Het bouwproject heeft eventjes stilgelegen, maar inmiddels ben ik weer lekker aan het prutsen geweest.
Doordat iemand een week of 4 geleden achter op m'n Peugeot 404 is gereden terwijl ik erin zat

had ik last van m'n rug en was klussen niet echt 'lekker'. Nu m'n rug weer oké is, ben ik maar weer lekker aan de slag gegaan.
Allereerst heb ik de hoofdremcilinder en het pedalenset gemonteerd.
Daarna heb ik de remleidingen gelegd (zo mooi en strak mogelijk; nu kan/kon 't nog).
Tot slot heb ik de schokbrekers aan de voorkant geplaatst.
De stand van zaken is nu dus:
De hoofdremcilinder, de schokbreker(s) en de remleidingen
En ook hier zijn de schokbrekers voorzien van de fifties Koni-stickers...
De remleidingen aan de achterkant. De lus ligt erin omdat het chassis ingekort is...
Niet zomaar flexibele remleiding, maar RVS-omwonden kevlarleidingen met TüV-goedkeuring van Fischer...
En zo staat 't er nu bij...
Ik heb ook weer wat onderdelen laten poedercoaten: de stuurstang, de remtrommels (alleen aan de buitenkant natuurlijk) en de houders voor de rubberen veerstops aan de achterkant.
Ik heb de remtrommels trouwens zwart laten poedercoaten. Ik heb getwijfeld tussen zilver/alu en zwart, maar uiteindelijk heb ik besloten om ze zwart te laten coaten.
De reden hiervoor is dat ik van die skins zou kunnen monteren als ik een alu-look wil hebben en ik vind zwarte trommels bij een zwarte auto mooi(er) staan (ja, ja... De kogel is door de kerk: mijn Speedster wordt zwart).
Hierdoor krijg je de look van de pre-1956 trommels en het idee kwam toen ik deze tijdens de oldtimerbeurs in 't Mecc in Maastricht zag staan:
en deze:
Laatst bijgewerkt door
Black Betty op 15 feb 2008 21:30, in totaal 1 keer bewerkt.