Nou gisteren was het zover... Bij Harry de Mercedes opgehaald en toen lekker met 90 als een waarachtige Henkie Wijngaard (wat een groot stuur in de truck man, en geen stuurbekrachtiging...

) van Aalsmeer naar Bhoven gestuurd. Toen met startkabels de 911 gestart en deze alleen (!) achterop de ambulance gereden. Voorwaar een zenuwenklus als je dat nog nooit gedaan hebt. Rijplaten aan de ambulance hangen, 911 er achter zetten, uitstappen, kijken of de platen op de goede breedte liggen, instappen, 1 meter rijden tot onder op de rijplaten, uitstappen, nogmaals checken, iets bijstellen, instappen, 20 cm op de rijplaten rijden, uitstappen, kijken of de voorbumper die helling aankan, kijken of de banden wel mooi op de platen staan, instappen, verder omhoog rijden (terwijl je alleen maar lucht ziet en geen idee hebt hoe ver je nog moet

), rem in, handrem in, bidden dat hij niet achteruit gaat glijden, uitstappen, kijken hoe hij staat, tevreden zijn met je zelf, spanbanden linksvoor en rechtsachter vastzetten, motor 911 uitzetten, raam dichtdoen en deur dichtgooien. Pfffff... 3 liter zweet kwijt en klamme handjes...
Fotootje voor hier willen maken, batterij camera leeg. Helaas, want tijdsdruk (vreemd toch hoe je bij het plannen van dergelijke tochtjes altijd uitgaat van het normale gemiddelde van 130-140 km/u...) dus naar de Waalgarage (die om 1 uur dicht bleek te gaan terwijl ik pas om 12.45u in Bhoven wegreed.
Om 13.35u bij Waalgarage, hadden gelukkig gewacht, helaas accu leeg dus nooit meer starten. Er zaten helaas nog wel twee blokken achter de achterwielen. Dus met twee man de 911 tegen het 45 gr rijvlak van de ambulance omhoog geduwd (weer 2 liter zweet kwijt), 3e zet hem op de handrem, blokken weg, achteruit van de ambulance laten rollen (te lui om sleepoog te monteren en lier te gebruiken) en de garage ingeduwd. Meteen maar de brug opgeduwd, aan de powerlader gezet en maandag gaan ze de gordonkineet vervangen.
Toen weer terug naar Harry om de ambulance in Aalsmeer af te leveren, op een drukke straat strak achterin een oprit op sturen en het avontuur zat er weer op.
Ben om 10u van huis gegaan en was om 15.30u weer thuis. Ik denk dat ik maar lid ga worden van ANWB, KNAC of Routemobiel...
Rest mij Harry nogmaals heel hartelijk te bedanken. Blijkt maar weer eens dat zo'n forum toch meer is dan wat loze woorden op een blauw scherm (en voor die 3 anderen op een wit scherm

). Top!