Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Zwart of Wit

wit
20
49%
zwart
21
51%

Totaal aantal stemmen : 41

29 nov 2007 19:54

Moet je wel ook die witte laten zien !

Afbeelding

29 nov 2007 20:13

Sprintblauw is idd. top icm S-line interieur en S-line exterieur.

29 nov 2007 20:49

Die blauwe is inderdaad 8) 8) 8) :!: ..

29 nov 2007 21:15

Kan je die ook in donkergrijs kregen; zo'n beetje titaniumkleur; moet toch ook zeer knap zijn?
A5 is trouwens een zeer mooie auto.
Audi is in het algemeen zeer mooie modellen aan het maken. De nieuwe A4 ziet er ook goed uit. De TT is prachtig en de R8 is top.
Goed bezig.

30 nov 2007 14:42

Even een rare vraag wellicht, maareh, wat schrijf je af op een A5? Volgens mij is de afschrijving op zo'n wagen (net als op een 3-Coupe enzo) toch al flink hoger als op een "normale" auto.

Dus zou het dan procentueel nog uitmaken wat de afschrijving op de kleur is? Ik zou gewoon gaan voor diegene die je het mooiste vindt, en welke is dat? ;)

30 nov 2007 14:47

heftige boot zo zeg 8) :

Afbeeldingstrak :wink:

30 nov 2007 14:53

paSCal schreef:Even een rare vraag wellicht, maareh, wat schrijf je af op een A5? Volgens mij is de afschrijving op zo'n wagen (net als op een 3-Coupe enzo) toch al flink hoger als op een "normale" auto.

Dus zou het dan procentueel nog uitmaken wat de afschrijving op de kleur is? Ik zou gewoon gaan voor diegene die je het mooiste vindt, en welke is dat? ;)

Wat een gezeur.

30 nov 2007 15:08

De afschrijving of gewoon de mooiste uitzoeken?

30 nov 2007 15:12

Afschrijving.

30 nov 2007 15:16

Agreed

30 nov 2007 15:17

En zoals de witte hierboven zou ik 'm wel willen hebben.
Alleen klopt de shop niet helemaal.
RS5 gaat straks geleverd worden met de volgende remmen.

Afbeelding

30 nov 2007 15:30

paSCal schreef:Even een rare vraag wellicht, maareh, wat schrijf je af op een A5? Volgens mij is de afschrijving op zo'n wagen (net als op een 3-Coupe enzo) toch al flink hoger als op een "normale" auto.

Wat bedoel je met afschrijving?
In Belgie schrijf je in een zaak bepaalde zaken af: vb een computer wordt in onkosten gebracht voor de belastingen en schrijf je af in 3 à 5 jaar, na 5 jaar is ie dan afgeschreven.

Is het dat wat jij bedoelt of bedoel je de waardevermindering van de auto per jaar ivm een herverkoop?

De mooiste, dat is 't probleem, ik vind ze allebei mooi, maar de witte wat gedurfder en nieuwer.
Met zwart zit je safe en altijd goed...
Maar ja, dat is de reden waarom ik de 997 ook al in het zwart gekocht heb...

30 nov 2007 18:53

Afschrijving.

.... koop dan een Golf :roll:

30 nov 2007 19:43

Zwart of heel donkerblauw maar in Ned. zeker geen wit. Wit is alleen maar mooi als de zon altijd schijnt. Zag laatst een zwarte S5 en vond het een zeer fraaie verschijning, veel fraaier dan de 3serie Coupe wat toch niet meer dan een 2-deurs 3 serie is

30 nov 2007 20:21

Niet wit, niet zwart, donkergrijs is de enige goede kleur voor een A5.

01 dec 2007 1:05

Da's "meteorgrijs" een nieuwe kleur

01 dec 2007 10:58

Die blauwe... :P Of desnoods de rode... maar geen witte!

01 dec 2007 11:29

ben nu toch wel benieuwd wat het gaat worden 8)

01 dec 2007 11:54

HansA schreef:Zwart of heel donkerblauw maar in Ned. zeker geen wit. Wit is alleen maar mooi als de zon altijd schijnt. Zag laatst een zwarte S5 en vond het een zeer fraaie verschijning, veel fraaier dan de 3serie Coupe wat toch niet meer dan een 2-deurs 3 serie is

Smaken verschillen gelukkig, maar ik denk hier toch echt 180 graden anders over. Zou toch nog eens goed naar verschil A4-A5 en E90-E92 kijken. Denk dat bij BMW verschil aanzienlijk groter is (ander front, andere achterkant). Vind overigens alle Audi's en andere VAG producten een pot nat dus heel objectief ben ik niet moet ik eerlijk zeggen.

Overigens om antwoord op de vraag van Beltar te geven: geen van beide dus, maar doorrijden naar de BMW dealer... (of een Brera nemen :wink: )

02 dec 2007 14:30

Beltar schreef:Is het dat wat jij bedoelt of bedoel je de waardevermindering van de auto per jaar ivm een herverkoop?

Jeps, die bedoel ik. Simpel rekensommetje...

1. Aanschaf A5 = ~ 60k
2. Verkoopwaarde na 4 jaar zwart = ~ 30k
2a. Verkoopwaarde na 4 jaar wit = ~ 27k (lees: 10% minder dan een courante kleur)

Totaal verschil dus 33k tov. 30k... Is het dat waard? Dan gewoon doen ;) (lees: de kleur kiezen die je wilt)

De reactie van Auke omschrijft ongeveer wat ik bedoel, maar dan in iets meer woorden. :cheesy:

P.S. Wit is goed, maarja, ik ben niet geheel objectief ;)

02 dec 2007 17:00

Is een audi A5 niet gewoon de nieuwe A4 met minder ruimte? Oftewel even wachten tot de nieue A4 met V8 uitkomt! Ik heb hem al gezien bij audi in Ingoltad en dat wordt smullen! Meer waar voor je geld dus :lol:

02 dec 2007 17:31

Net ruim twee dagen proukttraining A4 gehad (15-12 is de landelijke intro). Technisch zijn een A4 en een A5 nagenoeg gelijk. Qua design, zitpositie, uitstraling en ruimte (voor de achterpassagiers) zit er redelijk veel verschil in. In het wit (vooral uitgevoerd met een S-line exterieur) is hij hélemaal goed. Desalniettemin zou ík voor phantomzwart of ijszilver gaan. Voor de liefhebber: onze demo A5 is te koop (21.000km / juni 2007, veel opties).

02 dec 2007 18:21

Die A5 demo, die 3.0TDI, waar zelfs de secretaresse in rijdt? :cheesy:

*nice*...

02 dec 2007 18:40

Slechts bij hoge uitzondering 8) ! Indien ik zelf de beschikking heb over een nog spannender Audi . . .

02 dec 2007 18:50

I know... En dat was zeker de moeite waard... Even voor mijn beeldvorming, gezien de reacties hierboven, dat weet jij vast Dick...

Gaat een A5 sneller afschrijven dan een A4? (in waarde verminderen dus)... Lees, een mooie A5 3.0TDI tov. een A4 3.0TDI?
Plaats een reactie