Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Gesloten onderwerp

27 dec 2007 8:41

@Paul : Dank voor de rit, en je "ondertitels" tijdens de rit.... :cheesy:
Kleine cursus overbrengings-verhoudingen resulteerde in lagere rondetijden. Drive & Talk gaat niet samen....
Was duidelijk merkbaar : vanuit lagere toeren, pakt ie mooi krachtig op !
Gezellige middag weer, ook de PF-dames hebben elkaar definitief gevonden. :wink:
Kan niet wachten op de Anti-Paas-verveling :idea:

27 dec 2007 8:44

MS964 schreef:@knauf: hoe moest je inhalen dan? (ik heb de briefing gemist). Zo hard mogelijk neem ik aan? :wink:

Zoals we dat geleerd hebben Misha; snellere auto gaat van de lijn af en er om heen. Sommige mensen hadden dat niet zo goed door helaas. En idd zo hard mogelijk natuurlijk. :wink:

Gert" schreef:()Ik was de bocht al uit (ging daar zelfs vrij langzaam doorheen) en gaf op het rechte stuk gewoon teveel gas en raakte hem kwijt, dacht dat het zou kunnen maar er was geen grip()

Uitkomen Audi-s is een tricky punt op een natte baan, je komt daar van nieuw op oud asfalt wat spekglad is, net daar waar je weer op het gas gaat. Vervelende manier om daar achter te komen, dat dan weer wel.

27 dec 2007 8:58

ben gisteren ook even komen kijken, dat was leuker dan 1e kerstdag

27 dec 2007 9:48

@Harley: er waren erbij, daar kon je gewoon op de ideale lijn langs.... :wink:

27 dec 2007 10:40

was de meest tricky dag op Zandvoort die ik heb meegemaakt, al in het 1e rondje buiten zag ik 2 gespind staan, 1 na de AudiS, en ik na Bosuit.

Het was zaak zo gelijmatig mogelijk en secuur te rijden, remmen en vol gas geven enkel als de auto recht staat, en dit mooi gedoseerd doen, weinig sturen, niet van het gas afgaan de bocht uit (zag later nog 1tje spinnen bij bosuit, kreeg echt de indruk dat hier niet ietsjes werd gelift, maar echt gas werd losgelaten, tja, werkt niet met een 911je...

Zelf ook nog gespind, achter op het circuit, de 2e bocht na het Scheivlak. Bij een uitloopronde probeerde ik de auto daar (heel veel asfalt) de auto scheef te trekken, maar zo'n RS reageert zo snel, tijd om tegen te sturen was er niet, dus ik stond ook met de neus de verkeerde kant uit. Doordat ik problemen had met de accu (de mijne was echt op geraakt en de reserveaccu stond los in de koffer, de standaardaccu is een stuk groter dan die van een RS), heb ik nog een 10minuten gestaan om de boel weer aan de praat te krijgen. Konden er tenminste wel plaatjes worden gemaakt door de vriendin:

Afbeelding

's middags kwam er eindelijk een droge lijn, voelde ik me iets relaxter om wat steviger door te rijden.

Al met al wel een geweldig leuke dag en blij dat ik m'n spaarcentjes weer heel naar huis heb kunnen sturen.

Allemaal prettige jaarwisseling!

27 dec 2007 12:40

Nog even terugkomen op de schade's :evil: , heb in mijn jonge jaren een flinke schade opgelopen met Kerst in Zandvoort :idea:

En weet daardoor als geen ander hoe verschrikkelijk klote je voelt na die dagen :cry:

Omdat dit mijn vak is kon ik ook nog zelf aan de bak en weken van hakken, slaan en ergenis kon ik weer rijden :(

Sterkte nog mannen :twisted:

27 dec 2007 13:36

Ook ik vond het leuk om iedereen even weer te zien.

Uitbreken met deze baanomstandigheden is niet zo moeilijk. Of dat nu een GT3 is of een 3.2 een Porsche is nu eenmaal tricky!

En dat je kont je inhaalt, daar hoef je écht niet zoveel moeite voor te doen, hóór! Ik heb de billen van Froggy regelmatige langs zien komen.

Hee, Peet, het was erg leuk even een paar ronden met je over het circuit te rijden! De laatste ronde reed je al flink door, hoor! Niets mis mee! :wink: Dank je dat ik mee mocht!

27 dec 2007 13:57

Gert schreef:Maar zoals gezegd.. auto gechecked voorzichtig weer geprobeerd en vervolgens nog ruim twee uur met veel plezier gereden.

Had jij toevallig rood tape gebruikt voor de rechterachterbumper?

27 dec 2007 14:37

ja dat was ik.

@lydia: dat is exact zo als het is :thumright:

27 dec 2007 14:41

Het was weer een geslaagde dag. Jammer van de vele schades. Je moet er altijd rekening mee houden, maar het blijft klote.

Schade auto's komen bij mij nooit op de foto, dus dat is dan jammer voor de ramptoeristen....

Ik was dit keer samen met mijn andere Speedpictures collega Co aanwezig om wat plaatjes te schieten. Je hebt dus 2x zo veel kans dat je nu op de foto staat.

Er zijn dus ook twee foto overzichten.

Klik hier voor de foto's van mij.
Klik hier voor de foto's van Co.

En klik hier als je iets wil nabestellen via de site.

AfbeeldingAfbeelding

27 dec 2007 14:51

Gave foto´s weer Klaas :!: :thumright:

27 dec 2007 14:55

super, ik sta d'r bij...! mooie foto's mannen.
@Mikey we staan erop hoor.... ik heb besteld voor je.

27 dec 2007 14:56

op zekah dope shit die pics 8)

ja leuk hans :wink:

27 dec 2007 14:59

mooie foto's!!! bedankt!!!

27 dec 2007 15:40

Mooie foto's man! Stond je op plekken voor de fotografen bij de Tarzanbocht? Welke lens heb je/hebben jullie gebruikt? Ik fotografeer zelf ook.

http://85.92.140.99/~speed/fotoalbum/Au ... 0_1049.htm
Lekker kleurtje zeg! :D

http://85.92.140.99/~speed/fotoalbum/Au ... 0_1044.htm
Is dat niet Jan de Boer?

27 dec 2007 15:44

Zeker mooi! Foto is besteld! :D

27 dec 2007 16:40

Josh schreef:Mooie foto's man! Stond je op plekken voor de fotografen bij de Tarzanbocht? Welke lens heb je/hebben jullie gebruikt? Ik fotografeer zelf ook.

http://85.92.140.99/~speed/fotoalbum/Au ... 0_1049.htm
Lekker kleurtje zeg! :D

http://85.92.140.99/~speed/fotoalbum/Au ... 0_1044.htm
Is dat niet Jan de Boer?


Aangezien de hekken dicht waren hebben we alleen de Tarzan tot iets voorbij de Gerlach gedaan. Co heeft gisteren voornamelijk de 100-400L gebruikt en ik de 70-200L. Aan de vangrail is dat in principe op Zandvoort wel voldoende.
Je ziet onder de foto's onze camera instellingen.

27 dec 2007 16:52

Ik zag inderdaad de instellingen al staan. Ik heb zelf ook wel eens staan fotograferen bij het circuit, ik kwam soms wel wat te kort met m'n 28-135. 100-400, pff, mooi ding zeg, dan mag het ook wel, zulke foto :D M'n vader heeft ook een 70-200 f/4. Ik weet niet of jij f/2.8 en/of IS hebt?

Nogmaals m'n complimenten over de foto's :)

27 dec 2007 18:04

Josh schreef:Ik zag inderdaad de instellingen al staan. Ik heb zelf ook wel eens staan fotograferen bij het circuit, ik kwam soms wel wat te kort met m'n 28-135. 100-400, pff, mooi ding zeg, dan mag het ook wel, zulke foto :D M'n vader heeft ook een 70-200 f/4. Ik weet niet of jij f/2.8 en/of IS hebt?

Nogmaals m'n complimenten over de foto's :)


Ik denk dat we een beetje van het topic afdwalen. Ik ben ooit een topic begonnen over fotografie. Dus je kan daar al je vragen kwijt. Ik zal ze graag beantwoorden.

Link naar het topic

Maar om hier nog even op je vraag terug te komen. Ik heb de F4.0 zonder IS. Dat is een hele mooie lens die super scherpe platen kan maken.

Overigens gaat het niet om de camera, maar om de fotograaf. Ook met een compact kan je mooie autosportfoto's maken. Alleen is de slagingskans wat groter met een DSLR.

27 dec 2007 18:43

Jammer dat er geen geluid bij is...dan had ik er zeker bij gestaan..;)

27 dec 2007 18:45

Mooi, lekker diep geluid, Peet. Ben benieuwd als je doortrekt :lol:

27 dec 2007 18:47

Marcel B. schreef:Mooi, lekker diep geluid, Peet. Ben benieuwd als je doortrekt :lol:


Had je ff moeten blijven, heb nog even geknald... :D

27 dec 2007 19:02

Tja, kerstverplichtingen riepen....

27 dec 2007 19:14

Gert schreef:
GP schreef:Dit gebeurt overigens altijd NA de bocht, dus grote kans dat het ook bij jou het probleem was.
Ik was de bocht al uit (ging daar zelfs vrij langzaam doorheen) en gaf op het rechte stuk gewoon teveel gas en raakte hem kwijt

Zou het kunnen zijn dat je wel al op het rechte stuk was, maar de auto nog niet 'neutraal' was, bedoel nog zijdelingse krachten er op werkten.

Anders gezegd, kan dit uitbreken ook gebeuren als er op een rechte weg teveel gas wordt gegeven :?:

27 dec 2007 19:33

Ja hoor, als het maar glad(nat) genoeg is. :roll:
Gesloten onderwerp