Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

14 jan 2008 19:47

Ik vind persoonlijk , maar let wel , persoonlijk een cabrio niet mooi .
Voor de mensen die het wel mooi vinden , en er 1 bezitten , altijd open .

Doet mij denken aan vroeger , toen ik nog vrienden had , 1 had een beamer cabrio , en in de winter mocht de ander onderhoud doen , en je raad het al bij min 4 gingen wij Zaterdagavond stappen met de kap open .

De vriend die dat onderhoud deed mocht in het weekeinde de auto's van PON wassen . De audi v8 en de Porsche 928 .

14 jan 2008 19:50

mike 93 schreef::shock: Maarre...koop je dan een cabrio voor de winter? :scratch:

:shock: Is het alleen in de winter < 25 graden? :scratch: ;)

Leonardo schreef:Tsja... Ieder z'n ding...

Inderdaad. Zo vind ik het in dit jaargetijde heerlijk op het strand, maar zul je me er in de zomer niet vinden. Ik houd er ook niet van om in de tuin uit de wind in de zon te zitten bakken, dus waarom zou ik daarvoor dan wel in een cabrio kiezen? Bij mij gaat de kap open >10 graden (vanwege het plastieke achterruitje :evil: ) en ± <25 graden. Dus ook in de zomer(ochtenden & -avonden). :P

14 jan 2008 19:55

Had mijn cabrio duidelijk gemist. Vandaag met de 911 naar mijn werk en tussen de middag lekker in het zonnetje open weggereden. Heerlijk.

Rij zolang ik al cabrio rij in principe open als het droog is en een beetje lekker weer. Met de mini echt altijd open als het droog was. 's Nachts met 4 graden, verwarminkje aan, stoelverwarming aan en rijden maar. Blijft lekker.

Ken iemand die de eerste 2 jaar dat ze haar cabrio had nog NOOIT open had gereden. Zonde... Maar ja, ieder z'n meuk.

14 jan 2008 19:56

Ben ik weer gerustgesteld :wink:

Een cabrio is ook lekker hoor. (heb er 2 gehad)

14 jan 2008 19:59

Voor mij is het makkelijk; met dak er op ziet ie er niet uit!!

Tja en als ik niet bekeken zou willen worden heb ik geloof ik de verkeerde auto gekocht.

14 jan 2008 21:11

ik ben denk ik zo'n typisch voorbeeld van een eerstejaars cabrioman. Heb ook gisteren weer even open gereden. Dochtertje (3) wilde eerst niet, maar na een milde dwang en even toeren vond ze het wel prima!

Ik heb lang getwijfeld, coupe of cabrio, en ben mede door invloed van vrouwlief voor cabrio gegaan. Achteraf heel erg blij met deze hint, want juist het open rijden vind ik heerlijk. Al met 3°C met ca. 160, 170 gereden (met windvanger), heerlijk! Ik vind het overigens niet eens spartaans; heb wel een bodywarmer aan, maar vind het helemaal niet koud, mits windscherm achter me. Als ik alleen rijd, doe ik ook met deze temperaturen nog even de ramen omlaag en scherm achter weg, maar dat is alleen lekker als het zonnetje schijnt.

Ik begrijp dat een cabrio beter past bij de zon en 25°C, maar als je daarop wacht in Nederland kun je wellicht beter overwegen te verhuizen :wink: .

Kortom: is het droog en heb ik even tijd om te rijden: dak eraf!

14 jan 2008 21:19

HV schreef:en ben mede door invloed van vrouwlief voor cabrio gegaan.

Goede keus. Twee keer. :cheesy: :wink:

14 jan 2008 21:30

Ben al jaaaaaaaaaaaren een echte coupé man :!:

Maar denk serieus aan een 997 cabrio, zo'n mooie auto :idea:

Nooit een cabrio gehad tot dat ik eentje van Eric kocht, echt genieten (met mooi weer) :lol:

14 jan 2008 21:34

horn schreef:
HV schreef:en ben mede door invloed van vrouwlief voor cabrio gegaan.

Goede keus. Twee keer. :cheesy: :wink:

:cheesy:

14 jan 2008 21:34

denk dat je in NL meer hebt aan een cabrio dan aan een coupe, de kans dat je open kunt rijden, is groter dan dat je hard kan rijden (waar een coupe de betere voor is) :idea:

14 jan 2008 21:41

HV schreef:
Ik heb lang getwijfeld, coupe of cabrio

Sinds de teloorgang van mijn mijn oude 930 heb ik ervoor gekozen om naast mijn "nieuwe" 930 ook een Z3 M Roadster aan te schaffen.
Vanaf november heb ik toch al een paar keer open gereden met stoelverwaming en verwarming aan. Heerlijk man, die zon op je kop en een lekkere frisse wind.

Mijn vriendin moest vroeger ook lachen om die puberale (met kou) openrijdende cabrio's, maar nu ze het meegemaakt heeft, vindt ze het heerlijk :lol:
Kwestie van gevoel voor feeling.....

14 jan 2008 22:27

Als het droog is gaat bij mij altijd het dak open.... dus gisteren ook. :D :D

Boven de 140 gaat ie wel dicht...wordt het toch te koud!! :wink:

De haarwordtels hebben het niet eens in de gaten, zet nl mijn P petje op. :lol:

14 jan 2008 22:59

Sinds dat ik vanaf 5 januari de Targa in bezit heb heb ik 3 keer gereden. uiteraard met het dak eraf. is vele male meer comfortabel dan met het dak erop. ( te veel herrie) super. bevalt zeer goed dat open rijden. nadeel is wel de enorme klap herrie boven de 160 dus je rijd automatisch wat rustiger. geeft veel meer een klassiekergevoel dan mijn vorige porsches

14 jan 2008 23:47

Als je kaal bent, zie je er niet zo ziekelijk uit met een bruin lederen dakje in de vorm van een hoofdhuid. Zie foto hierboven.

25 graden rulez!

14 jan 2008 23:52

Ideaal met een Targa.......ruitje open :wink:

15 jan 2008 0:00

HV schreef:Ik begrijp dat een cabrio beter past bij de zon en 25°C, maar als je daarop wacht in Nederland kun je wellicht beter overwegen te verhuizen :wink:

Wat denk je dan van de Engelsen, cabrio rijders bij uitstek, en hebben nog slechter weer dan hier. :idea:

15 jan 2008 0:33

Ben vroeger eens met de MG naar Italië en Frankrijk op vakantie geweest, 35 graden en file in Nice, dan weet je niet hoe snel je je dakje dicht moet doen :lol:
Nederland is een prima cabrioland en als je ziet hoeveel cabrioos er de laatste jaren op de weg zijn gekomen zijn er heel wat mensen die dat eindelijk door hebben gekregen :wink:
Plaats een reactie