Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

06 jan 2008 23:07

Paul van Engelen schreef:Herken dit ook als sleutel van wielsloten...

van een 3.2 :idea: :roll:

Een 993 heeft zo'n speciale dop voorin liggen die past op die speciale koppen van die speciale bouten :P

Oja dat is het :idea:

10 jan 2008 13:54

welke dop bedoel je?

Ik heb in mijn gereedschaptas (je weet wel die rol) wel een opzetstuk/dop dat als 'sleutel' dient voor mijn wielsloten.

Waarom er dan ook nog een sleuteltje voor evt andere wielsloten is meegeleverd, begrijp ik niet.

10 jan 2008 14:09

die dop, voor de wielsloten, bedoel ik inderdaad.

Dat sleuteltje zou kunnen zijn voor wielsloten zoals op de 3.2
Daar zit dan een grote zwarte 'dop' op de bout met een dekseltje waaronder een slot voor het sleuteltje :idea: :wink:

Maar als jouw 4 wielsloten de gebruikelijke zijn, met die speciale vorm waar DE dop op past, dan blijft dat sleuteltje nog onduidelijk...

10 jan 2008 14:12

molen934 schreef:Lijkt op mijn sleutel van de wielsloten :idea:

't eerst wat (ook) bij mij op kwam, toen ik naar dat sleuteltje keek ....

...lijkt namelijk identiek aan het sleuteltje dat bij de wielsloten van m'n 964 zat :wink:

10 jan 2008 16:03

diggler_911 schreef:Klopt! Ik heb het net nog even gecontroleerd, de kleine sleutel is inderdaad identiek aan de 2 gewone sleutels. Het slotje op de kofferklephendel gaat ook met de gewone sleutels op slot. Toch een portemonnee sleutel dus :D

alleen targa,s en cabrio's hebben dat slotje in de hendel van de koffer zitten.
anders zouden ze hem open kunnen maken als je de auto weg zet met open kap.
het kleine sleuteltje is 100% van de wielsloten die er origineel onder zaten.
vaak zijn deze zoek net zoals bij mij.

gr anton964

10 jan 2008 17:42

anton964 schreef: alleen targa,s en cabrio's hebben dat slotje in de hendel van de koffer zitten.

Bij de 993 dus kennelijk niet meer heb ik begrepen :roll: (zie eerdere reactie van Master Ken)

anton964 schreef: het kleine sleuteltje is 100% van de wielsloten die er origineel onder zaten. vaak zijn deze zoek net zoals bij mij.

Dat zou het mysterie wel verklaren :idea: :wink:

13 jan 2008 14:40

Paul van Engelen schreef:ref 1): je P. is voorzien van alarm - ga er in zitten, sluit 'em af en open de deur: sirene :?: :lol: - en een startblokkering - deur ontgrendelen, openen en wachten tot lampje van startblokkering rechtsboven aan gaat, proberen te starten lukt niet :?: :lol:

Betreft het dan niet een klasse 2 alarm?

13 jan 2008 15:42

anton964 schreef:
diggler_911 schreef:Klopt! Ik heb het net nog even gecontroleerd, de kleine sleutel is inderdaad identiek aan de 2 gewone sleutels. Het slotje op de kofferklephendel gaat ook met de gewone sleutels op slot. Toch een portemonnee sleutel dus :D

alleen targa,s en cabrio's hebben dat slotje in de hendel van de koffer zitten.
anders zouden ze hem open kunnen maken als je de auto weg zet met open kap.
het kleine sleuteltje is 100% van de wielsloten die er origineel onder zaten.
vaak zijn deze zoek net zoals bij mij.

gr anton964

Ook coupe's hebben zo'n slotje in de kofferklephendel (in ieder geval bij de 3.2's). Ik moet het nog eens goed opzoeken maar er is volgens mij ook nog zo iets als een "hotel/valet parking-sleutel".

De sleutel met Porsche en DOM is in ieder geval zeker een sleutel van de wielbeveiliging, zoals een aantal mensen al heeft aangegeven.

14 jan 2008 0:05

Sssssst, nu weet iedereen waar onze "speciale dop" ligt.

:D :D :D

14 jan 2008 13:09

Denniz C2 schreef:
Paul van Engelen schreef:ref 1): je P. is voorzien van alarm - ga er in zitten, sluit 'em af en open de deur: sirene :?: :lol: - en een startblokkering - deur ontgrendelen, openen en wachten tot lampje van startblokkering rechtsboven aan gaat, proberen te starten lukt niet :?: :lol:

Betreft het dan niet een klasse 2 alarm?

Inderdaad :!:
Plaats een reactie