Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

13 jan 2008 22:28

@Lindemans:

Als we het dan toch over "Overpriced" Porsches hebben......... de 993.

Maar ook die wordt vanzelf een klassieker toch?

Voor mij is een nadeel van de Boxster/Cayman het ontbreken van de achterzitjes....de kids willen graag mee!

993 overgewaardeerd???

13 jan 2008 22:41

@Porsje

jij hebt zeker de vorige Porsche Scene live gelezen(of juist niet :wink: )

993 is (helaas :?: ) zo'n CULT auto aan het worden, dat je al bijna te laat bent om in te stappen....de oudste exemplaren van 1994 zijn nu 14 jaar oud, normaal gesproken naderen zij dan het laagtepunt( om niet te heoven spreken van dieptepunt :lol: ) qua aanschafprijs, maar het moet echt niet gekker worden, in Duitsland gaan de prijzen al langzamerhand omhoog :shock: :shock:

Puur de werking van vraag & aanbod.

Quote "Gut angelegtes Geld" of het nu al dan niet 40K euro is, ik ben het met je eens, dat is enorm veel geld...maar het blijkt het waard, volgens de duitse kenners, of zou het Porsche minded fanaten zijn, of koffiedikkijkers, of..... :wink:

en ik persoonlijk denk, dat je vooral er NIET van uit gaan, dat de prijzen die zullen benaderen van een 22 jaar oude 911 SC.

Maar dat zullen we dan weer vanzelf zien, over een jaar of 8 :wink:

13 jan 2008 23:29

Het is maar net wat je wilt: de één geeft de voorkeur aan een relatief makkelijk te rijden P, de ander gaat voor het puurdere van een luchtkoeler. En sommigen hebben bovengenoemd gecombineerd in één. :D

Lydia schreef:Onlangs reed ik in een ECHTE auto met dito geluid, mocht hem op een bochtig traject even lostrappen. Toch de 160 km/u gehaald in een 993 op een weg met erg veel bochten en korte stukken rechte weg... Adrenaline!



:mrgreen:
Laatst bijgewerkt door Eric op 13 jan 2008 23:43, in totaal 1 keer bewerkt.

13 jan 2008 23:37

Volgens mij is deze quote naar behoefte aangepast? :? :evil:

Owja, en de eigenaar van deze auto deed geheel tegen gewoonte in, ineens zijn gordel om en hield met zijn rechterhand de deurgreep vast en praatjes had hij ineens ook niet meer ... 8)

13 jan 2008 23:44

Om Bert dus even kort samen te vatten... een Boxster is een emotie-loze naaimachien en een 911 3.2 een klassieker mét emotie
En dan zie ik alles zwart/wit :mrgreen:

Bij de 9 van de 10 3.2-tjes springen de tranen inderdaad uit je reet van emotie 8)

En je hebt gelijk... Geen appels met peren vergelijken, dus de 3.2 ook nog effe niet in het zelfde rijtje zetten als een Healey en een 356 ;)

Re: 993 overgewaardeerd???

13 jan 2008 23:49

Martin K. schreef:Puur de werking van vraag & aanbod

Een Mondriaan schijnt ook nogal wat waard te zijn, maar dat maakt het nog geen mooi schilderij ;)

13 jan 2008 23:50

had jij niet een 3.2 Jeroen? tegenvallend? gare motor? 8)

14 jan 2008 0:04

mijn 3.2 had bij 160K al een revisie achter de kiezen (onder garantie van de off.dealer)
de G50 bak was ook al vervangen voor een nieuwe (onder zelfde garantie)

na nog een kleine 10K aan modificaties had ik idd een auto met "emotie" die perfect reed en een wegligging waar een Boxster een puntje aan kan zuigen...

14 jan 2008 0:06

revisie en nieuwe bak bij 160K onder garantie? vertel. wil ik ook.

Re: 2.5?!?

14 jan 2008 0:20

Martin K. schreef:Lindemans stelt een goede vraag, en de 1e reactie, die van Bert, vind ik persoonlijk ook gelijk een hele goede :wink:

Mijn eerste reactie kun je op 2 manieren uitleggen, wat ik bedoelde te zeggen is, dat een Boxster dermate goed rijdt, dat als je uit een 3.2 komt je nogal een openbaring kan krijgen qua handling/wegligging. De vraag is alleen of je dát wilt? Dus, als de schoenmaker zich bij z'n leest houdt, wordt hij ook niet aan het twijfelen gebracht én hoeft dus geen moeilijke keuzes te maken :wink:

14 jan 2008 0:22

Jeroen914 schreef:Om Bert dus even kort samen te vatten... een Boxster is een emotie-loze naaimachien en een 911 3.2 een klassieker mét emotie
En dan zie ik alles zwart/wit :mrgreen:

Bij de 9 van de 10 3.2-tjes springen de tranen inderdaad uit je reet van emotie 8)

En je hebt gelijk... Geen appels met peren vergelijken, dus de 3.2 ook nog effe niet in het zelfde rijtje zetten als een Healey en een 356 ;)


Probeer het gewoon op jouw manier te verwoorden, beetje "links/rechts", zwart/wit :wink:

14 jan 2008 1:10

@ Wolf:
Dat was in (als ik het goed zeg) 1992 ;)
Mijn vader had de auto bij de off.dealer gekocht (Hoogenboom, R'dam) en had derhalve een jaar lang Porsche garantie. Binnen die garantie is e.e.a. keurig verholpen 8)
Ik heb de auto in 97 van m'n vader gekocht en 'm tot 2004 gehad
In die periode is eigenlijk zo'n beetje ieder onderdeel aan de auto wel in m'n handen gehad, vervangen of verbeterd, dus ik heb een aardig idee wat er aan een 3.2 met dergelijke km-standen mankeert ;)

14 jan 2008 10:25

waarom moest de motor gereviseerd en ik neem aan 10 jaar garantie?

14 jan 2008 10:45

Alles gelezen en niks meer aan toe te voegen. :lol: :wink:

14 jan 2008 11:38

Ik heb deze vraag enkele maanden geleden hier ook gesteld.
Gebruik anders even de zoekfunctie.
Ben uiteindelijk voor het (voor mij) beste compromis gegaan, nl. een 2.7 facelift met Variocam (228pk versie).
Hou er ook rekening mee dat er heel wat afgetrapte exemplaren met hoge km-stand zitten tussen de MY 96’-’99 Boxster en technisch was die 2.5 nou niet bepaald de beste motor die Porsche ooit gebouwd heeft.

Om nog iets toe te voegen aan het prijzen verhaal, is ook sterk afhankelijk van de economische conjunctuur. Recessie komt eraan neen, is al begonnen, alleen beseffen de meesten het nog niet.

14 jan 2008 11:54

wolf schreef:waarom moest de motor gereviseerd en ik neem aan 10 jaar garantie?

zeer hoog olie verbruik door versleten klepgeleiders
1 jaar occasion garantie

14 jan 2008 14:18

Wat een ge@&%$(l allemaal... Een Boxster rijdt prima, ziet er goed uit en is een echte Porsche... Ja, een echte...!!! Supercool....!!!!
Maar, dat geldt voor mij dan... Voor anderen weer niet... Meestal gaat deze discussie tussen de 911-aanhangers en de 'kappers' over elkaar overtuigen van ieders smaak... En déh goat nie hèy... Ieder z'n ding... En dus ieder z'n smaak... Ik vind hem mooi en super rijden... En de oude 911's vind ik minder... Maar dat maakt het nog niet de waarheid...

En @ Lindemans: Zelf een keer rijden...!!! Dan weet je het...!!!

Tot zover, Swami Leonardo... Voor al uw levensbeschouwingen....

:twisted:

14 jan 2008 16:53

Jeroen914 schreef:Ik heb de auto in 97 van m'n vader gekocht en 'm tot 2004 gehad
In die periode is eigenlijk zo'n beetje ieder onderdeel aan de auto wel in m'n handen gehad, vervangen of verbeterd, dus ik heb een aardig idee wat er aan een 3.2 met dergelijke km-standen mankeert ;)


Snap ik wel maar wat je vergeet is dat meeste 2.5's inmiddels ook al 10 jaar oud zijn. Een tijdje geleden naar aan het zoeken geweest en meeste zijn van '96-'97-'98. En dan 20-25.000 euro betalen voor een trage oude kapperswagen zonder handschoenkastje? :roll:
Gelukkig net op tijd van de aankoop afgezien toen ik zag wat je bij de concurrentie voor die prijs had, zoals een BMW Z4 3.0i van ocharme enkele jaren oud :!:
Vind de 986 enorm overprijsd, niet vergeten dat hij in België basis 40.000 euro kostte toen, met wat opties 45 mss en dan nu daar nog 25 ofzo voor op tafel leggen, denk het niet! Voor die prijs heb je een nieuwe Golf GTI DSG of een Renault Clio RS die handiger zijn en op circuit niet zullen moeten onderdoen.
In mijn ogen zou een correcte prijs voor een 2.5 amper een 15.000 euro bedragen!

14 jan 2008 17:19

lindemans, de les die we hebben kunnen leren van al dit moois is;

hou je 911 maar gooi er een setje bilstein competition onder met dikke stabi's en torsie's en je bent voor 8 K helemaal klaar !

Boxster en Cayman rijden zeer goed, qua platform (gewichtsverdeling / balans) standaard inderdaad beter, maar als je je 911 zo opgezet hebt dat je er (veilig) erg hard mee rond kan geeft dat wat mij betreft een veel grotere smile !

het is dus maar net wat je zoekt...lijkt me dat je je 911 nog wel even gaat koesteren....

gr

Steef

14 jan 2008 18:39

$TEEF schreef:een setje bilstein competition onder met dikke stabi's en torsie's en je bent voor 8 K helemaal klaar !

8K :?: :shock:
wat voor maat torsies en stabies hebbie gekozen?

14 jan 2008 18:58

Hoe die rijdt?



Goed.


Voor het geld van een mooie 2.5 boxster (+-28k) met opties en een goeie km stand koop je een geen goeie 993. Wel een goeie 964. Maar dan ga je zoooveeeeellllll in comfort achteruit met veel onderhoudskosten. Dus kies dan maar. De een gaat voor de looks (emotio)911, de ander voor de (ratio) nieuwere comfortabele boxster (ik dus).

Toch gaat het kriebelen, ik wil nu ook een 911 erbij. Maar de boxster bevalt zoooooo goed, die gaat er echt niet uit. Dus ga rijden en beslis....

14 jan 2008 19:15

Dat kun je natuurlijk alleen maar zelf beoordelen tijdens een proefrit...

14 jan 2008 20:54

Ik als bewust 911 rijder herhaal het nog eens......

OP een bochtig traject maakt een Boxster gehakt van een 911......


Autobahn is een 911 weer oppermachtig........maar das weer een pokkeeind weg voor mij......


Zat BTW gister achter een nieuwe Boxster S op de a12.....wel een vet gezicht hoor......

14 jan 2008 22:02

@ John
Dat zie je niet vaak, iemand die zelf zo'n 911 beauty rijdt (wauw) die toch positief is over de Boxster... Zeldzaam, maar wel heel leuk....!!! :cheers:

14 jan 2008 23:11

On-topic: heb zelf een 2.5 Boxster '98 en kan deze heel goed vergelijken met een 911 3.2 Carrera '87 die mijn broer heeft gehad.

* Exterieur: kwestie van smaak, maar ik vind de Boxster een goed gelukte roadster met de looks van de 550 Spider. 911 is het Porsche-icoon, maar is hij daarom mooier?

* Interieur: wat mij betreft uitstekend. Kwaliteit materialen iets minder dan van de 911-G, maar wel meer luxe (aut. airco, stuurbekrachtiging, traction-control, etc.). 911 is ruimer, meer stelmogelijkheden voor bv. de bestuurdersstoel. Wel gedateerd dashboard vergeleken met de Boxster, waar het er allemaal wat strakker uitziet.

* Wegligging: Boxster ligt als een kart, stuurt zeer precies en direct. Je kan er ontzettend hard mee de bocht door. Goede rechtuit-stabiliteit. Voor de 911 G was dit een stuk minder, in bochten een onzekerder gevoel en meer last van zijwind. Voelt duidelijk 'ouder' aan.

* Geluid: Boxster klinkt soms als een stofzuiger, maar boven de 4000 toeren gaat hij lekker brullen. Stationair ook het echte 6-cil. boxer-geluid. Maar aan het geluid van de 3.2 kan hij niet tippen. Voor lange afstanden is het geluid van de Boxster minder indringend.

* Snelheid: heb met mijn 2.5 regelmatig met mijn broer's 911 3.2 'gespard', en de auto's waren even snel. Bij acceleratie door de versnellingen kon de 3.2 niet uitlopen, en ik hem niet inhalen. En andersom. Snelheidsbeleving is in de 3.2 groter, door het lawaai en getril denk ik. Ook is het in de 3.2 'harder werken' om snel te gaan.

* Degelijkheid: beide wagens hebben in ons bezit geen grote problemen gekend (afkloppen, heb de Boxster nog).

Conclusie: de 911 3.2 is een oer-Porsche, met het juiste geluid, uiterlijk en (vooral) imago. De Boxster 2.5 voelt moderner aan, ligt strakker op de weg en is even snel in een rechte lijn. Ook is hij beter geschikt voor lange ritten. Maar daarvoor moet je wel een stuk emotie inleveren. :wink:
Plaats een reactie