Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
Plaats een reactie

10 dec 2007 11:35

Een 2.7S uit 1972.....?

10 dec 2007 11:49

RDW:

Datum eerste toelating 31-08-1972
Datum aanvang laatste tenaamstelling 09-08-2007
Datum eerste afgifte Nederland 13-12-1993
Wacht op keuren Nee

Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk PORSCHE
Handelsbenaming 911 S
Brandstof Benzine

Vervaldatum APK 18-10-2008
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 09-08-2007

BPM € 0
WAM verzekerd geregistreerd Ja

10 dec 2007 12:33

De 2.7 is er pas vanaf 1973. Volgens mij ziet het er allemaal goed uit voor niet al te veel geld. Dus kijken, rijden, AKK en sla je slag. :wink:

10 dec 2007 14:00

Op het kenteken is uberhaupt geen cilinder inhoud aangegeven.

Maar als je specifiek een 2.4E wilt is een 2.7 een optie. Fundamenteel ander blok dacht ik zo

10 dec 2007 15:00

barolo schreef:De 2.7 is er pas vanaf 1973. Volgens mij ziet het er allemaal goed uit voor niet al te veel geld. Dus kijken, rijden, AKK en sla je slag. :wink:

Is dat niet modeljaar 1973, dus na de zomervakantie van '72? Mijn 924 van 11-'80 is gegalvaniseerd, terwijl dat vanaf modeljaar '81 werd gedaan.

10 dec 2007 17:27

Eerste toelating 31-08-1972. Volgens mij is nieuw model jaar vanaf september-oktober. Dit lijkt mij dus een modeljaar 72. En 2.7 is pas vanaf model 74. Met een 175 pk motor.

Anyway: niet het snoepje van de week dus. Dan is die oranje mooier

10 dec 2007 23:39

Deze 72-er ziet er aardig "verjongd" uit en is allesbehalve origineel(bumper voor, tail, motor...) :roll:

11 dec 2007 14:47

Bedankt voor de tip Barolo. Ik ben echter specifiek op zoek naar een 911E en geen Carrera. De zoektocht gaat verder...

12 dec 2007 13:49

Misschien anders toch een T pakken met CIS, die heeft maar 25 Pk minder dan een E.
Hier bijvoorbeeld eentje met wat historie en in niet al te slechte staat.
http://www.westcoastautosport.com/docs/ ... n00246.htm

12 dec 2007 13:52

vintage schreef:Bedankt voor de tip Barolo. Ik ben echter specifiek op zoek naar een 911E en geen Carrera. De zoektocht gaat verder...


Een 2.7 Carrera bedoel? Da's een iets ander kostenplaatje anno 2007

12 dec 2007 14:35

ik zou bij westcoastautos geen auto kopen mits je een akk doet.
Hij is wel aardig maar er schort wel het 1 en ander aan zijn info.

heb mijn huidige 911T '70 daar gekocht en volgens hem was de motor heel goed, nou die is dus net bij aankomst meteen geheel gereviseerd ( was zeer noodzakelijk ).

gr,

bas

12 dec 2007 15:28

Dezelfde auto wordt ok aangeboden op:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=539487
Maar dan voor iets minder, kun je een gedeelte van de revisie mee betalen :twisted:

Misschien hier nog een koopje? (Zou wel ff alles checken)
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=539217

12 dec 2007 15:40

vintage schreef:Bedankt voor de tip Barolo. Ik ben echter specifiek op zoek naar een 911E en geen Carrera. De zoektocht gaat verder...


Wat is er mis met die origineel Nederlands geleverde 911 E :roll: (denk de pegels)

Op de foto keurige auto. Als ik er eentje zocht dan wist ik het wel :wink:

12 dec 2007 15:43

sorry maar op the samba zitten een aantal boefjes ! erg mee oppassen !!

die zilvere targa bijv is er zo een, die was 1 week tevoren op ebay verkocht voor $ 25 k . en nu voor $ 12 k op samba , yeah right das dus iemand die de plaatjes van ebay gebruikt en de rest kan je zelf wel invullen.

gr,

bas

12 dec 2007 15:50

Daarom zeg ik ook, wel ff alles checken, want er zitten boefjes op internet! (Niet alleen op the samba, ook op craiglist, pelican, early911s)

If it sounds to good to be true, it usually is.......

12 dec 2007 19:37

TD (zonder I) schreef:
vintage schreef:Bedankt voor de tip Barolo. Ik ben echter specifiek op zoek naar een 911E en geen Carrera. De zoektocht gaat verder...


Wat is er mis met die origineel Nederlands geleverde 911 E :roll: (denk de pegels)

Op de foto keurige auto. Als ik er eentje zocht dan wist ik het wel :wink:


Hey, er is niks mee (hoewel ik persoonlijk een andere kleur verkies). Ik ben even aan het kijken of er voordeel te halen valt uit de huidige lage dollarkoers en er is geen haast bij. Dus even verder zoeken maar ik houd de Nederlander zeker in m'n achterhoofd!

12 dec 2007 22:03

Klinkt daadkrachtig....

Een goede E kost in de US ook geld. Serieus geld

17 feb 2008 14:42

Hi Vintage, ik heb een 2.2 L '69 911S welke dus 180pk :roll: heeft. De E heeft 160pk en de T dus 130pk. Er staat een S in Engeland voor 65.000 Euro /50.000 pond] en in Duitsland zag ik er een staan voor 50.000 Euro maar bij de omschrijving stond ook dat er el.ramen :?: in zaten en volgens mij had de 2.2-serie dat niet. Het S pakket op- de E was een optie [ik heb de originlele optie lijst van PON NL hier :!: ] De T en de E zijn goed te doen voor ritjes langs langzame wegen maar de S is wel wat grilliger en meer voor toeren rijden. Joop Stolze in De Lier importeert vaak uit USA maar dan is de historie niet meer na te kijken :cry: en Joop vindt dat alles wat hij heeft goed is. Maar veel van wat hij imporeteert komt bij de verschillende handelaren terecht en dat kan je er dus tussen uit halen. Ik kijk momenteel naar een Italiaanse schone :oops: en als ik die huw moet de origineel NL-se 911S eruit :shock: . Ik ga er niet mee lopen leuren en zal zeker niet goedkoop zijn maar het is maar dat je het weet. Als je vragen of de 2.2 in het algemeen hebt hoor ik het wel, Tim.

prijzen

18 feb 2008 22:18

Vintage en allemaal:er zijn geen z.g.a.n. oud modellen voor 20-30000 euro.Sommige zeggen hier dat ze het al kunnen zien op een plaatje dat de auto "top" is......Die rode 911E '72 lijkt nog wel wat,maar denk nou niet dat het een meer dan redelijke auto is.Overigens is de "E" tot de 160km/u sneller dan de "S".Vintage,als je er eentje wilt zonder makken(dus echt kant&klaar)...begin maar 50000+ uit je zak te trekken.En mensen die ze zgn. zelf hebben opgebouwd(dus goedkoper)zijn meestal ook te zuinig voor dingen die echt geld kosten.Zoals volledig blok-revisie,bak natuurlijk,remklauw revisie.nieuwe torsie-staven+rubbers&cups.Worden ook vaak imitatie lampen&rubbers gebruikt,is ook fout.Praat ik nog niet eens over nieuwe deurbakken,moeten dus wel de echte oude in zitten(de bakjes alleen al 2000 euro)alle rubbers en wat dacht je van een orgineel stuur met gaaf leer?Zoek voor de gein eens een dashboard roosterje of orginele mistlampen(hella).Mfi revisie(kan echt bijna niemand in NL,word bijna altijd naar Dld. gestuurd) kost 3000 euro.Wil je niet ontmoedigen hoor,maar jij zoekt toch een kant&klare??mijn E is getaxeerd op 55000 euro,en daar doe ik hem niet eens voor weg.Succes.

18 feb 2008 22:41

@Marsan:Ik vrees dat dit het verhaal is. Goedkoop is duurkoop en you get what you pay for.

19 feb 2008 2:43

ook @ Marsan: denk het ook, en gelukkig heb ik deurbakken, stuur, roosters en dat soort dingen origineel. Net als rubbers, lampen etc. Heb replica Recaro's en een nieuw-oud Nardi stuur, maar wel alle originele gehouden (uiteraard!).

Maar als mensen zelf een klassieke 911 opknappen (als hobby bijvoorbeeld) en imitatie materiaal gebruiken, vind ik dat niet 'fout'. Is hun keuze toch? Puristen zouden zoiets nooit doen, maar voor veel mensen is een 'redelijk goede' klassieke P met bijvoorbeeld imitatie-rubbers net zo goed als eentje met fabrieksrubbers...

Waar heb jij je auto's in onderhoud, als ik vragen mag? Ik bij Kraan en wil daar ook niet weg, maar was gewoon benieuwd...

19 feb 2008 10:05

sorry even offtopic...

@Ingo: mag ik vragen waar jij je deurbakken vandaan hebt, of bedoel je dat je gewoon goede originele deurbakken in de auto hebt zitten?

Ik ben nog altijd op zoek naar een setje deurbakken - ook zoek ik nog een adres voor dashboard-deksel restauratie. Mag ik ook vragen waar je het stuurwiel precies vandaan hebt? Ik heb nu een origineel 380mm stuurwiel maar wil misschien nog wel eens een iets kleiner stuurtje. Is wat makkelijker met instappen...

19 feb 2008 10:16

op zich zijn deurbakken niet zo moeilijk te vinden.
ebay us even in de gaten houden, ik heb er zelf nu al een aantal opnieuw overtrokken met skai, en dat is echt niet zo moeilijk en 100 % resultaat.

je haalt het bestaande skai eraf overtrekken op nieuw skai en even een uurtje pielen en voila een nieuwe deurbak !

gr,

bas

19 feb 2008 10:41

hmm interessant. we hebben het hier over de deurbakken die kunnen kantelen? wat voor zoekterm gebruik je op ebay US?

19 feb 2008 10:48

Gilles, stuur hiernaartoe

Afbeelding

http://www.classicpassion.nl/nardi.php
Plaats een reactie