Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

19 dec 2007 23:28

ff en paar pics vd kick op dit topic :


een van de mooiere kleuren op een mk1:

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding



en dan nu de allermooiste kleur op een mk1 :shock: :wink:

AfbeeldingAfbeelding 8)

Afbeelding :compress:


ook vette kleur op een mk1:
Afbeelding


en toch blijven ze dope hoor die mk2tjes 8) :

Afbeelding


enjoy the pics tijgahhhs :wink:
Laatst bijgewerkt door drknauf op 20 dec 2007 0:08, in totaal 2 keer bewerkt.

19 dec 2007 23:34

....Er was ooit een tijd dat ik niet eens na hoefde te denken over een watergekoelde: Komt er dus never nooit in! Maar ik ben nu langzaam van gedachten aan het veranderen :cheers:
Never say never again...

19 dec 2007 23:53

never nooit is altijd :shock: :mrgreen: :wink:

ze zijn wel errug 8) zo he op die pics :wink:

ook effe!

20 dec 2007 0:07

Oh yeah. Heb je ff


Als een bepaalde groep het maar blijft rondschreeuwen, gaan velen het toch als de waarheid zien. B...sh.t. Trouwens bekend bij Porsche, de oude zijn altijd beter.... totdat de nieuwe ook weer oud zijn dan is de nieuwe nieuwe weer niet goed.

Edit: zal mijn mening dan maar ff toevoegen - Heb in beide gereden, maar de Mk2 uiteindelijk gekozen omdat:
- Moter is sterker, meer toeren en vooral meer kracht onder en middengebied. Loopt ook nog eens mooier (maar dus zullen sommigen dus slecht vinden, minder karakter en racy, tja)
- Beduidend betere remmen (dan bedoel ik niet perse de PCCB's) voor grotere diameter en 6 zuiger remklauwen) (bekend zwak punt MK1)
- Betere versnellingsbak met deels stalen synchromesses (messing synchros MK1 vaak defect).
- Vermeende betere stuureigenschappen MK1: Aangezien veel MK1 wel erg snel opgevouwen werden heeft men de basisstuureigenschappen/ uitlijning van de MK2 af fabriek wat milder/veiliger gezet. Met enkele simpele ingrepen (uitlijning) stuur de MK2 gelijkwaardig of beter.
- Zeldzamer? getallen wijken niet echt veel af.
- Handgemaakt zijn ze beiden grotendeels, moter zo wie zo. Is trouwens per definitie niet altijd beter (oude rolls, nw rolls?)
- Overigens vind ik optisch de nw MK2 mooier (maar goed over smaken valt niet te twisten).
-Opvallend vaak zijn de kenners MK1 bezitters en ook bij de review in die bladen blijkt de schrijver een band te hebben met de MK1 (heeft er zelf een of iemand in de directe omgeving, preken voor eigen parochie??
- verder ben ik natuurlijk net zo objectief als de MK1 bezitters :lol:

blauwtje oplopen kan ook leuk zijn
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door 968mint op 20 dec 2007 0:21, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: ook effe!

20 dec 2007 0:18

968mint schreef:() verder ben ik natuurlijk net zo objectief als de MK1 bezitters

Leuk he, lekker objectief je mening verkondigen. :mrgreen: :wink:

Ieder zijn mening. Afbeelding

20 dec 2007 0:20

@knauffie - die gele foto´s zijn wel heel erg fapbaar. :cheesy:

20 dec 2007 0:24

4 me mk2 rules :wink: :

Afbeeldingnice action pic 8)

yes rs so what mk2 :wink:


yo harley wtf is fapbaar :shock: :?:

20 dec 2007 0:31

superrrrrrrkleurrrrrrrrr btw 8)


Afbeelding


volgens mij geen echte gt3 ivm schuifdak,
wel errug fraai in die kleur is echt de limit zo ook in combi met de schalen vd stoelen meegspoten in de kleur 8) riemen blue

20 dec 2007 0:34

fapbaar :salut:

20 dec 2007 0:35

drknauf schreef:volgens mij geen echte gt3 ivm schuifdak

Ook de kleur van de remklauwen verraad um.

20 dec 2007 0:44

Het Boomerang vleugeltje op de MkI vind ik veel meer sexy dan de platte vleugel op de MkII...tja.

20 dec 2007 0:48

dat heb ik nou met de zijkant en voorkant vd mk2 dakdie meer sexy vind 8)

mk2 met vleugel mk1 erop :wink:

20 dec 2007 13:43

waren ze HIER in nederland maar zo goedkoop :shock:

20 dec 2007 14:02

Een GT 3 is natuurlijk een super auto, maar ook een auto voor echt erbij :idea:

Denk zelf eerder aan een 997 S, met héél veel optie's, en zal in aanschafprijs niet veel uitmaken als ik de site van Wolbert bekijk :wink:

Heb diverse malen met een 964 RS op het ciruit gereden, maar vond dit wel erg spartaans hoor :?
Je hoort de bak de startmotor, wist werkelijk wat ik hoorde :)
Natuurlijk stuurde hij heel erg strak, maar je moet wel veel comfort inleveren :!:

20 dec 2007 14:26

en zal in aanschafprijs niet veel uitmaken


dan denk ik dat je je 15 tot 20k vergist...afhankelijk van het jaar natuurlijk..

20 dec 2007 14:35

V-8 schreef:
en zal in aanschafprijs niet veel uitmaken


dan denk ik dat je je 15 tot 20k vergist...afhankelijk van het jaar natuurlijk..


Klopt, maar het zit er wel dicht bij :!:
Denk dat een GT 3 wat meer waardevast blijft :idea:

20 dec 2007 14:43

hee knaufie goozauh , deze velgjes zijn mooier onder de GT3 niet :?:

Afbeelding

staat bij Wolbert te koop, staat geen prijs bij...... :wink:

20 dec 2007 14:53

Wat schat je :?:

20 dec 2007 15:02

molen934 schreef:Een GT 3 is natuurlijk een super auto, maar ook een auto voor echt erbij :idea:


GT3 is luxebak vergeleken met RS...met de 964RS zou ik echt ni elke dag willen rijden, een GT3 wel.

Re: ook effe!

20 dec 2007 15:08

968mint schreef:
Oh yeah. Heb je ff


Als een bepaalde groep het maar blijft rondschreeuwen, gaan velen het toch als de waarheid zien. B...sh.t. Trouwens bekend bij Porsche, de oude zijn altijd beter.... totdat de nieuwe ook weer oud zijn dan is de nieuwe nieuwe weer niet goed.

Edit: zal mijn mening dan maar ff toevoegen - Heb in beide gereden, maar de Mk2 uiteindelijk gekozen omdat:
- Moter is sterker, meer toeren en vooral meer kracht onder en middengebied. Loopt ook nog eens mooier (maar dus zullen sommigen dus slecht vinden, minder karakter en racy, tja)
- Beduidend betere remmen (dan bedoel ik niet perse de PCCB's) voor grotere diameter en 6 zuiger remklauwen) (bekend zwak punt MK1)
- Betere versnellingsbak met deels stalen synchromesses (messing synchros MK1 vaak defect).
- Vermeende betere stuureigenschappen MK1: Aangezien veel MK1 wel erg snel opgevouwen werden heeft men de basisstuureigenschappen/ uitlijning van de MK2 af fabriek wat milder/veiliger gezet. Met enkele simpele ingrepen (uitlijning) stuur de MK2 gelijkwaardig of beter.
- Zeldzamer? getallen wijken niet echt veel af.
- Handgemaakt zijn ze beiden grotendeels, moter zo wie zo. Is trouwens per definitie niet altijd beter (oude rolls, nw rolls?)
- Overigens vind ik optisch de nw MK2 mooier (maar goed over smaken valt niet te twisten).
-Opvallend vaak zijn de kenners MK1 bezitters en ook bij de review in die bladen blijkt de schrijver een band te hebben met de MK1 (heeft er zelf een of iemand in de directe omgeving, preken voor eigen parochie??
- verder ben ik natuurlijk net zo objectief als de MK1 bezitters :lol:


Welke gaat harder? :? Lijkt me het enige belangrijke voor zo'n auto!

20 dec 2007 16:42

outletvalve schreef:hee knaufie goozauh , deze velgjes zijn mooier onder de GT3 niet :?:

Afbeelding

staat bij Wolbert te koop, staat geen prijs bij...... :wink:


ja die 19 inch velgen onder een rooie 996gt3mk2 Afbeeldingdan netjes zakken :wink:

is dat niet die auto met buitenlands kenteken, die daar afgelopen zomah stond?

Re: ook effe!

20 dec 2007 18:27

aleh schreef:Welke gaat harder? :? Lijkt me het enige belangrijke voor zo'n auto!

Mk2 is iets sneller. De 21 pk´s meer gaan grotendeels verloren door meer gewicht.

Mk1 Mk2
0-62 mph 4.5 4.3
vmax 187 190 mph

:salut: bron: 911 & Porsche world

20 dec 2007 18:39

Optrektijden en topsnelheid zegt ook niet alles over of MK2 of MK1 sneller is. Voor zo'n wagen is een rondje Nordschleife meer bepalend voor de pikorde. Zijn die gegevens bekend en onderscheiden tussen MK1 en 2?

20 dec 2007 18:41

wat zou DAT kosten invoeren,


tejing voor DAT geld :shock:

20 dec 2007 20:27

Op basis van een geschate nieuwwaarde van 140.000 in 1999.

Het te betalen bedrag aan BPM bedraagt (indicatief):
netto catalogusprijs (excl btw en bpm): € 86994
bpm-tarief van 45,2%: € 39321
benzinekorting: € 1540 -
leeftijdskorting bij 99 maanden en 19 dagen: € 32492 -

TOTAAL BPM: € 5289
Laatst bijgewerkt door Patrick op 20 dec 2007 20:40, in totaal 2 keer bewerkt.
Plaats een reactie