29 dec 2007 22:24
JPNPC schreef:Ik heb trouwens ook nog nooit de vijf gehaald vanaf Nissan.
Nog meer interessante informatie2000 gtv schreef:En als je dan vol op dat middelste plankje trapt wil je eigenlijk geen ABS hebben.(en dan ga ik er dus vanuit dat de auto achterwaards rolt en dan remmen ze zeer slecht met ABS)Wat ook kan is het moment gebruiken om met een stamp op het rechter plankje een 360 proberen te maken.Vraagt wel wat koelbloedigheid(en ruimte)
29 dec 2007 22:55
Paul van Engelen schreef:MS964 schreef:14 mei Assen? Cool!Wanneer komt daar meer info over?
Nog een beetje rekken, de verkoop![]()
![]()
29 dec 2007 23:14
MS964 schreef:Tweede kerstdag heeft toch wel weer het bloed sneller doen stromen!
30 dec 2007 12:25
porsche356sc schreef: Het uitbreken van de achterkant is naar mijn idee een teken van onkunde, je bent dan te enthausiast t.o.v. de te volgen lijn op het circuit. wil je dit corrigeren zal je zeer snel moeten handelen en de wagen in het juiste spoor moeten zetten (al of niet op het asfalt) hou de wagen rollend met zijn neus naar voren, ook op het gras is een wagen prima bestuurbaar als je maar weet wat je doet. voel de wagen en reageer daarop, en zeker met een achterwiel aangedreven wagen met veel vermogen op een natte baan zit het gevaar in de rechtervoet in combinatie met de kwaliteiten van de wagen.
30 dec 2007 12:54
Ik had er nog nooit gehoord dat dit stuk gladder is dan de rest. Was mij ook nooit opgevallen, vindt het zelf het overal glad.
30 dec 2007 12:59
JPNPC schreef:Meestal ligt het dan ook aan de auto en nooit aan de rijder.
30 dec 2007 13:50
porsche356sc schreef:Het uitbreken van de achterkant is naar mijn idee een teken van onkunde, je bent dan te enthausiast t.o.v. de te volgen lijn op het circuit.
Gert schreef:Ik was de bocht al uit (ging daar zelfs vrij langzaam doorheen) en gaf op het rechte stuk gewoon teveel gas en raakte hem kwijt, dacht dat het zou kunnen maar er was geen grip.
30 dec 2007 14:33
Gert schreef:porsche356sc schreef:Het uitbreken van de achterkant is naar mijn idee een teken van onkunde, je bent dan te enthausiast t.o.v. de te volgen lijn op het circuit.
Als Harry dezelfde is als porsche356sc heeft ie helemaal gelijk.
30 dec 2007 14:43
30 dec 2007 14:54
Gert schreef:Ik kom zeker eens kijken! Volg het een en ander al een tijdje met veel belangstelling, o.a. via autosport.nl en andere sites en diverse bezoeken aan Zandvoort.
Voor het komende jaar was ik al van plan meer cursussen te gaan volgen en/of mijn licentie te gaan halen.
30 dec 2007 14:59
30 dec 2007 15:16
MS964 schreef:Harry, hoe werkt dat met die huur-basics? Waar ben je zelf verantwoordelijk voor, en wat wordt er gedaan aan de auto?
30 dec 2007 21:10
30 dec 2007 21:15
Speedy1980 schreef:Is het ook onkunde als je bijvoorbeeld in eens een lekke band krijgt of de versnellingspook ineens in je handen heb. Ik denk er normaal gesproken ook hetzelfde over hoor Harry, maar soms zijn er meer dingen waarom iets gebeurd.
30 dec 2007 21:17
30 dec 2007 21:20
Speedy1980 schreef:Is het ook onkunde als je bijvoorbeeld in eens een lekke band krijgt of de versnellingspook ineens in je handen heb. Ik denk er normaal gesproken ook hetzelfde over hoor Harry, maar soms zijn er meer dingen waarom iets gebeurd.
30 dec 2007 21:22
30 dec 2007 21:32
porsche356sc schreef:zo ken ik er nog wel een paar, maar als we dat gaan opsommen durft er straks niemand het circuit meer op... al ben ik met je eens dat zoiets niet zomaar zou moeten gebeuren, maar als je de pookconstructie van een 944 b.v. wat beter kent zit daar een onderdeeltje van 20 cent wat voor grote problemen kan zorgen.....
maar ik denk dat iedereen wel begrijpt wat ik bedoelde met 'onkunde'
30 dec 2007 21:43
Speedy1980 schreef:Nee van een auto van 2 jaar oud met maar 3800 km op de teller verwacht je dat ook niet.....
Speedy1980 schreef:Maar goed ik blijf niet van het circuit weg hoor, sterker nog als het even mee zit, zit ik gewoon in een 944 cup wagen volgend jaar. Daar heb ik al een hele tijd me zinnen op gezet
31 dec 2007 15:48
JPNPC schreef:Op die plaats de pook in je handen hebben is zowiezo een rare plek.
Normaal gesproken probeer je zoveel mogelijk met handen aan het stuur te zitten.
31 dec 2007 18:58
John schreef:Pascal,
Ik moet JP toch is gelijk geven (en dat doe ik bijna nooit), nou ben ik een schijterd en heb niet de skils ala Erwin Renntech, Jan van N. Gerard R
en JP, maar toch...
Mij is daar geleerd (persoonlijk door Hans Deen en Gijs van Lennep en jawel ook JP) om hem in de juiste versnelling daar klaar te hebben, en de bocht langzaam opbouwen, vooral langzaam niet te bruut, maar wel met beide knuisten aan je stuur.
Een Porsche heeft (zeker een GT3) bijzonder veel vermogen om uiteindelijk gedoseerd met een hoge snelheid uiteindelijk de Arie Luyendijk uit te komen...
Ga je bruut zitten potten en schakelen wordt je afgestraft zelfs met droog weer, laat staan met nat...
Ik ben blij dat ik lekker heb staan OHen ipv rijden, ik durfde niet.....
Al met al klote voor je Pa.......ik mag die vent wel, en ik denk dat de Waalgarage ook bij dit euvel zich goed zal laten informeren....gaat om een smak geld.
John
01 jan 2008 22:43
01 jan 2008 23:13
05 jan 2008 21:24
Renntech schreef:En als je dan toch rondt gaat, maakt het niet uit of dat met of zonder ABS is.
06 jan 2008 21:46
Ik heb dat ik voor het eerst een driftcursus ging doen ervaren.Als ik hem al een keer kwijt was (wat natuurlijk nooooit gebeurdePaul van Engelen schreef:Nog meer interessante informatie2000 gtv schreef:En als je dan vol op dat middelste plankje trapt wil je eigenlijk geen ABS hebben.(en dan ga ik er dus vanuit dat de auto achterwaards rolt en dan remmen ze zeer slecht met ABS)Wat ook kan is het moment gebruiken om met een stamp op het rechter plankje een 360 proberen te maken.Vraagt wel wat koelbloedigheid(en ruimte)![]()
Helemaal nieuw voor me, maar kan me uit technisch oogpunt heel goed voorstellen dat ABS achteruit rijden niet 'snapt'