Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

12 dec 2007 21:32

Boeie :roll: Live with it of koop een oud hok.

12 dec 2007 21:38

GR schreef:Porsche 911 turbo (2-deurs) Prijs C02 Norm Slurptax
3.6 turbo 353kW 4wd 191600 307 232 8250

Klopt dit wel? Volgens mij is dit de prijs per 01-07-2006 van de 997 TT. De huidige prijs is € 196.000,-. Volgens deze berekening:
Slurp tax : (307-232) x € 110 = € 8.250.
Prijs per 01-02-2008 BPM aanpassing ( naar 42,3%)
Prijs (ex BTW, ex BPM ) € 119.976
BPM: 119.976 x 0,423= € 50.750
BTW: 119.976 x 0,20 = € 23.995
Totale prijs incl BPM/BTW/Slurptax: € 202.971 ( waarvan € 82.995 belastingen!)


Zal het de dames op de zaak even laten onderzoeken.

Lijstje met verwachtte nieuwprijs van alle auto's die er in Nederland leverbaar zijn (as we speak ca. 80 automerken met totaal ca 550 aparte modellen geeft 12.000 verschillende types) volgt zeer spoedig.

Overigens is het nog maar de vraag in welke mate de importeurs alle belastingmaatregelen zullen doorvoeren in het prijsbeleid. Positief (BPM verlaging) danwel negatief (Slurptax en NOx toeslagen)
Laatst bijgewerkt door aleh op 12 dec 2007 21:43, in totaal 2 keer bewerkt.

12 dec 2007 21:39

hmmmmm oud hok uit 85? zucht!




jaaaaaaja thats the solution! :shock:

12 dec 2007 21:42

Klopt Aleh, was vandaag bij PCE; wisten nog niet wat de prijs van een 997 TT per 01-02-2008 wordt.

Re: Vieze Porsche Prijsverhoging!!!!!

12 dec 2007 22:43

`Heeft ook met het totale oppervlak van de wagen te maken. Zo schijnt een Mercedes S 500 lang een zuiniger energielabel te hebben dan de S 500 kort. Zelfde motor maar groter oppervlak dus "zuiniger". Is mij tenminste vanochtend uitgelegd`.

Klopt, wij hebben ditzelfde feit bij een A8 lang t.o.v. een A8 kort: Is aan de klant bijna niet uit te leggen. Daarnaast liften (jong) gebruikte auto's mee qua waarde.

12 dec 2007 22:47

Iemand in de markt voor een nieuwe AM V8 Vantage?
Slurptax: € 19.140 :shock:

Re: Vieze Porsche Prijsverhoging!!!!!

12 dec 2007 22:49

`Daarintegen wordt de BPM verlaagd van 45,2 naar 42,3%
poe poe!!!`


Per saldo wordt de consumentenprijs slechts 1,5% lager, als je alles hebt doorberekend.

13 dec 2007 12:52

Sorry,maar ik gooi effe flink de knuppel door het hoenderhok.........

Als je in staat bent om een auto te kopen van meer dan 120000-150000 euro,dan doe je het niet slecht. :twisted: :twisted:

19000 euro meer betalen voor een Aston Martin Vantage..........Poeh,poeh.
Zal ik alvast een voedselpakketje voor jullie maken ?? :roll: :roll:
19000 euro.Er gaan tijden voorbij dat ik ze niet in de zak heb.

Ik ben allang blij dat ik voor deze werkgever werk,en dat ik in staat ben om een PORSCHE te KUNNEN kopen en rijden.......

Groetjes Rob-vanmiddag naar de eetkamerspecialist-944.

13 dec 2007 13:22

ehhh wel jonge kaas he :lol: thanks in advance

13 dec 2007 17:38

Rob 944 schreef: ... snip...
Groetjes Rob-vanmiddag naar de eetkamerspecialist-944.


.... zegt de kenner van 944's die de zijn niet lopende 944 verpatst aan dumpprijs
en dan zomaar andermans relatief nette, en mechanisch heel goeie 944S loopt af te kraken in publiek forum, wegens te duur geprijst en niet nagelnieuw fabrieks staat meer(na 20 jaar), en dan maar beetje loopt de saboteren in een te koop draadje, door te gaan verkondigen dat alles gewoon perfect moet zijn voor 4500 euro, dat de auto in kwestie het niet waard is en maar blijft doorgaan na meerder maals gevraagd te zijn op te houden indien geen serieuze koop interesse in de desbetreffende auto

in the words of BA Baraccus
"i pity the fool"

13 dec 2007 17:49

:shock: :shock: :shock: :shock:

13 dec 2007 17:55

Het zit wel héél diep tussen jullie, donkere dagen voor kerst? :roll:

on topic: de anti autolobby krijgt steeds meer z'n zin :evil:

13 dec 2007 18:45

dacht dat het ging over vieze vervuilde auto's
maar de subject wordt verlegd naar vervuilde geestjes :shock:

13 dec 2007 18:50

Rob 944 schreef:Sorry,maar ik gooi effe flink de knuppel door het hoenderhok.........

Als je in staat bent om een auto te kopen van meer dan 120000-150000 euro,dan doe je het niet slecht. :twisted: :twisted:

19000 euro meer betalen voor een Aston Martin Vantage..........Poeh,poeh.
Zal ik alvast een voedselpakketje voor jullie maken ?? :roll: :roll:
19000 euro.Er gaan tijden voorbij dat ik ze niet in de zak heb.

Ik ben allang blij dat ik voor deze werkgever werk,en dat ik in staat ben om een PORSCHE te KUNNEN kopen en rijden.......

Groetjes Rob-vanmiddag naar de eetkamerspecialist-944.


Zal ik even kloppen met die knuppel van jou :wink:

LEES MIJN ONDERSCHRIFT

13 dec 2007 19:05

19000 euro meer betalen voor een Aston Martin Vantage..........Poeh,poeh.
Zal ik alvast een voedselpakketje voor jullie maken ?? :roll: :roll:


Dit is nou net het grote probleem in nederland: nivellering!
Steek met je kop boven het maaiveld uit, en hij moet eraf!
@ Rob 944:Als je nou eens een risico neemt: begin een eigen zaak. Als je het goed doet kan jij ook een nieuwe AM of - Porsche kopen; zal je zien dat er een groep(-je) mensen zijn die het je gunnen (vaak ondernemers!) En er is een grote groep ( nederlanders) die je het niet gunnen. Tot welke groep behoor jij.......

13 dec 2007 19:13

ppp 356 schreef:LEES MIJN ONDERSCHRIFT


Ik ben eigenlijk voor vaste percentages (zonder maximum), niet zozeer nivellering.

Maar voortbordurend op dat onderschrift zou een boete dan ook een vast percentage moeten zijn. Van inkomen danwel vermogen. :twisted:

Beetje à la Zweden :shock:

13 dec 2007 21:00

Vast stelsel in percentage zie ik geen probleem in, maar dan ook voor alles, en niet enkel voor de boetes.

Ben zeker dat ik erop voorruit ga.

13 dec 2007 21:49

Ik ben ook voor!

15 dec 2007 12:25

Je bent tegenwoordig wel erg links als je een nieuwe Porsche koopt... tis bijna alsof je tot het communisme bekeerd bent... :roll:

18 dec 2007 0:51

Ha makkers,

hier de nieuwe prijzen van de Porsches:

http://www.autodisk.nl/nieuweautoprijzen/

18 dec 2007 23:01

Deze prijzen zijn niet geheel nauwkeurig, voorbeeld: de nwe. AUDI A4 2.0TDi gaat van 39.900,- naar 38.960,- i.p.v. 38.661,- (sorry, opmerking te laat gelezen . . . :oops:).

19 dec 2007 15:14

mayonaise schreef:
Rob 944 schreef: ... snip...
Groetjes Rob-vanmiddag naar de eetkamerspecialist-944.


.... zegt de kenner van 944's die de zijn niet lopende 944 verpatst aan dumpprijs
en dan zomaar andermans relatief nette, en mechanisch heel goeie 944S loopt af te kraken in publiek forum, wegens te duur geprijst en niet nagelnieuw fabrieks staat meer(na 20 jaar), en dan maar beetje loopt de saboteren in een te koop draadje, door te gaan verkondigen dat alles gewoon perfect moet zijn voor 4500 euro, dat de auto in kwestie het niet waard is en maar blijft doorgaan na meerder maals gevraagd te zijn op te houden indien geen serieuze koop interesse in de desbetreffende auto

in the words of BA Baraccus
"i pity the fool"


Moet jij nodig zeggen,zielig figuur.........
Ik kijk wel of je over 2 jaar je auto nog steeds hebt !

Ik heb een huis gekocht,weet je.En dan moet je kiezen.En dat heb ik gedaan.........Ik heb de boel ook moeten verzekeren,en dat was niet mals.
Als ik mijn verzekering mag geloven is mijn huis 100 K + meer waard dan waarvoor ik het gekocht heb.In dat geval heb ik ook een overwaarde van 70 K+,en dat in krap 2 jaar tijd !! Wat zal ik me een zorgen maken om een kapotte 944 van 1000 euro.
Ik koop straks wel weer een goede (van EIGEN geld wel te verstaan).
Die 944 Turbo S op MP is wel heel erg mooi.En idd staat er ook een orginele NL 944 S met WERKENDE AIRCO en zonder spuitwerk op MP voor 4950 euro.......

Vragen en krijgen is een wereld van verschil.

19 dec 2007 15:33

GR schreef:19000 euro meer betalen voor een Aston Martin Vantage..........Poeh,poeh.
Zal ik alvast een voedselpakketje voor jullie maken ?? :roll: :roll:


Dit is nou net het grote probleem in nederland: nivellering!
Steek met je kop boven het maaiveld uit, en hij moet eraf!
@ Rob 944:Als je nou eens een risico neemt: begin een eigen zaak. Als je het goed doet kan jij ook een nieuwe AM of - Porsche kopen; zal je zien dat er een groep(-je) mensen zijn die het je gunnen (vaak ondernemers!) En er is een grote groep ( nederlanders) die je het niet gunnen. Tot welke groep behoor jij.......


Ik gun iedereen zijn auto.Ook jouw je Aston Martin.
Maar koop zo'n ding dan,en wees er tevreden mee.Realiseer jezelf dat je één van de weinigen bent die zo'n ding KAN kopen.
Ga niet lopen kniesoren dat zo'n ding 19000 euro duurder wordt door de slurptax.Ik ben het met die slurptax ook niet eens.
Maar om daarvoor naar een ander land te verhuizen ? Nou nee.
Just deal with it.

Alle medailles hebben nou eenmaal 2 kanten,en alle 2 de kanten mogen belicht worden.Ook al is één kant niet zo mooi........ :wink:

Groetjes van een stucadorende Rob 944.

Re: Vieze Porsche Prijsverhoging!!!!!

19 dec 2007 16:49

plh schreef:`Heeft ook met het totale oppervlak van de wagen te maken. Zo schijnt een Mercedes S 500 lang een zuiniger energielabel te hebben dan de S 500 kort. Zelfde motor maar groter oppervlak dus "zuiniger". Is mij tenminste vanochtend uitgelegd`.

Klopt, wij hebben ditzelfde feit bij een A8 lang t.o.v. een A8 kort: Is aan de klant bijna niet uit te leggen. Daarnaast liften (jong) gebruikte auto's mee qua waarde.


Bij de ING bank mag je maximaal een C label rijden. Dit betekent dat mensen geen Saab 93 mogen rijden (want D) maar wel een 93 station. Zelfde motor, groter volume, hoger gewicht en dus hoger verbruik. Krankzinnig.

19 dec 2007 17:39

Zo vreselijk krankzinnig is het nou ook weer niet. De bedoeling van het ministerie van VROM is geweest om vergelijkbare auto's in vergelijkbare klassen te voorzien van vergelijkbare labels. (mijn bedrijf heeft hier zelfs 8 jaar geleden de eerste CD-ROM voor gemaakt). Destijds was het niet het doel om daar prijsconsequenties aan te verbinden, maar om goede consumentenvoorlichting te geven.

Het is de bedoeling geweest om een A8lang, een 7-serie lang en een s-klasse lang met elkaar te vergelijken en niet een A8 met een A8 lang.

Het enige alternatief is de labeling puur op CO2 en NOx uitstoot vast te stellen. Maar daarmee is dus iedere dikke auto meteen een G-label, terwijl er binnen die klasse best verschil zit in de uitstoot.

:salut:
Plaats een reactie