Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
Plaats een reactie

01 jan 2008 12:12

hier : http://www.kapaza.be/detail/7637813/ staan er 3 te koop, van 4000 tot 6500 euro ...... (1700 cc.....)

02 jan 2008 15:33

en bij 914parts een 2-liter : voor 6000 euro : http://www.914parts.nl/index.php?cont=autos&car=914_011

02 jan 2008 19:45

ironpatje schreef:en bij 914parts een 2-liter : voor 6000 euro : http://www.914parts.nl/index.php?cont=autos&car=914_011
Die had ik al gevonden... zit een niet orgineel blok in, en deze lekt ook al een hoop... Maar thanks voor de tips...

Toont in ieder geval aan dat het dus wel kan... 8)

02 jan 2008 20:05

@ 911gt2: en een 944, vind je dat niets??

03 jan 2008 12:49

Eric P schreef:@ 911gt2: en een 944, vind je dat niets??
Nee de reden om voor een 914 te kiezen is omdat ik nog niet heel bekend ben met motoren zelf onderhouden. Dus ik wil een simpel blok. Daarom zoek ik bijvoorbeeld ook de 914's zonder injectie.

944 is al weer complexer, en is in mijn ogen nog niet helemaal de klassieker die de 914 al wel is... (hij wordt het wel, daar ga ik wel vanuit)

03 jan 2008 13:31

911gt2 schreef: de reden om voor een 914 te kiezen is omdat ik nog niet heel bekend ben met motoren zelf onderhouden. Dus ik wil een simpel blok. Daarom zoek ik bijvoorbeeld ook de 914's zonder injectie.

944 is al weer complexer...........


Niet helemaal de goede reden. Aan een complexere 944 gaat véél minder kapot dan bij de echt niet veel simpelere 914. De kans dat je elke maand wel een keer wat moet repareren aan een 914 is heel erg groot in de door jouw gezochte prijsklasse.

En bedenk dat theoretisch gezien de 914 wel eenvoudiger in elkaar zit maar in de praktijk voor veel slapeloze nachten kan zorgen als je bijvoorbeeld door onkundig sleutelen weer eens een afgebroken uitlaatdraadeind hebt.
De kans dat dit draadeind afknapt is bij de 944 gering, ook al omdat je die eigenlijk nooit losdraait in tegenstelling tot de 914.



.

04 jan 2008 16:55

911gt2 schreef:......., en is in mijn ogen nog niet helemaal de klassieker die de 914 al wel is... (hij wordt het wel, daar ga ik wel vanuit)


misschien vind 911gt2 een 914 wel mooier dan een 944 :?: :?:
(zoals ik trouwens :lol: :lol: )

05 jan 2008 12:43

ironpatje schreef:
911gt2 schreef:......., en is in mijn ogen nog niet helemaal de klassieker die de 914 al wel is... (hij wordt het wel, daar ga ik wel vanuit)


misschien vind 911gt2 een 914 wel mooier dan een 944 :?: :?:
(zoals ik trouwens :lol: :lol: )
Ook dat...

10 jan 2008 20:16

voor als je nog een 912 als alternatief zou zoeken.....Zeer zeldzame 912 uit de eerste productie serie met nog de drie tellerklokken.!!!
http://bedrijf.occasionweb.nl/html/view ... hotoZoom=1
Afbeelding

10 jan 2008 20:24

fraai ding man,
hijs uit 28.02.1966 hijs 2 maanden ouder dan ik
maar hij ziet er stukken beter uit dan ik :wink:

11 jan 2008 0:33

...en exact vier maanden ouder dan ik- en dito! Schitterende auto, maar voor elke dag?

11 jan 2008 16:13

Ziet er idd erg fraai uit. Jammer dat het een 912 is. :wink:

11 jan 2008 16:27

WdePundert schreef: Jammer dat het een 912 is. :wink:


waarom, ik vind een 912 wel iets sympathieks hebben, gezelliger (of hoe moet ik dit nu verwoorden :?: :?: ) dan een 911 ....

k'vind het echt een prachtige wagen (maar wel duurder dan 8000 euro he....)

k'zou voor die prijs (12.500 euro) liever een goede 912 kopen dan een slechte 911 :roll: :roll:

11 jan 2008 16:38

Daar heb je gelijk in, maar ik doelde eigenlijk op het vermogen.

13 jan 2008 17:44

ironpatje schreef:
WdePundert schreef: Jammer dat het een 912 is. :wink:


waarom, ik vind een 912 wel iets sympathieks hebben, gezelliger (of hoe moet ik dit nu verwoorden :?: :?: ) dan een 911 ....

k'vind het echt een prachtige wagen (maar wel duurder dan 8000 euro he....)

k'zou voor die prijs (12.500 euro) liever een goede 912 kopen dan een slechte 911 :roll: :roll:
Precies... nou ja ik ben in ieder geval nog druk bezig met een 914 :wink:

17 feb 2008 23:25

911gt2, is het in de afgelopen weken nog gelukt om een geschikte 914 te vinden, of toch van dat pad afgestapt wellicht? Lijkt mij wel een leuk instappertje om mee te beginnen!
(geintje hoor; wordt denk ik steeds meer een stijlicoon, dus was wel benieuwd of het al was gelukt!)

18 feb 2008 0:08

LouisXIV schreef:voor als je nog een 912 als alternatief zou zoeken.....Zeer zeldzame 912 uit de eerste productie serie met nog de drie tellerklokken.!!!
http://bedrijf.occasionweb.nl/html/view ... hotoZoom=1
Afbeelding


Weet je wat nu zo grappig is? deze auto heeft maanden bij van Kessel in deurne achter in een hoek gestaan, vroeg er toen een kleine 8000€ voor. Pelzer heeft hem gekocht, nieuwe koppeling erin, beurt en APK, effe peotesen en er kwam gewoon een zeer mooie en vroege 912 te voorschijn.

Altijd in de gaten houden die mannen van Van kESSEL, HEBBEN ECHT REGELMATIG, ZEKER VOOR DE KENNER LEUK SPUL STAAN.

18 feb 2008 21:00

Ze hebben nu ook een nette oranje 912 staan.

heb je die ook gezien?

08 maart 2008 12:09

911gt2 schreef:... nou ja ik ben in ieder geval nog druk bezig met een 914 :wink:


ik hoor niks meer over die 914 :?: :?: :?:
1 gevonden :?: of er geengoesting meer voor om 1 te kopen :?:
t'wordt goed weer stillekes aan , k'heb het dakje er al een paar X afgehaald ..... (nog een paar graadjes meer en het is echt zalig in een 914....)

13 maart 2008 15:16

parlee voes een beetje françois ???

http://cgi.benl.ebay.be/Porsche-914-Tar ... dZViewItem

15 maart 2008 21:29

is niet als klassieker gereden, maar als dagelijkse auto. Daarom is de CT er niet meer? Vraag me ook af of dat wat kan zijn, een 914 voor E 4.000,-. Maar ja, als je zelf handig bent.. Heeft wel roest, en dat blijft tricky (hoeveel nog meer onder de oppervlakte).
Plaats een reactie