 43 x 110= €4730 extra
DURE SEDANS
Audi A8 4.2 FSI, €107.225, 259 g/km, plus 27 x 110= €2970 extra
Mercedes S500, €130.600, 279 g/km, plus 47 x 110= €5170 extra
BMW 750i, €107.750, 271 g/km, plus 39 x 110= €4290 extra
Lexus LS460, €112.100, 261 g/km, plus 29 x 110= €3190 extra
Volvo S80 V8, €76.166, 284 g/km, plus 52 x 110= €5720 extra
13 nov 2007 22:31
Ben benieuwd of er een auto minder door verkocht wordt
13 nov 2007 22:34
De telegraaf is alleen de korting op de BPM, die voor alle auto's gaat gelden in 2008, mee te nemen in hun berekeningen. Dat scheelt wel, maar niet genoeg helaas.
Alleen de SLR wordt goedkoper als ik snel het rijtje afloop, maar die is helaas uitverkocht. Jammer koopjesjager
Het BPM percentage gaat van 45,2% naar 42,3%.
13 nov 2007 22:47
Devils son schreef:Import van een auto die nu al op kenteken staat (dus nu al elders in de EU is toegelaten)?
Kan niet, mag niet. Als ik ongelijk heb (anders: als jij over een import van een auto die thans al is toegelaten in de EU BPM moet betalen rekening houdende met de slurptax) wil ik de procedure wel doen tegen zeer gunstige condities. Graag zelfs.
Ik zie het wel even aan maar anders klop ik zeker een keer bij je aan. Alhoewel ik zelf mijn bedenkingen heb. Het is niet een extra belasting of zo, maar een korting of toevoeging op de BPM die je zowieso bij import moet betalen.
We zullen zien
13 nov 2007 22:49
De verkopen van dergelijke auto's zullen op dit moment nog wel even stijgen...
13 nov 2007 23:34
Een ton CO2 doet op dit moment op de beurs ongeveer 21 euro.
Een porsche 997 heeft 270 gram CO2 per km, en rijdt 30.000 km per jaar ,
30.000 km x 270 gram = 8,1 ton x 21 euro = 170 euro.
Waarom bij aanschaf dan € 4100, extra moet worden betaald?
Kunnen we Wouter Bos niet aanklagen wegens afpersing. Weer een rechtzaak van de eeuw.
Devils son Je vindt vast wel iemand, en anders importeer je toch zelf wat !!
14 nov 2007 10:19
maurice schreef:
Ik zie het wel even aan maar anders klop ik zeker een keer bij je aan. Alhoewel ik zelf mijn bedenkingen heb. Het is niet een extra belasting of zo, maar een korting of toevoeging op de BPM die je zowieso bij import moet betalen.
Als het gaat spelen zal ik het uitgebreider toelichten aan de hand van Gomes Valente (arrest HvJ EG). Ik heb al eerder succesvol geprocedeerd op basis van dit arrest en toentertijd een volledige BPM teruggaaf bij export voor elkaar gekregen.
16 nov 2007 0:40
Dat is een interessante opmerking. Hoe lang was die auto al in NL gekentekend toen hij werd geëxporteerd?
16 nov 2007 9:59
TurboBjorn schreef:Dat is een interessante opmerking. Hoe lang was die auto al in NL gekentekend toen hij werd geëxporteerd?
Half jaar.
Was een bijzondere situatie, hoewel een deel van het betoog ook algemeen toegepast kan worden.
16 nov 2007 19:13
Ik heb voor mijn klant de volgende pagina gebouwd:
check:
Daar staan ALLE auto's op!
http://www.leasevisie.nl/ en klik op "slurptax"