Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Gesloten onderwerp

28 dec 2007 2:14

GP schreef:Enne, Kamiklaasie: wat een mooie platen. Heel gewaagd met die 1/80s, maar het effect is super!


Dankjewel. Was er ook wel trots op eigenlijk. :D

Even een uitsnede gemaakt:

AfbeeldingAfbeelding

Helpt dat als je je tong uit steekt in de Tarzan? :P

28 dec 2007 9:34

concentratie heet dat :wink:

28 dec 2007 10:26

Gert schreef:@GP: We gaan het zeker niet eens worden.


Gert, ik denk dat het wel meevalt.
Een oude 911 is zeker onberekenbaarder, maar ik denk dat je pas klaar bent voor het echte werk als je die onberekenbaarheid kunt beheersen.
Als je me de volgende keer ziet, moet je maar eens met me meerijden, dan voel je het verschil en kunnen we zien of we het eens worden.
Ik ben er vaak tijdens de HARC dagen.

Guido

28 dec 2007 11:15

Paul van Engelen schreef:@Lydia: kan het niet zijn dat de 2e bij het uitkomen inderdaad te snel te veel vermogen beschikbaar stelt?
En al de 5e voor de Kumho :?: Kom net in die versn. op het rechte eind.

@Gert: wij kunnen elkaar de hand schudden in de categorie 'hand in eigen boezem steken' :wink:


De Audi S neem ik altijd in z'n 2e dat dwingt je de snelheid terug te nemen voor de eesrte bocht die je zéker gedoseerd moet nemen. De direct daarop volgende kun je al weer wat gas bijgeven en als je hem maar hoog genoeg instuurt, kun je dat al snel doen omdat je auto eerder recht staat in de bocht (ondanks dat je dan op het nieuwe asfalt komt).

En écht, vóór de Kuhmo zit je dan al in de 5e, hóór! Heb je niet opgelet op die circuitavond dat ik in je auto reed? :lol: :wink:

28 dec 2007 11:23

Dat kan ik me eerlijk gezegd ook niet voorstellen (5e bij kumho). Allemaal maar 's met Lydia meerijden zou ik zeggen! :D

28 dec 2007 11:46

De eerste bocht van de Audi S rij je er in z'n 2 in, het 2e gedeelte rij je er in z'n 3 uit. Als je daar hoog instuurt, kun je dat al vroeg doen en dan heb je op dat rechte stuk nog ruimte voor 2 versnellingen. Bij de Kuhmo schakel je natuurlijk terug, die moet je niet in de 5e nemen. Maareuh, ik rij graag een keer een paar rondjes, hoor! :lol:

28 dec 2007 12:45

MS964 schreef: Allemaal maar 's met Lydia meerijden zou ik zeggen! :D


dan weet je iedergeval wel dat je heel thuis komt....;) ....opgewonden en wel.... :mrgreen:

28 dec 2007 12:52

D.D. schreef: .. dan weet je iedergeval wel dat je heel thuis komt....;)


... gevaarlijke uitspraak :!: :lol:

28 dec 2007 12:57

D.D. Schreef:
....opgewonden en wel....


Ik vind deze uitspraak nog een beetje gevaarlijker :D

28 dec 2007 13:20

D'r brandt wat op m'n lippen. Maar ik ga op m'n tong bijten. Anders moet er geveegd worden ... :wink: :lol:

28 dec 2007 13:25

Learning all the time, Lydje :thumleft:

28 dec 2007 13:26

Let op hé :!: , John leest mee :wink:

28 dec 2007 15:42

molen934 schreef:Let op hé :!: , John leest mee :wink:


Met een goede bui :lol: :lol:

28 dec 2007 16:10

Gert schreef:Misschien als aanvulling op de circuitavonden van de NPC, verplicht dit topic op het forum lezen voordat je toegelaten word tijdens de antikerstverveling.

:lol: :lol: :lol:

Haha inderdaad. Misschien zelfs tijdens natte-baan dagen. Ik vind het ook zeer interessant om dit allemaal te lezen. Ik wist echt niet dat er zoveel meer bij komt kijken als je over een circuit rijdt! Erg informatief.

28 dec 2007 17:53

Lydia schreef:Dat is ook wat ik als eerste geleerd heb bij overstuur:
* koppeling intrappen
* tegensturen

:shock: waar heb je dat geleerd dan?
koppeling intrappen doe je pas als niks anders meer helpt (spin)

Lydia schreef:De Kuhmo ligt nog een stuk verder en als je snel schakelt, zit je daar al weer in de vijfde versnelling.

bij hoeveel toeren schakel je dan?
wat is de max snelheid in de 4e versnelling in een 993/6bak?

Gert schreef:Diverse ervaren coureurs die o.a. in de Porsche Supercup races hebben gewonnen zijn juist negatief over de oudere Porsches omdat zei vinden dat wat "karakter" genoemd word in feite onberekenbaarheid is.

onberekenbaar :?:
waar verzamel je dergelijke onzin :roll:
een (ouder) 911je is zo voorspelbaar als wat

28 dec 2007 18:08

Jups, mega-voorspelbaar... Zelfs IK (en ik ben zo'n autorijdheld) kan gecontroleerd 'uitbreken' met mijn 911 ;)...

Overigens, de oude 911'jes (lees: t/m 3.2) zijn volgens mij juist net het beste te vergelijken met een GT3. Ja, bij een GT3 ligt de grens een gigantisch eind verderop, maar hij is net zo breed als een <3.2'er ;) (tov. 964 en 993 dus)

Of sla ik de plank weer mis Jeroen? Want dat koppeling gedoe had ik ook pas heeeeeeeeeeeeeeeeel veel verder in mijn "wat te doen als het mis gaat" boekje staan ;)

Overstuur = "achterkant gaat sneller dan voorkant"... Koppeling intrappen haalt het moment van de achterwielen af, waardoor de voorkant wat 'zwaarder' gaat worden... En gaat de achterkant dus nog sneller dan de voorkant, in mijn interpretatie van de oude 911's :cheesy:

28 dec 2007 18:57

hmmm heerlijk als de achterkant sneller gaat als de voor kant 8)

28 dec 2007 18:59

Jeroen914 schreef:onberekenbaar :?:
waar verzamel je dergelijke onzin :roll:
een (ouder) 911je is zo voorspelbaar als wat

Dit word o.a. hier tegen gesproken...
karakter
Ook op Zandvoort tijdens trainingen heb ik ervaren instructeurs die Porsche Supercup races gereden hebben horen vertellen.
Zoals ik er al bij vermelde is hun limiet wel even wat anders als onze limiet, dus dat zal er zeker mee te maken hebben.
Persoonlijk heb ik geen ervaring met oudere Porsches dus kan er weinig zinnigs over melden, hetgeen enkele bestuurders van dergelijke modellen hier op het forum wel over GT3's kunnen (of denken te kunnen). :lol:
Laatst bijgewerkt door Gert op 28 dec 2007 19:25, in totaal 1 keer bewerkt.

28 dec 2007 19:06

Gert schreef:... ervaren intructeurs die Porsche Supercup races gereden hebben horen vertellen.


Las ik niet in dit zelfde topic dat die ook van de baan zijn gegaan :?: :cheesy:

28 dec 2007 19:38

Gert schreef:Dit word o.a. hier tegen gesproken...
karakter


Da's de uitspraak van iemand die voor de eerste keer met een 911 rijdt. Natuurlijk is elke reactie van die wagen dan onverwacht en verrassend, hij weet gewoon niet wat hij moet verwachten.

28 dec 2007 19:44

Jeroen914 schreef:bij hoeveel toeren schakel je dan?
wat is de max snelheid in de 4e versnelling in een 993/6bak?

Afhankelijk van de lange of korte bak, 180 - 200 kmh 8)

28 dec 2007 19:44

mmm, Sandor verdient wel een beetje meer credit hoor. :roll:
Behalve stukjes schrijven kan hij ook echt wel rijden, hij was in 2006 BRL winnaar...

28 dec 2007 19:46

Dat geloof ik zeker, maar hij schrijft hier over zijn eerste ervaring met een elf...

28 dec 2007 21:45

zegt meer over de rij kwaliteiten van meneer Van Es dan over de 'onvoorspelbaarheid' van de 911... Wat een sukkel

Paul van Engelen schreef:
Jeroen914 schreef:bij hoeveel toeren schakel je dan?
wat is de max snelheid in de 4e versnelling in een 993/6bak?

Afhankelijk van de lange of korte bak, 180 - 200 kmh 8)
dan is het eh... "heel knap" als je de 5e versnelling haalt voor/in de Kuhmo bocht :roll:

28 dec 2007 22:24

lees eens wat gijs v lennep schrijft over de oude 911 (vs geleende ferrari) in carros p-special....
Gesloten onderwerp